Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Ocak 2015 Perşembe - 11:24

Lastik Devi Kullanıcısına Sadece "Lastik" Sunmuyor!

Sektörün lider firması Kamyonum Dergisi aracılığı ile kullanıcısına ürün ve hizmetlerine ilişkin bilgiler aktardı. İşte önemli satır başları; Pirelli 01 Serisi İle Yoluna Devam Ediyor! Uzun Ömür Yüksek Performans!

Lastik Devi Kullanıcısına Sadece  Lastik  Sunmuyor!

LASTİK DEVİ KULLANICISINA SADECE “LASTİK” SUNMUYOR!
GÜÇLÜ VE UZUN ÖMÜRLÜ KAPLANABİLEN LASTİKLER
FİLOLARA DESTEK HİZMETİ VEREN DANIŞMANLIK HİZMETİ
VE SONUÇ “BİR ÖMÜR PIRELLI”
Sektörün lider firması Kamyonum Dergisi aracılığı ile kullanıcısına ürün ve hizmetlerine ilişkin bilgiler aktardı. İşte önemli satır başları;
Pirelli 01 Serisi İle Yoluna Devam Ediyor!
Uzun Ömür Yüksek Performans!
Pirelli, ilk olarak 1911’de pazara sunulan Ercole 1000 x 150 ile başladığı yoluna; kış, uzun yol ve şantiye kullanımına yönelik geliştirilen 01 Serisi’nin yeni üyeleri ile devam ediyor. Yeni 01 Serisi, güvenlik, çevresel sürdürülebilirlik ve düşük maliyeti garanti ediyor.
İlk ağır vasıta lastiği Ercole 1000x150’den bugüne Pirelli’nin Ağır Vasıta lastiği üretim hacmi, Türkiye, Mısır, Çin ve Brezilya’da bulunan toplam 4 fabrikayla daha da genişledi. Grubun en gelişmiş üretim teknolojisini kullanan İzmit ve Santo Andre (Brezilya) üretim üsleri çeşitli pazarların özel ihtiyaçlarını karşılamak için çalışan Ar-Ge merkezleriyle destekleniyor.
Pirelli Ağır Vasıta Kamyon Lastikleri Ürün Müdürü Töre Tekeli, Pirelli’nin yeni dorse lastiği ST01 başta olmak üzere Türkiye’ye uygulamadan kalkan treylerlerde kış lastiği zorunluluğu, Pirelli’nin lastik kaplama teknolojisi, Fleet Check ve Cyber Check uygulamaları hakkındaki görüşlerini paylaşıyor.
Gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Tekeli, treylerlerde kış lastiği zorunluluğunun kaldırılmasına yönelik olarak “Avrupa’daki uygulamalara baktığımızda çekicilerde kış lastiği kullanımı zorunlu ve bu kullanım güvenlik açısından son derece önemli. Türkiye’de de bu karar verilirken sektördeki firmaların görüşleri alındı, teknik olarak değerlendirildi. Gerçek anlamda nasıl faydalar sağladığı masaya yatırıldı. Treyler kullanımındaki çerçeve belirlenirken de benzer bir yaklaşım izlendi ve alınan görüşler sonucunda yetkili otoriteler tarafından nihai bir karar verildi. M+S zorunluluğunun treylerde kaldırılması bu kararın sonucu.
“ST01 Filo Maliyetlerini Düşürüyor”
ST01 Serisinin filoların km başına düşen maliyetini azalttığını ayrıca yakıt sarfiyatında da yüzde 5’e varan tasarruf sağladığını belirten Tekeli, treyler lastiğinin aracın lastik kaynaklı maliyetlerinde yüzde 50 etkisi olduğunu söylüyor.
Lastik etiketlemenin yakıt sarfiyatına direkt etkisi olduğunun altını çizen Tekeli, “Etiketlemelerde B’den C’ye düşmek demek yüzde 5 seviyelerinde bir ek yakıt kullanımıyla karşı karşıya kalmak anlamına geliyor.” diyor ve şöyle devam ediyor: “ST01 AA etiketli lastiklerimiz olabilecek en iyi lastik anlamına geliyor. Dönme direnci direk yakıt tasarrufunda karşımıza çıkıyor.”
01 serisi sırasıyla kritik kış koşulları (FW:01 ve TW:01), uluslararası ve uzun mesafe yük taşımacılığı (FH:01 ve TH:01) ve inşaat sektörünün (FG:01 ve TG:01) kullanımı için geliştirildi. Güvenlik, sürdürülebilirlik ve düşük maliyet alanlarındaki uzmanlığı ile ağır vasıtaların ticari gereksinimlerini en iyi şekilde karşılamak için geliştirilen 01 Serisi’nin üretimi, otomobil ve motorsporları lastikleri üretiminde de uzman olan ve Pirelli Grubu’nun en büyük üretim tesislerinden biri olan İzmit Fabrikası’nda gerçekleştiriliyor.
“01 Serisinin gerçek amacı ekonomisine önem gösteren filoların taşımalarda km başına düşen maliyetleri düşürmek ve performansı artırmaktır.” diyen Tekeli, 01 serisinin yapısından da bahsediyor. “Araç için maksimum performansı sağlayabilmek için lastiğin yapısı, karkası, topuğu, meskolesi kısacası tüm bileşenlerini tekrar baştan alındı, dizayn edildi, ve son teknolojik gelişmelerin ışığında lastik üretildi.” diyen Tekeli bunu yaparken de güvenlikten asla ödün vermediklerinin altını çiziyor ve devam ediyor: “Lastiklerin güvenliğe katkısı da tabi daha geliştirildi. Fren mesafesine kattıkları yüzde 13’e varan iyileşmeler var.”
Uzun Ömür ve Yüksek Performans Bir Arada
Tüm 01 Serisi desenlerinde arttırılmış km performansı, kaplanabilirlik, düzenli aşınma ve geliştirilmiş direksiyon hâkimiyeti sağlayan SATT teknolojisiyle geliştirilmiş durumda. Bu ürünlerin bileşenleri ve yenilikçi taban desenleri uzun ömür ve yüksek performansı bir arada sunuyor.
“Kaplama ile Lastiğe Bir Ömür Daha Veriliyor”
Kaplama teknolojisinin km başına düşen maliyetleri doğrudan etkilediğini ifade eden Tekeli, kaplama ile Pirelli lastiklerine ilk lastik ömrü kadar bir ömrü tekrar verdiğini ifade ediyor. “Biz 01 serisinde özellikle lastik tarafında da kaplanabilirliği öne çıkarmaya çalışıyoruz. Bu ürünlerin geçmişinden bugüne gelirsek bizim daha önce kullandığımız teknolojilerde pazarlardan geri bildirimler aldık. Kaplanabilirliğin geliştirilmesi konusunda fikir oluşturduk. Bu fikir 01 serisinde karkas yapısının güçlendirilmesine ve kuşakların değiştirilmesine yol açtı. Karkas ve kuşak yapısı bu bağlamda değiştirildi. Bu değişikliklerde başarılı olduğumuza dair geri dönüşler var. Bundan da çok memnunuz.” diyen Tekeli “Lastiğin kaplanması ile uygun koşullarda kullandığınızdan ilk lastikten alınan performansa yakın performanslar almak hayal değil.” diyor.
Pirelli olarak belli kaplama tesisleri ile çalıştıklarını ifade eden Tekeli ve kaplama yapılacak tesislerin sertifikalandırıldıklarını söylüyor. “Bu kaplamalar Pirelli 01 serisi karkaslarda, Novateck teknolojisi ve bizim gözetimimiz altındaki kaplamacılarla uygulanan kaplamalar olduğu için Pirelli garantisi altında oluyor.” diyen Tekeli, Türkiye’de lastik kaplamaya yaklaşım konusunda da görüşlerini paylaşıyor: “Türkiye’de kaplama 4’e bir diyebiliriz. Yaklaşık 1,5 milyonluk bir pazardan bahsediyorsak kaplama pazarı 400 bin civarlarında. Benzer ülkelerde kaplama pazarı daha yüksek seviyelerde. Türkiye’de kaplama pazarı artıyor ama lastik sektörü açısından göz ardı edilmemesi gereken başka bir oluşum daha var. Filoların araç yaşı çok gençleşmeye başladı. Artık belli anlaşmalarla 3 senede bir araçlar yenileniyor. Lastiklerin ilk ömürleri artmaya başladı. Bazı lastikler kaplamaya çıkmıyor bile. Araç değişirken lastikler de değişmiş oluyor.”
Kaplamanın yerleştirilmesi konusunda görüşlerini aktaran Tekeli “Biz Pirelli olarak kaplama tarafında agresif bir tutum içerisindeyiz. Ürünümüzü son kullanıcıya tüm faydaları ile sunabilmemiz çok önemli. Kaplama da bu ayaklardan birisi. Pirelli’nin kaplama tarafındaki gelişimi pazarın ilerisinde olmalıdır. Çünkü yeni projelerimiz, yeni fırsatlarımız ve yeni bir ekibimiz mevcut.”
“Filo Çözümlerini Bir Bütün Olarak Vurgulamak Gerekir”
Filo çözümleri konusunda büyük adımlar attıklarını ifade eden Tekeli filo çözümlerini bir bütün olarak vurgulamak gerektiğini belirtiyor ve şöyle devam ediyor; “Kaplama teknolojimiz filo çözümlerinden bir tanesiydi. Fleet Check, Cyber Fleet, Novatect, CQ 24 International, hizmetlerini filo çözümleri altında topluyoruz. Fleet Check bunlardan bir tanesi. Temel olarak filolardan lastikten sorumlu kişilere lastiklerin durumu ile ilgili düzenli raporlar vermek, lastiklerin optimum koşullarda nasıl kullanılması gerektiğine dair tecrübelerimizi paylaşmak olarak düşünebiliriz. Bir nevi lastik danışmanlığı. Bu hizmet dahilinde Fleet Check ekibimizi genişletiyoruz. Bu ekibimizin amacı filolarla sıkı ilişkiler kurarak kullanıcılarımıza fayda sağlayabilmek. Bu arkadaşlarımız filoların ihtiyaçlarına cevap verecek formasyondan geçiyorlar. Pirelli olarak mümkün olduğunca iş ortaklarımızın yanında var olmaya çalışıyoruz.”
Cyber Fleet ise, lastiğin doğru ve optimum şekilde kullanılması için geliştirilmiş başka bir teknoloji çözümü. Lastiğin takibinin sürekli sağlanarak, filo/araç yöneticilerinin yüksek verimlilikle çalışmaları amaçlanıyor.
Cyber Fleet Çözümleri filoların nerdeyse %40 maliyetini etkileyen üç anahtar faktöre odaklanıyor: Yakıt/Lastik/ Bakım. 2015 yılı içerisinde Türkiye’deki kullanıcılar için de alt yapının tamamlanacağını ifade eden Tekeli, bu sistemin Brezilya’da Avrupa’da özellikle İtalya’da kullanıldığının altını çiziyor. Sistemin lastiğin içerisindeki çip vasıtasıyla takibi sağladığını belirten Tekeli, bu lastiklerin çiplerin hali hazırda takılı olan versiyonlarının piyasada satışa sunulacağını ancak isteyen filo yöneticilerinin de mevcut kullandıkları Pirelli lastikleri için hizmeti kendilerinden alabileceklerini belirtiyor. Bu uygulama ile kamyon lastiği sektöründe dünya bir ilke imza attıklarını ifade eden Tekeli, sistemin dinamik ve statik olmak üzere iki şekilde hizmet verdiğini belirtiyor.
“Pirelli olarak networkümüze yatırım yapıyoruz”
Tekeli  2014 yılının lastik sektörü açısından zor geçtiğini belirtiyor ve şöyle devam ediyor “Pazar yaklaşık olarak yüzde 10 civarında geriye gitti. Adetler açısından herkes için zorlu bir dönem söz konusu. Pirelli bu gelişmelere rağmen son kullanıcılarının yanında olmak istiyor. Türkiye’ye büyük yatırımlar yapıyor. Her anlamda ekibimizi güçlendiriyoruz, fırsat gördüğümüz noktalarda kendimizi geliştiriyoruz. Bir hedef konulmuş durumda ve biz bu hedefi daha da ileriye taşımak istiyoruz.”
Kamyon lastiği yenileme pazarları kıyaslandığında, Türkiye pazarının Almanya’dan dahi daha  büyük bir pazar olduğuna dikkat çeken Tekeli, Türkiye’nin Avrupa’nın en büyük pazarı olduğunu belirtiyor. Pirelli’nin Türkiye pazarında onlarca yıldır var olduğunu, üretim tesislerini ve teknolojisini Türkiye’de kurduğunu belirten Tekeli, Pirelli’nin 2015 hedeflerinden de bahsetmeyi ihmal etmiyor: “Mevcutta pazar daralıyor ama ne olursa olsun Türk ekonomisinin bir trendi var. Sürekli daralan bir ekonomi görmüyoruz. Önümüzdeki dönemde pazarın toparlanmasını bekliyoruz ve bu büyüme potansiyeli baki pazarda biz de Pirelli olarak networkümüze yatırım yapıyoruz. Büyümek istiyoruz, genç ve dinamik olan satış ekibimizi daha da genişletmek istiyoruz.” Bayi yapılanmasını 2015’te daha yaygın hale getireceklerini ifade eden Tekeli, hedefleri arasında kaplama noktalarının yaygınlaştırılmasını da ekliyor.

 
Bunları Bilmeden Araç Kullanmayın!
 
2015 Pirelli Takvimi’nin Perdesi Milano’da Açıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bunları Bilmeden Araç Kullanmayın!
Goodyear, kar yağışının tüm Türkiye’yi etkisi altına aldığı bugünlerde ...
Sağtaş Iveco’yu Tercih Etti
Iveco’nun Gaziantep’deki yetkili satıcısı Üstün-İş Sağtaş Uluslararası ...
DHL Express İkinci Uçağını Hizmete Soktu
Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de 100 milyon euroluk yatırım planlayan ...
 
Batı Karadeniz’de Arama Kuyusu Açılacak
Shell, çıkarılabilir petrol ve gaz kaynaklarını araştırmak üzere, Türkiye ...
Bu yollar trafiğe kapandı!
Türkiye'de şiddetli kar yağışı nedeniyle bir çok yol trafiğe kapandı.
Steven Young, Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Oldu
Bosch Türkiye, 17 ülkenin bulunduğu Türkiye ve Orta Doğu Bölgesi’nin merkezi ...
 
Ford Marka Çekici ve Kamyonlar Emin Ellerde
55 yıllık tecrübesi, yerli mühendislik ve üretim gücü ile müşterilerine ...
Lidl, LNG’li Filosu İçin Iveco’yu Tercih Etti
Iveco’nun müşterilerinden LC3, çok uluslu süpermarket zinciri Lidl’in ...
Geçiş Belgelerinin Kullanım Tarihleri Belli Oldu
2015 yılına ait geçiş belgelerinin kullanıma açılma tarihleri belirlendi.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikadikkatşoförbussrcnewslkwKamyon haberler