Bir numaralı ticaret ortağı Almanya başta olmak üzere orta ve kuzey Avrupa ülkelerine yönelik olarak her yıl Avusturya üzerinden ortalama 120.000 taşıma gerçekleştiren Türk araçları, Avusturya’nın yılda sadece 15.000 transit taşıma ile sınırlandırdığı kota sebebiyle, bu rakamın üstündeki transit geçişleri için Ro-La (tren) hatlarını kullanmaya mecbur bırakılmaktadır.
Serbest ticaret anlayışı ve kurallarına aykırı olan bu uygulama sonucunda yüzlerce TIR, 5 gündür Avusturya’yı geçmek için İtalya Fernetti’de Ro-La (tren) kuyruğunda beklemektedir.
Halihazırda yetersiz olan kapasitenin, bu kez “kış şartları” nedeniyle yapılamayan seferler sonucunda iyice azalması ile, Avusturya’ya geçiş belgesi ile geçemeyen Türk araçları ve sürücüleri, Ro-La treninin zamanında kalkmaması ve oluşan yoğunluğa da cevap verilememesi nedeniyle sıkıntılarını dile getiren bir eylem başlattı.
52 araçtan oluşan konvoy İtalya Fernetti’den saat 12.00’de Avusturya’yı belgesiz geçmek için hareket etti.
Konu hakkında bir açıklama yapan UND İcra Kurulu Başkanı
Avrupalı yetkililere de seslenerek Avusturya’nın Türk nakliyecilerin uyguladığı bu haksızlığa bir son vermesini isteyen
Avusturya, Bakanlığımız ile İmzaladığı Protokole Uymak Zorundadır !
Bulgar, Romen meslektaşları hiçbir engele maruz kalmadan seferlerini tamamlayıp dönüş yoluna geçerken; karayolu transit geçiş belge kotasının yetersizliği nedeniyle alternatifsiz kalan yaklaşık 200 Türk sürücülerini isyana sürükleyen sorunun çözümü, aslında Avusturya’nın sorumluluğundadır.
Oysa, 20 Temmuz 2007 tarihinde Avusturya ve Türkiye arasında imzalanmış olan KUKK protokolünün “Diğer Konular” başlıklı maddesinin ikinci bendinde, ayrıca, Avusturya Federal Ulaştırma, İnovasyon ve Teknoloji Bakanlığı’nın 20 Aralık 2007 tarihinde Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliğine ilettiği resmi açıklamada teyit edildiği şekilde, “mücbir sebeplerden dolayı 12 saatten uzun süre bekletilen araçların Avusturya’ya karayoluyla serbest geçişinin sağlanacağı” Avusturya’nın resmi makamları tarafından kabul ve taahhüt edilmiş bir tedbirdir.
Dolayısıyla, Avusturya Ulaştırma, İnovasyon ve Teknoloji Bakanlığının, Türkiye ile imzaladığı anlaşmanın gereklerini yerine getirmesi ve beklemelerin 12 saati aştığı bu durumda, tren sayısını arttırmak ya da Türk araçlarının karayolundan transit geçişe izin vermek zorundadır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |