Trucknews.com'un haberine göre; Fuel Transport Covid-19'a karşı tam aşılı olan sürücülerine 10.000 $ ikramiye verecek.
'Covid-19 Sürücü Takdir Programı' olarak adlandırılan ve pandemi sırasında kamyonları hareket halinde tuttukları için teşekkür olarak sunulan fonlar, 12 aylık taksitler halinde ödenecek. Sadece iki doz aşı alanlar ödemenin tamamını alacak. 15 Ocak'tan önce filoya katılan ve aşıları tam olan askerler de programdan yararlanabilecek.
15 Ocak'a geçerli olan federal bir aşı talimatıyla uyumlu olan ve sınırı geçen kamyon sürücüleri için programdan faydalanabilecek. İkramiye, filonun bölgesel sürücüleri için de geçerli olacak.
"Bu sürücüler işimizin ön saflarında yer alıyor." diyen ve yaklaşık 100 kamyon şoförü istihdam eden Montreal merkezli Fuel Transport'un kurucusu ve CEO'su Rob Piccioni, "Onlar günlük olarak yaptığımız işlerin temelidir. Covid vurduğunda, ikramiye ve takdir dağıtacak durumda değildik. Kamyon sürücülerinin yaklaşık yüzde 85'i program duyurulmadan önce zaten aşılanmıştı ve Fuel'in varlık dışı üçüncü taraf lojistik ve aracılık işi, gerekirse herhangi bir gevşekliği gidermeye hazırdı. Ancak kimse plana karşı çıkmadı. Ayrıca filo, ilk kez herhangi bir türde bir işe alım veya işte kalma bonusu ödedi." dedi.
Rob Piccioni, "Ayrıca bu sürücülerin güvende olmalarına ve etkileşimde bulundukları insanları da korumalarına ihtiyacımız var." şeklinde sürdürdüğü konuşmasına ek olarak, "Potansiyel olarak ortalama bir insandan biraz daha fazla bu hastalığa maruz kaldılar. İş yerimizin bütünlüğünü sağlamamız gerekiyor. Ayrıca bu sürücülerin güvende olmalarına ve etkileşimde bulundukları insanları korumalarına ihtiyacımız var." şeklinde konuştu.
Hâlihazı devam eden sağlık girişimlerini desteklemek için kadrosunda bir hemşire bulunan filo, herhangi bir endişeyi gidermeye yardımcı olmak için de sağlık uzmanlarıyla Covid-19, aşılar ve daha fazlasıyla ilgili soruları alan iki saatlik bir bilgilendirme toplantısına da ev sahipliği yaptı.
Pandeminin başlarında, Fuel Transport, covid-19'un yayılmasını önlemeye yardımcı olmak için kamyon sürücülerine test uygulamıştı. Ancak filo yöneticileri, kendilerine bir virüs gibi davranıldığını belirterek şikayet eden sürücülerden de haberdardı.
Tedarik zinciri endişeleri
Aşıları açıkça desteklemekle birlikte, sınırla ilgili aşı zorunluluklarının çok hızlı bir şekilde uygulandığına dair endişelerini dile getirmeye devam eden Piccioni, "Kuzey Amerika'da tedarik zinciri sorunlarımız var ve şu anda Kanada ile ABD arasındaki mal akışının itici güçlerinin yüzde 10'unu çıkarmak bile muazzam bir dalgalanma etkisine neden olacak. Sınırın her iki tarafındaki ilgili organları potansiyel olarak bu hastalığı dışarı itmek için zorluyorum ve lobi yapıyorum." dedi.
Piccioni, hükümetlerin öncelikle daha fazla sürücüyü aşılanmaya teşvik etmenin ek yollarına bakmaları gerektiğine inandığını belirterek, "Bunun üzerinden geçmeleri gerekiyor. Küçük bir kapıdan içeri itilemezler. Gerçek bir rehberlik olmadan Kuzey Amerika'da ileri geri koşan bu bayanlar ve baylar için aşıyı teşvik etmek için bir şeyler yaratın. İhtiyacımız olan gerekli çalışmaları yapıyorlar." değerlendirmesinde bulundu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |