Yılsonu net satış gelirleri %31 oranında artışla 2.999 milyon TL’ye ulaşan Brisa’nın esas faaliyet karı %67 oranında artışla 429 milyon TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK seviyesinde de %53’lük artışla 497 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşıldı. 72 ülkeye ihracat yapan Brisa, bu dönemde ihracatını adetsel bazda %15, cirosal bazda (Dolar) %26 oranında artırdı. Şirketin 2018 yılı toplam ihracatı da 231 milyon Dolar olarak gerçekleşti.
Net Satış Gelirleri 2.999 Milyon TL’ye Ulaştı
Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 1 Ocak-31 Aralık 2018 dönemine ait finansal sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Şirket bu dönemde yılsonu net satış gelirlerinin %31 oranında artışla 2.999 milyon TL’ye ulaştığını açıkladı. Bu büyümeyi sağlamak için katma değerli üretimle yurt dışı faaliyetlerinde yüksek performansa odaklanan Şirket, yurtdışı satışlarında 2017 yılına kıyasla adetsel olarak %15 artış kaydederek, Türkiye’de üretilen 5,4 milyon lastiği uluslararası pazarlara sundu. Şirketin ihracatı %26 oranında artışla 231 milyon Dolar’a ulaştı. Brisa 2018 yılında yurtiçi net satışlarında da %19 artış kaydederek, “tartışılmaz liderlik” konumunu ileriye taşıyacak şekilde pazar liderliğini kuvvetlendirdi. Şirketin toplam cirosunda görülen performans, FAVÖK seviyesinde de devam ederek geçen seneye göre %53 artış ile 497 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşıldı.
"Zorlu Yurtiçi Ve Yurtdışı Pazar Koşullarında Güçlü Bir Performans Sergiledik"
Şirketin dengeli, sürdürülebilir büyüme odaklı “tartışılmaz liderlik” yolculuğunu vurgulayan Brisa CEO’su Cevdet Alemdar; "2018 yılı performansımız, koşullar ne kadar dalgalanırsa dalgalansın, dengeli ve sağlıklı başarının gerçekleştirildiğini gözler önüne seriyor. Bir yandan, zorlu yurtiçi ve yurtdışı pazar koşullarında Brisa olarak müşteriler ve iş ortaklarımızın ilk tercihi olarak güçlü bir performans gösterdik. Bu büyümenin arkasında, çok önem verdiğimiz, üzerine yatırım yaptığımız ve icrasına, icra derinliğine özellikle odaklandığımız 'toplam değerler paketimiz' ve yenilikçi çözümlerimiz yatıyor. En değerlisi de bunları, 3 neslin bir arada çalıştığı bayilik teşkilatımız ile omuz omuza ve bu teşkilata son on yılın rekorunu kırarak yeni bayiler ekleyerek gerçekleştirmemizdir. Şirket bayi güven endeksinde tüm yıl zirvede kaldık. Türkiye çapında 1.500’ü aşkın satış noktamızla sahada birlikte büyümeye odaklandık."dedi.
%100 Yerli Lassa Marka Lastikler 72 Ülkede Satılıyor
2018 yılında dünya lastik pazarında bölgeler arasında bir denge oluşurken, pazar bir önceki yıla göre büyüme kaydetti. Avrupa’daki büyüme ana olarak kış lastiği segmentinden ve 4x4 kış lastiklerinden gelirken, yaz lastiklerinde en yüksek büyüme oranı ultra yüksek performans lastikleri segmentinde gerçekleşti. Bu gelişmelerin olduğu bir ortamda, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen %100 yerli Lassa markalı lastikleri, şirketin faaliyet gösterdiği 72 ülkede 80 distribütör ile 610 Lassa tabelalı mağaza ve 6.000 satış noktasında araç sahiplerine ulaştı. 2018 yılında Brisa uluslararası pazarlarda adet, sevkiyat ve satış gelirleri bazında rekorlara imza attı ve ülke ekonomimizin itici güçlerinden biri olduğunu bir kez daha kanıtladı.
Türkiye lastik pazarı ise, otomotiv pazarındaki eğilime paralel olarak, daralma kaydetti. Bu iç pazar koşullarında Brisa, tüketici lastikleri, ticari araç lastikleri ve kış lastikleri segmentlerinde pazarın üzerinde bir performans sergileyerek, pazar payı kazandı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |