Bulgar taşımacılarının eylemleri sebebiyle kapanan Bulgaristan güzergâhı yerine Yunanistan transit güzergâhını kullanmak isteyen üyelerimiz için faydalı olabilecek bazı bilgiler aşağıdaki gibidir;
- İpsala çıkışında Geçiş Belgesi Dağıtım Esasları Yönergesinde her varış güzergâhı bulunmamaktadır. Ulaştırma Bakanlığı bu kriz durumunda taşımacılarımızın Türk plakalı taşıtların Yunanistan üzeri taşımalarını devam ettirebilmeleri veya yurda dönüş yapabilmelerini teminen güzergah geçiş belgeleri ile birlikte Yunanistan, Bulgaristan ve Sırbistan ücretli geçiş belgeleri tahsis edilebilecektir.
- Taşımacılarımız Yunanistan’dan Bulgaristan’a girebilir ya da Makedonya güzergâhını kullanabilirler. Yunanistan’dan Bulgaristan’a giriş sınır kapısında henüz bildirilmiş bir eylem yoktur.
YUNANİSTAN
- Yunanistan transit geçiş belgeleri 10.000 adet olup, tümü ücretlidir. 2012 yılı başından beri Yunanistan transit geçişlerde tüm araçlardan 100€ ücret almaktadır.
- Yunanistan’da 35€ spedisyon, 15€ otoban ücreti ödenmektedir. AB 918/83 ve 1315/88 Sayılı Regülâsyonları uyarınca, Yunanistan’a girişlerde 200 litre mazot kısıtlaması uygulanmaktadır. Yunanistan’dan Makedonya’ya girişte tampon bölgede gümrüksüz akaryakıt temin edilebilir. Burada gümrüksüz akaryakıt fiyatı litre başına 1.03 €- 1.10€ arasındadır. Makedonya’nın içinde ise litre başına 1.14€- 1.17€ arası değişmektedir.
- Yunanistan’da T1 sistemi geçerli olup, Bulgaristan’a girişte sorun yoktur. Makedonya güzergahından gidilmesi durumunda Makedonya’da spedisyonlardan 30-40 € ücret ile teminat alınabilir. Makedonya –Sırbistan sınırında ise TOBB UND’nin anlaşmalı olduğu Spedisyon Proteam teminatın devamlılığını sağlayacaktır.
- Yunan Gümrükleri gece 22.30 ile sabah 06.00 arasında çalışmamaktadır. Bu konuya taşımacılarımızın dikkat etmesi önemlidir.
- Mülteci probleminin yaşanmakta olduğu Yunanistan’da taşımacılarımızın bu güzergâhı tercih etmeleri durumunda güvenli TIR park alanlarını tercih etmeleri rica olunur.
MAKEDONYA
- Makedonya’da geçiş belgesi yoktur.
- 20 € otoban ücreti ödenmektedir.
Bu kapsamda, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine alternatif çözüm çalışmalarından ötürü teşekkür eder, Türk taşımacısının tüm dünya milletlerinden meslektaşları ile “eşit koşullarda rekabet” kurallarının oluşturulması adına ülkemiz yetkilileri tarafından atılan her adımın her zaman arkasında olacağını belirtmek isteriz.