Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Ocak 2015 Çarşamba - 14:58

Bunları Bilmeden Araç Kullanmayın!

Goodyear, kar yağışının tüm Türkiye’yi etkisi altına aldığı bugünlerde karlı ve buzlu zeminlerde güvenli sürüş, kış lastiği seçiminde dikkat edilmesi gerekenler ve doğru bilinen yanlışlar hakkında sürücüleri bilgilendiriyor.

Bunları Bilmeden Araç Kullanmayın!

Kış aylarında hava sıcaklıklarının düşmesi, gizli buzlanma ve kar yağışı gibi mevsimsel koşullar sebebiyle trafik kazaları yaklaşık yüzde 20 oranında artış gösteriyor. Goodyear Tüketici Lastikleri Direktörü Mahmut Sarıoğlu, hava sıcaklığında ciddi düşüşler yaşandığı ve kar yağışının hemen hemen tüm Türkiye’yi etkisi altına aldığı bugünlerde, trafik güvenliği açısından ticari araçlar için zorunlu kılınan kış lastiği uygulamasının tüm sürücüler tarafından tercih edilmesi gerektiğini ifade etti.
 
Sarıoğlu, trafikte güvenli sürüş için kış lastiği seçiminin önemine dikkat çekerek, “Yaz lastiklerinde kullanılan kauçuk, +7 derecenin altında tutunma özelliğini kaybeder. Böylece, kış koşullarında performans düşüklüğü ortaya çıkar ve fren mesafesi uzar. Oysa, kış lastiklerinde kullanılan özel kauçuk sayesinde, +7 derecenin altında da lastiğin tutunma özelliği korunarak daha kısa fren mesafesi elde edilir. Aracınız ve hava koşullarına uygun doğru lastik kullanarak ve güvenli sürüş kurallarına uyarak zorlu kış koşullarının üstesinden gelmek mümkün” dedi.
 
Karlı ve buzlu zeminlerde araç sürerken nelere dikkat etmelisiniz? 

  • Mutlaka kış lastiği kullanılmalıdır. Çünkü hava sıcaklığı +7 derecenin altına düştüğü koşullarda kış lastiği kullanılmıyorsa lastiğin yol tutuşu zayıflar ve fren mesafesi uzar.
  • Karlı ve buzlu zeminde düşük hızda seyir etmek gerekir; lastiğin yol tutuşu normal hava şartlarına göre daha düşüktür.
  • Mümkün olduğunca az hareket edin, gereksiz şerit değiştirmelerinden kaçının.
  • Gizli buz tehlikesi olan gölgelik alanlara girerken mutlaka hız düşürülmelidir.
  • Güvenli sürüşün temel önceliği duruş mesafesidir. Buzlu, karlı zeminlerde takip mesafesini iki katına çıkarmak gerekir.
  • Yakın mesafede takip eden  araç varsa sağ şeride geçip araca yol verilmelidir.
  • Köprü, viyadük ve rüzgârlı bölgelerde buzlanma riski fazla olduğu için aşırı hızdan ve ani direksiyon hareketlerinden kaçının.
  • Frene uzun süreyle çok basmayınız!. Frene, kesik kesik basarak, hafif frenleme yapılmalıdır. Ani fren aracın kaymasına neden olabilir. Bunun yerine, vites düşürerek hız ayarı yapabilirsiniz.
  • Lastiklerin, araç üreticilerinin önerdiği uygun basınçta olduğunu mutlaka kontrol ediniz.
 
Kış lastiği seçerken dikkat edilmesi gerekenler 
  • Kış lastiğinin diş derinliği yaz lastiğine göre daha fazladır. Böylece; kış lastiğinin karlı ve buzlu zemin yol tutuşu artar. Bu da tüketiciler için, çok daha güvenli sürüş performansı demektir.
  • Kış lastiği ne kadar fazla diş derinliğine sahipse, kışın yollarda o kadar iyi performans gösterir.
  • Lastikte bulunan testere şekilli merkezi kanal yapısı frenleme anında etkili kar küreme işlevi görür. Değişken kenar açılı testere şekli karlı ve buzlu zeminlerde üstün çekiş gücü sağlar. Zorlu kış koşullarında bu özelliğe sahip lastikler tercih edilmelidir.
  • Tüm kış lastikleri aynı değildir. Her kış lastiği bünyesinde farklı teknik özellikleri barındırabilir. Aracınıza ve sürüş koşullarınıza en uygun kış lastiğini seçerken bayideki yetkili kişilere danışınız.
Kış lastiği ile ilgili doğru bilinen yanlışlar !
Türkiye'de kış lastiği kullanımının son 2-3 yılda arttığını ancak henüz Avrupa ülkelerindeki kadar yaygın olmadığını altını çizen Goodyear, kış lastikleri ile ilgili doğru bilinen yanlışları bir araya getirdi.
 Kış lastikleri hakkındaki YANLIŞLAR Kış lastikleri hakkındaki
GERÇEKLER
 
  1. Sürekli kar ve buzla kaplı yolları olan bölgelerde yaşamıyorsanız, kış lastiği kullanmanın bir anlamı olmaz.
  2. Yeterli diş derinliğine sahip oldukları sürece, yeni yaz lastikleri tüm kış koşulları için yeterlidir.
  3. Kış lastiğinin performansı diş derinliğine bağlı değildir.
  4. Kış lastiklerinin nasıl ve hangi sıraya göre takıldığı önemli değildir.
  5. Kış lastikleri konforsuz bir sürüşe neden olur.
  6. Kış lastikleri aracın yakıt tüketimini artırır.
 
  1. SUV ve 4x4 araçlarda kış lastiklerine ihtiyaç duyulmaz.
     
  2. Kış lastikleri, yaz lastikleri kadar “çekici” bir görünüme sahip değildir.
     
  3. Tüm kış lastikleri aynıdır.
 
  1. Kış lastikleri tüm kış hava koşullarında ve düşük sıcaklıklarda güvenliği artırır.
  2. Kış lastikleri tüm kış şartlarında yaz lastiklerinden çok daha iyi performans gösterir ve daha güvenli sürüş sağlar.
  3. Kış lastiği ne kadar fazla diş derinliğine sahipse, kışın yollarda o kadar iyi performans gösterir.
  4. Sürücüler, kış lastiklerini belirli kurallara uygun olarak takmalıdır.
  5. Kış lastikleri tüm yüzeylerde konforlu bir yolculuk imkanı sağlar.
  6. Yakıt tüketimi lastiğin yuvarlanma direnci ile ilişkilidir. Yeni nesil kış lastiklerinin yuvarlanma direncinin, yaz lastiklerine göre daha yüksek olması şart değildir.
  7. Özellikle ağır SUV araçlarında kış mevsiminde kış lastikleri mutlaka kullanılmalıdır.
  8. Yeni nesil kış lastikleri artık çekici tasarımlara sahipler.
  9. Tüm kış lastikleri aynı değildir. Her kış lastiği bünyesinde farklı teknik özellikleri barındırabilir.
 

 
Sağtaş Iveco’yu Tercih Etti
 
Lastik Devi Kullanıcısına Sadece "Lastik" Sunmuyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sağtaş Iveco’yu Tercih Etti
Iveco’nun Gaziantep’deki yetkili satıcısı Üstün-İş Sağtaş Uluslararası ...
DHL Express İkinci Uçağını Hizmete Soktu
Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de 100 milyon euroluk yatırım planlayan ...
Batı Karadeniz’de Arama Kuyusu Açılacak
Shell, çıkarılabilir petrol ve gaz kaynaklarını araştırmak üzere, Türkiye ...
 
Bu yollar trafiğe kapandı!
Türkiye'de şiddetli kar yağışı nedeniyle bir çok yol trafiğe kapandı.
Steven Young, Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Oldu
Bosch Türkiye, 17 ülkenin bulunduğu Türkiye ve Orta Doğu Bölgesi’nin merkezi ...
Ford Marka Çekici ve Kamyonlar Emin Ellerde
55 yıllık tecrübesi, yerli mühendislik ve üretim gücü ile müşterilerine ...
 
Lidl, LNG’li Filosu İçin Iveco’yu Tercih Etti
Iveco’nun müşterilerinden LC3, çok uluslu süpermarket zinciri Lidl’in ...
Geçiş Belgelerinin Kullanım Tarihleri Belli Oldu
2015 yılına ait geçiş belgelerinin kullanıma açılma tarihleri belirlendi.
NSK Group ROTA ile Şangay’da
NSK Group, 2014 yılının son çeyreğinde Çin Şangay’da düzenlenen Automechanika ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler treylertürkiyefahrerbussrckamyonumnewsKamyon