Avrupa Birliği ile Çin arasındaki ekonomik ve ticari işbirliği, COVID-19'un olumsuz sonuçlarına rağmen dirençli ve güçlü olduğunu kanıtladı.
Çin, 2021'de ABD'yi geçerek AB'nin en büyük ticaret ortağı haline geldi ve ikili ticaret hacmi rekor seviyelere ulaştı. Geçen yıl AB aynı zamanda Çin'in ikinci en büyük ticaret ortağı oldu ve 2022'nin ilk iki ayında Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği'ni geride bırakarak en üst sıralarda yer aldı.
2021'de Çin ile AB arasındaki ikili ticaret, tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 800 milyar doları aştı. İki yönlü yatırım 270 milyar doları aştı. İkili ticaret, havacılık, biyoloji, elektronik ve diğerleri gibi çeşitli sektörlerde önemli ölçüde arttı.
İki taraf, AB-Çin Yüksek Düzeyli Ekonomik ve Ticari Diyalog ve yerel yönetimler ve işletmeler arasındaki düzenli istişareler de dahil olmak üzere iletişim kanallarını geliştirdi ve genişletti.
Ülkenin dış ticaret ve içe dönük yatırım ajansı olan Germany Trade&Invest'in başkanı ve CEO'su Juergen Friedrich, Çin'in art arda altı yıldır Almanya'nın en önemli ticaret ortağı olduğunu ve toplam ikili ticaret hacminin 2021'de yeni bir rekora ulaştığını söyledi.
Çin, dünyanın en önemli büyüme pazarlarından biri ve aynı zamanda pandemi ve iklim değişikliği gibi küresel zorluklarla mücadele çabalarında Almanya için önemli bir ortak.
Frankfurt Finans ve Yönetim Okulu'nda profesör olan Horst Loechel, AB ile Çin arasındaki ticareti her iki taraf için de bir kazan-kazan olarak nitelendirdi ve büyüme trendinin devam etmesini beklediğini söyledi.
Geçen yıl, Çin ile Avrupa arasında mal taşıyan "çelik deve filoları" olarak da bilinen yük trenlerinin sayısında da artış görüldü. 2021'de, çift yönlü yük treni seferlerinin sayısı, sırasıyla yıllık yüzde 22 ve yüzde 19 artışla 1,46 milyon yirmi fit eşdeğeri birim taşıyan 15.000'e ulaştı.
Bu tren bağlantısı, İspanya'daki üreticiler ve ithalatçılar tarafından da oldukça değerli. İspanyol lojistik şirketi Trans-Glory'nin yöneticisi Gonzalo Jerez, pandeminin en kötü günlerinde sürdürülebilir ve güvenilir bir lojistik modu olarak kilit bir rol oynadığını söyledi.
Sırbistan'da, Çin yapımı Macaristan-Sırbistan demiryolunun Belgrad'dan Novi Sad'a bölümü Mart ayında açıldı. Amiral gemisi demiryolu projesi; Çin ile Orta ve Doğu Avrupa bölgesi arasındaki işbirliğinin bir sembolü olarak tanımlanıyor.
Çin ve Avrupa, yeşil ve dijital ortaklıklar yoluyla kalkınmayı teşvik etme konusunda ortak bir stratejik çıkara sahip büyük pazarlar. İki taraf da yeşil ve dijital bir dönüşüm, karbon emisyonlarını azaltma ve iklim değişikliğini hafifletme konusundaki iddialı taahhütleriyle uyumlu.
Çin'in Şanghay Elektrik Enerjisi Şirketi, AB'nin ilk karbon nötr adasına dönüştürmeyi hedeflediği Malta'nın Gozo Adası'nda rüzgar, güneş ve hidrojen enerjisi konusundaki uzmanlığını kullanıyor. Şirket ayrıca Malta ve Karadağ'daki diğer yeşil enerji projelerinde yer almakta.
AB, 2050'ye kadar karbon nötrlüğüne ulaşmayı hedefliyor. Çin, 2030'a kadar karbon emisyonlarını en üst düzeye çıkarmayı ve 2060'a kadar karbon nötr olmayı taahhüt etti.
Çin ve Avrupa, dijital ticaret ve finans alanındaki ortaklıklarını güçlendirmek için sürekli çaba sarf ediyor. İkili e-ticaret işbirliği patlama yaşıyor ve her iki taraf da ortaklaşa sınır ötesi e-ticaret sanayi parkları geliştiriyor.
Huawei ve ZTE gibi birkaç Çinli şirket, Avrupa'nın 5G ağının genişletilmesinde aktif olarak yer alıyor. Bank of China ve China Construction Bank da dijital para birimi elektronik ödeme sistemlerini ve fintech laboratuvarlarını piyasaya sürmeye hazırlanıyor.
kaynak: people's daily/Zhong Wenxing, Liang Jun
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |