Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Haziran 2022 Pazartesi - 12:19

Continental’den En Uzun Günde En Uzun Ömürlü Lastik İçin Öneriler!

Lastiğin ömrünü belirleyen faktörlerin başında sürüş tarzı, yük, hız, yol şartları ve iklim geliyor. Lastiklerinizin ömrünü uzatmanın yolu, rot balans ayarını, basıncını, aşınma seviyesini düzenli olarak kontrol etmekten ve bakım yapmaktan geçiyor. Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental, en uzun günde en uzun ömürlü lastik için önemli bilgiler paylaşıyor.

Continental’den En Uzun Günde En Uzun Ömürlü Lastik İçin Öneriler!

 

Aracın tüm yükünü çeken lastiklerin hizmet süresi araca, kullanım alanına ve mevcut yol koşullarına göre değişse de düzenli olarak kontrolleri ve bakımı yapıldığında ömrü uzuyor. Binlerce kilometre yol boyunca en iyi şekilde hizmet edecek lastikler tasarlayıp üreten Continental; lastiğin ömrünü etkileyen faktörler konusunda sürücüleri bilgilendiriyor. Bir lastiğin ömrünü; şişirme basıncı, rot balans ayarı, taşınan yük, sürüş hızı, girilen virajların ve yapılan frenlerin sertliği, bölgesel iklim, ortam sıcaklıkları ve yolda alınan hasarlar gibi pek çok kritik faktör etkileyebiliyor.

Yanlış lastik basıncı yakıt tüketimini artırıyor!

Sırt aşınmaları lastik ile yol yüzeyi arasındaki temastan kaynaklanıyor. Yanlış rot balans ayarı ise lastiğin iç veya dış omuz bölgesinde aşırı aşınmaya neden oluyor. Bozuk yollarda, engebeli ve kayalık arazide araba kullanmak lastik aşınmasını hızlandırırken, yanlış lastik basıncı kilometre performansını olumsuz etkiliyor ve yakıt tüketimini artırıyor. Hava basıncı yüksek olan lastiklerde sırt kuşağının ortası, düşük olan lastiklerde ise dış olukları daha fazla aşınıyor. Rot ve balans ayarı bozuk lastikler de, düz ve doğru bir hizada olmadıklarından düzensiz aşınmaya yol açıyor. 

Lastik patlamalarının en yaygın nedenleri ve tehlikeleri arasında yanlış lastik basıncı, darbe sonucunda lastik karkasında hasar oluşması ve lastik aşınması yer alıyor. Düzenli olarak lastik basınçlarını kontrol etmek, 10.000 km'de bir, ön ve arka lastiklerin yerlerini değiştirerek rot balans ayarı yapmak, gözle görülür aşınma ve hasar tespiti için düzenli olarak lastikleri kontrol etmek gibi gerekli bakımlar yapıldığında lastiklerin de ömrü uzuyor.

Continental’in Görsel Hizalama Göstergesi (VAI), elektronik ölçüme gerek kalmadan hatalı ayarların tespit edilmesini sağlıyor. Görsel Hizalama Göstergesi VAI, birkaç bin kilometreden sonra lastiğin iç ve dış omuzlarındaki aşınmanın eşit olup olmadığını gösteriyor. Düzensiz aşınma durumunda aracın rot balans ayarının kontrol ettirilmesi öneriliyor.

Serin ve kuru yerde saklanmalı

Lastikler, zamanla geri dönüşü olmayan değişikliklere neden olan kimyasal ve fiziksel etkenler nedeniyle eskiyor. Bu etkenler ultraviyole ışık, nem veya aşırı yüksek veya düşük sıcaklıklar gibi iklim ve hava olaylarını da kapsıyor. Bu faktörler yeni veya az kullanılmış lastiklerde bile lastiğin esnekliğini ve kavrama gücünü etkiliyor. Bu nedenle, kimyasal yaşlanma sürecini engellemek için lastik hamurlarına özel antioksidanlar ilave ediliyor. Ayrıca lastiklerin üretimden çıktıktan sonra doğal yaşlanma sürecini sınırlamak için serin ve kuru koşullarda saklanması gerekiyor.

10 yıldan daha eski lastiklerinizi değiştirin

Lastik yanağında “DOT” kodundan sonra gelen işaretleri inceleyerek bir lastiğin yaşı kolayca hesaplanabiliyor. Bunlar, DOT harflerinden ve eğik çizgiyle ayrılmış iki rakam çiftinden oluşuyor.  İlk iki sayı lastiğin üretim haftasını, son ikisi ise yılını gösteriyor. Örneğin,"36/16", rakamları, lastiğin 2016 yılının 36. haftasında (5-11 Eylül arasında) üretildiği anlamına geliyor. Sürüş güvenliği için 10 yıldan daha eski lastiklerin değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

Bununla birlikte, doğru bakım yapıldığında sorunlar ortaya çıkmadan önlenerek lastiğin ömrü uzatılabiliyor. Zamanından önce yedek lastik satın almak zorunda kalmamak için:

 

  • Lastik basıncının düzenli kontrolü,
  • Sırt desenine bağlı olarak arka-ön ve sol ve sağ lastikler arasında düzenli rotasyon,
  • Lastik dişindeki aşınmanın kontrolü (yasal sınır 1.6 mm'dir)
  • Lastiklerde görünür aşınma veya hasarların kontrolü ve
  • Sürüş sırasında sürüş kalitesine dikkat edilmesi gerekiyor.


 

 

 
Slovenya Transit Geçiş Belgeleri Kullanıma Açılıyor
 
Anadolu Isuzu Büyük Hedeflerin Üstün Başarısı Ödülünün Sahibi Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Prometeon R02 Pro Trailer Plus Karayolu Taşımacılığında Üst Düzey Performans Sunuyor
Pirelli marka endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi Prometeon, ...
Hankook Ventus iON S: Elektrikli Araçlar İçin Üretilen, Küresel Lastik Ailesinin En Yeni Yaz Lastiği
• Her şarj başına daha fazla menzil ve daha sessiz bir sürüş. • Özenle ...
Goodyear, Motorsporlarının En Prestiji Dayanıklılık Yarışı Le Mans 24 Saat İçin Gün Sayıyor
• LMP2 kategorisinin lastik tedarikçisi Goodyear, Le Mans 24 Saat Yarışı’nın ...
 
GOODYEAR, Taşımacılık Sektörü İçin Lastikte Kaplama Uygulamasına Dikkat Çekiyor
Goodyear, daha sürdürülebilir ve daha verimli bir geleceğin desteklenmesi ...
Pirelli ‘Tire Cologne 2022’ Fuarında Yeni Mobilite Teknolojilerini Sergiliyor
Pirelli’nin uluslararası lastik sektörünün önde gelen etkinliği olan Tire ...
Petlas’tan Lastiklerinizin Ömrünü Uzatacak Öneriler
Mevsimine uygun lastik seçimi kadar bakımı da önemli. Alınacak basit önlemlerle ...
 
Maxion İnci Jant Grubu Geleneksel ‘Aile Şenliği’nde Enerji Depoladı
Maxion İnci Jant Grubu bünyesindeki Maxion Jantaş, Maxion İnci Çelik ve ...
Hankook Tire 2022 Yılının 1. Çeyreğine Ait Mali Sonuçlarını Açıkladı
• Satışlar, yüksek jantlı lastik satışlarının büyümeye sağladığı katkı ...
Pirelli Daha Önce Belirlediği Hedeflere Planlanandan 4 Yıl Erken Ulaştı
Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) Pirelli’nin güncellediği sera gazı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrersrckamyoncutreylertürkiyedikkattruckKamyonşoför