Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
26 Nisan 2012 Perşembe - 16:48

C2 SAHİBİ NAKLİYECİ R2 ZORUNLULUĞUNA KARŞI ÇIKIYOR

C2'li bir şirketin bir başka C2'li şirketin aracıyla taşıma yapabilmesi için, artık, R2 belgesine sahip olması gerekiyor. UTİKAD'ın da talebiyle yasallaşan bu uygulamaya C2 sahibi şirketler karşı çıkıyor...

Bilindiği üzere sektörü baştan aşağı değiştiren en büyük adım Karayolu Yolcu ve Eşya Taşıma Kanunu’nun hazırlanıp uygulamaya alınması oldu.
 
Uygulamaya göre, C2 belgesine sahip şirketler sadece kendi öz mal araçlarıyla taşıma yapabilecek, ona göre fatura kesebilecekler.
 
Bundan böyle bir başka şirketin araçlarıyla taşıma yapabilmek için R2 belgesine sahip olmak gerekiyor.
 
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin, "Hâlâ bir takım aksaklıklar devam ediyor. Üzerinde çalışıyoruz. Eminim yakında onlar da giderilecektir" dedi.
Taşıma işi organizatörü olarak R2 belgeleriyle faaliyet gösterilecekti, C2 belgeliler sadece sahip oldukları araçlarla taşıma yapabilecekler, bir başka firmanın aracını kullanacakları zaman bunu yapamayacaklardı. Erkeskin, "Bunun için bir geçiş süreci tanınmıştı. Bu geçiş süreci çerçevesinde C2’liler birbirlerinden araç alabiliyor, müşterilerine faturalandırabiliyorlardı. Bu artık bitti "dedi.
 
Ancak C2 belgeli uluslararası karayolu taşımacıları bu uygulamaya karşı çıkıyor.
 
Uluslararası karayolu taşımacıları uygulamanın kaldırılmasını istiyor.
 

ALC Lojistik Başkanı Ali Çiçekli,  "Bu uygulamanın çok adil olduğunu düşünmüyoruz. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bu yanlışı hızla düzeltmesini bekliyoruz" dedi.


Çiçekli'ye göre, Karayolu Yolcu ve Eşya Taşıma Kanunu’nun hazırlanıp uygulamaya alınmasına kadar sektöre girmek kolaydı.

Kanun çıkana kadar Türkiye'de lojistik hizmetler ve uluslararası karayolu taşımaları için  sadece C2 yetki belgesi yeterliydi.
 

İş böyle iken, C2 belgeli firmalar birbirleri arasında araç alışverişinde bulunabiliyorlardı.

 
Diyelim ki, X adında İtalya hattına ağırlık veren bir uluslararası karayolu firması olsun. Ama X firmasının Rusya'da da bir müşterisi olsun. Rusya'daki müşterisini maliyet ve zamanda korumak isteyen X firması, Rusya hattına çalışan Y firmasına müşterisinin yükünü taşıtabiliyordu.
 
Bu uygulama X ve Y'nin kendi hatlarında uzmanlaşmasını, daha rekabet edebilir, sürdürülebilir olmasını sağlıyordu. Son zamanlarda bu uygulama kaldırıldı. C2'li firmaların birbirlerinden araç alışverişi yasaklandı. Bunu yapabilmek için de R2 belgesi zorunluluğu getirildi.


C2 belgesi 65 bin TL, R2 belgesi 325 bin TL


R2 belgesinin yaklaşık 325 bin TL olduğunu hatırlatan Çiçekli, "Diyelim ki, C2'li X fiması zaten en az 12 araç ve şoförlü filoyu bulundurmak zorunda.


Bu günün C2 belgesi en az 1.5 milyon Euro'luk yatırımı gerektiriyor.  Sadece belgenin kendisi 65 bin TL değerinde ve Bakanlığa harç öneniyor.


X firması yaklaşık 10 kişi de ofiste çalıştrıyorsa, 20 - 22 kişi istihdam eden bu kobiyi daha da zora sokmaktan başka bir amaca hizmet etmiyor.

Bu uygulamanın çok adil olduğunu düşünmüyorum. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bu yanlışı hızla düzeltmesini bekliyoruz" dedi.
 

Bu uygulamanın UTİKAD üyelerince talep edildiğini hatırlattığımızda, Çiçekli, "Onlar R2 belgesi dışında başka belge almak zorunda değiller ve bizler kadar istihdam da yaratmıyorlar. Çünkü C2'li firma daha çok yatırım yapıyor ve daha fazla riske giriyor" diye cevap verdi.

 
Kaynak:Lojistik Haber

 
FedEx Trade Networks, Türkiye’deki faaliyetlerinin birinci yıldönümünü kutluyor
 
Ford Otosan 2012’nin ilk çeyreğinde ihracatını yüzde 15 artırdı
YORUMLAR
Toplam 7 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 13:35

pekı yurt ıcınd k1 belgelılerın yukunu taşıyorsunuz kımsenın sesı cıkmıyor

Yorumu oyla      3      1  
Misafir 22 Mayıs 2012 Salı 13:15

Eskiden R2 belgeleri yoktu. Nakliyeciliği bugünlere C2 firmaları getirdi.200 adet R2 belgeli firma uğruna 2000 adet C2 belgeli firma kurban edilmektedir.C2 belgeli Milyonlarca Euro yatırım yapsın, yüzlerce eleman istihdam etsın, nakliyenin her türlü riskine katlansın, R2 belgeli de sadece 135.000 Euro ile C2 firmalarına üstünlük taslasın.Akıl mantık almıyor.

Yorumu oyla      3      3  
Misafir 18 Mayıs 2012 Cuma 23:11

ARACI OLAN HERKEZ BİR YETKİ BELGESİNE BAGLI OLMASI ŞART AMA YETKİ BELGELİ BİR FİRMANIN BİR UST YETKİ BELGELİ FİRMAYA BAGLANDIRILMAYA CALIŞILMASI BUYUK YANLIŞ RESMEN ÖZGÜRLÜK KISITLAMASI OLDUGUNU DÜŞÜNÜYORUM

Yorumu oyla      4      3  
Misafir 8 Mayıs 2012 Salı 10:48

Bence çok yerinde bir uygulama. Madalyonun bir de öteki yüzüne bakarsak her önüne gelen nakliyeci olamıyacak. Fabrikalar veya ihracatçı direk kamyoncuyla tırcıyla muhatap oluyordu artık. Bu kalkacak. Navlunlar yerde sürünüyordu artık sürünmeyecek. Ben sonuna kadar destekliyorum

Yorumu oyla      3      6  
Misafir 1 Mayıs 2012 Salı 10:32

C2 BELGELİ FİRMALAR SEKTÖRÜN YAPI TAŞI VE EMEKÇİLERİDİR. C2 YETKİ BELGESİ ALMAK İÇİN EN AZ 1.5 MİLYON EUROLUK YATIRIM YAPMAK GEREKIYOR VE EN AZ 20 KİŞİLİK İSTİHTAM YARATAN BİR KURULUŞ MEYDANA GELİYOR.SEKTÖRDE EN FAZLA SORUMLULUK ALAN TASIYICI YANI C2 LI FİRMALARDIR.C2 SAHIBI FİRMALARIN R2 BELGESİNE BAĞLI KALMASI DUSUNULEMEZ. BU SEBEPLE YAPILAN BU YANLIŞ UYGULAMADAN ACILEN VAZ GECILMELIDIR.

Yorumu oyla      7      2  
Misafir 29 Nisan 2012 Pazar 15:51

C 2 belgeliler siz K 1 belgesinin işini yapınca sesiniz çıkmıyor şimdi canınızmı yandı biz k 1 lerin canı çokyandı

Yorumu oyla      10      5  
Misafir 26 Nisan 2012 Perşembe 19:06

Ülkemizde C2 belgeli firmalarımıza ihracatçı ve ithalatçı tüm kuruluşların sahip çıkması gerekmektedir.Şuan yapılan Türk firmalarının zayıflatma çalışmalarıdır.Yabancı plakalı araçların önünü açmadır.Kısa vadede kazançlı gibi görünen bu açılım Ülkenin uzun vadeli planlamalırını olumsuz etkileyecek bir duruma doğru sürüklemektedir.Bulgar plakalı-Rus plakalı araçlar Türk plakalı araçların şuan maliyet rakamına taşıma yapma şansına sahip hareket etmektedir.Yarın bu durum tersine dönecektir.Fakat avrupanın en genç araç filosuna sahip ükle filomuzu gün gün kaybediyoruz.Acil önlem alınmalıdır.Bu sektörün istihdam alanı küçümsenmeyecek kadar geniştir.Bugün bu durumu ihmal edip önemsemezsek ülke olarak kaybedeceğiz.Ürünü üretmek yeterli değil yerine ulaştırmak bize kazandırır.

Yorumu oyla      9      2  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
FedEx Trade Networks, Türkiye’deki faaliyetlerinin birinci yıldönümünü kutluyor
FedEx’in uluslararası kargo taşımacılığı şirketi, Türkiye’nin sanayi bölgelerinde ...
BİZ PEGASUS OLARAK ÇOOK UÇTUK, SİZ DE UÇUN
Türkiye’de havacılığı değiştiren Pegasus Hava Yolları, imaj reklamı ile ...
Sinan Çavdar Lojistik filosunu 27 adet Ford Cargo 1838T ile kurdu
Ford Otosan, 27 adet Ford Cargo 1838T çekiciyi, sektöre hızlı bir giriş ...
 
YILIN EN VERİMLİ İŞADAMI” ÖDÜLÜ MAHFUZ OKALİN’İN OLDU
İstanbul Genç İşadamları Derneği (İGED) tarafından yılın en başarılı iş ...
BİRAZ DA GÜLELİM
Komyoncuların araç arkası yazıları kadar fıkraları da çok bilinir. Bunlardan ...
PIRELLI 2011 YILININ EN İYİ TEDARİKÇİLERİNİ AÇIKLADI
Pirelli, 2011 yılının en iyi tedarikçilerini belirledi. Bu yıl Pirelli ...
 
KUZEY İLE GÜNEY'İ BİRLEŞTİRECEK OTOYOL
Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak, Rize-Mardin Otoban Projesi ile ilgili ...
90 bin dolarlık Mercedes!
Macaristan'da üretilen ilk Mercedes-Benz B segmenti binek otomobil açık ...
2012 hedefimizi de 20 milyar dolar ihracat!
OİB Yönetim Kurulu Başkanı Sabuncu: Yılın ilk çeyreğinde en önemli pazarımız ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srckamyonumKamyonfahrertürkiyetreyler haberler newsdikkat