Bulgaristan Sınır Kapıları Ülkemizin Dış Ticaretini Engelliyor!
UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; “2015 yılı Mart ayı başından bu yana Bulgaristan’ın Kapitan Andreevo ve Lesovo Sınır Kapılarındaki teknik sıkıntılar, yavaş ilerleyen gümrük işlem süreçleri, yetersiz memur sayısı ve az sayıda peron üzerinden yapılan araç alımları gibi nedenle sebebiyle Kapıkule ve Hamzabeyli Sınır Kapılarındaki araç kuyrukları 25 kilometreyi bulurken, bekleme süreleri 4 günü geçti. Cuma günü İstanbul’daki gümrük idarelerinden Kapıkule ya da Hamzabeyli Sınır Kapılarına hareket eden araçların Bulgaristan’a geçmesi ancak ve ancak Salı gününde mümkün olabiliyor.” derken, “Türkiye, Coğrafi olarak Avrupa Birliği’ne komşu olmasına rağmen lojistik performans olarak İran’dan da uzak bir konuma itiliyor.” uyarısında bulundu.
Bulgaristan Sınır Kapılarının Performansı, Ülkemizdeki Kapıları Etkiliyor
Bulgaristan sınır kapılarında yaşanan sorunlar nedeniyle son üç aylık hafta sonu çıkış sayılarında geçtiğimiz yıla kıyasla Kapıkule’de % 15, Hamzabeyli’de ise % 33 kapasite kaybı yaşandı. Son üç ay içinde sadece iki kapıdan gerçekleştirilemeyen taşımaların sektörümüze olan maliyeti
29 Milyon 130 Bin Euro’yu geçti.
Kapıkule ve Hamzabeyli Sınır Kapılarında Günlerdir Bekleyen TIR Şoförleri Büyük Mağduriyet Yaşıyor!
Bulgaristan’ın verimsiz ve yetersiz gümrük kapıları nedeniyle ülkemiz sınır kapılarında günlerce aç ve perişan halde bekleyen TIR şoförleri büyük mağduriyet yaşarken, birçoğu mesleği bırakmak için gün sayıyor.
Avrupa Komisyonu’nu Göreve Çağırıyoruz!
Ülkemiz ile Avrupa Birliği arasındaki ticarete ve sınır geçiş süreçlerine büyük zarar veren Bulgaristan Sınır Kapılarında yaşanan sorunların bir an önce iyileştirilmesi ve ülkemiz ticaretinin tüm paydaşlarının mağduriyetinin giderilmesi adına Avrupa Komisyonu’nu göreve çağırıyoruz!