Daf farklı günlerde değişik ülkelere mensup gazetecilerini 3 günlük keyifli ve detaylı bir programla İspanya’nın Malaga kentinde ağırladı.
Oldukça verimli geçen program esnasında gazeteciler hem sorularına cevap buldular hem de araçları test ettiler. Daha güvenli, konforlu, güçlü ve az yakan araçlar 2025 yılında Türkiye pazarında yerini alacak.
Yeni Nesil DAF kamyonlar, Sektör lideri verimlilik için optimize edilmiş tahrik hatları, aerodinamik özellikleri ve üstün teknik özellikleri ile müşterilerinin başarısını güçlendiriyor.
DAF Lojistik Verimliliği felsefesinin bir parçası olarak, DAF, müşteri başarısını desteklemek amacıyla Yeni Nesil DAF serisi için kapsamlı bir yenilik paketi sunuyor. Tahrik hattı ve aerodinamik optimizasyonlar, Yeni Nesil DAF'ın sunduğu %10'a ilaveten %3'e varan yakıt verimliliği kazancı sağlayarak yeni bir endüstri standardı belirliyor. Daha da zengin özellikler ve yeni PACCAR Connect filo yönetim sistemi, çalışma verimliliğini artırmak için ilave fırsatlar sağlıyor. Yeni Nesil DAF'ın yeni bölümü şimdi sizlere sunuluyor..
DAF, 2021 yılında uzun mesafe ve ağır yük taşımacılığı için sektör lideri Yeni Nesil XF, XG ve XG+ araçlarını piyasaya sürdü ve bunu 2022 yılında bölgesel ve mesleki uygulamalar için çok yönlü XD serisi izledi. Tüm Yeni Nesil DAF araçları, yeni AB Kütleler ve Boyutlar yönetmeliklerine uygun olarak geliştirilmiştir ve sınıfının en iyisi aerodinamik özellikler, yakıt verimliliği ve düşük CO2 emisyonları sağlıyor. Yeni tasarımda büyük pencereler ve düşük cam bel çizgileri bulunuyor ve dijital kameralarla birlikte benzersiz doğrudan görüş ve dolayısıyla güvenlik sağlıyor. Üstün kabin genişliği, tasarım uyumu, kalite ve sürüş özellikleri Yeni Nesil DAF kamyonları sürücülerin de tercih ettiği seçenek haline getiriyor.
Yeni Nesil DAF XD, XF, XG ve XG+ kamyonlar; verimlilik, güvenlik ve konfor bakımından belirledikleri yeni standartlar sayesinde hem 2022 hem de 2023 yıllarında "Uluslararası Yılın Kamyonu" ödülüne layık görüldü ve ardından Avrupa'daki önde gelen çeşitli taşımacılık yayınları ve organizasyonları tarafından prestijli ödülleri kazandı.
Kapsamlı yenilikler sayesinde piyasadaki en iyi kamyonlar artık hem operatör hem de sürücü için daha da iyi hale geliyor. Yeni Nesil DAF'ın yeni bölümünü şimdi başlıyor.
Verimliliğin gücü
Tüm Yeni Nesil DAF kamyonları mükemmel aerodinamik özellikler, son derece verimli PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar (270 kW/370 hp ile 390 kW/530 hp arasında güç değerleri) ve gelişmiş sürücü yardım sistemlerinden faydalanarak %10'a varan etkileyici yakıt verimliliği artışı sağlıyor. Artık tahrik hattına yönelik geliştirmeler ve aerodinamik iyileştirmeler sayesinde buna ek olarak %3 daha fazla verimlilik elde edilebiliyor.
Yeni Nesil DAF modelleri, Maut Class 3 gereklilikleriyle uyumluluğu ile beraber Almanya'da yılda binlerce euro yol vergisi tasarrufu sağlayabiliyor.
DAF XD, XF, XG ve XG+ modellerinin optimize edilmiş tahrik hattı verimliliği, Miller ilkesine göre yeni motor valf zamanlaması ile gerçekleştiriliyor. Ayrıca, düşük motor soğutması gerektiren koşullarda elektrikle çalışan ve yüksek soğutma performansı gerektiğinde kayışlı sistem ile çalışan çift devre soğutma pompası ekleniyor. En yüksek verimlilik için 2 silindirli kavramalı hava kompresörü bulunuyor. Turbo ve EGR sistemleri, yeni valf zamanlamasına sorunsuz bir şekilde uyum sağlayacak şekilde güncelleniyor. Ve yeni yakıt enjektörleri mükemmel verimlilik, güvenilirlik ve dayanıklılığı destekliyor.
Aks Yenilikleri
DAF aynı zamanda popüler SR1344 arka aks programına çeşitli yenilikler getiriyor. Yeni dişli tasarımı, daha yüksek mukavemet ve dayanıklılık sunarken aynı zamanda 390 kW/530 hp olan en yüksek PACCAR MX-13 güç değeri için uygulama sağlıyor. Bu, tüm PACCAR MX motorlarının DAF'ın yüksek hızlarda daha düşük devir sağlayan “downspeeding” felsefesinden en iyi şekilde faydalanabilmesini mümkün kılıyor.
Şanzımanın yeni vites değiştirme stratejisi ve yeni motor optimizasyonları 4x2 çekici modellerinin tüm motorlarında en yüksek yakıt verimliliği için 2.05:1 arka dingil oranının en popüler 315/70R22.5 lastik boyutuyla birlikte uygulanmasına olanak tanıyor. 85 km/sa seyir hızında dakikada %7 daha düşük devir (1030 yerine 950) elde ediliyor.
Ayrıca, SR1344 aks programı 2.64:1 tahvil oranıyla tamamlanıyor ve en yüksek verimlilik için yeni dişli tasarımı kullanılıyor.
Yeni Nesil DAF modellerinin verimliliğini optimize etmek için DAF Dijital Görüntü kamera sistemi (geleneksel aynaların yerini alır), Tahmini Hız Sabitleyici ve düşük sürtünme dirençli lastikler 4x2 ve 6x2 modellerinde* standart hale gelerek %6 daha fazla yakıt verimliliği kazancı sağlıyor. Bu özellikleri daha önce sipariş etmeyen müşteriler için toplam yakıt tüketimi ve CO2 avantajı en fazla %9 olacaktır. Standart Aerodinamik paketleri ile birlikte günlük uygulamalarda yakıt verimliliği kazancı daha da artıyor.
B100 FAME biyodizel
Müşteri başarısını daha da ileri taşımak için PACCAR MX motorun B100 FAME biyodizel sürümleri 2025'in başından itibaren kullanıma sunuluyor. Lowdeck çekiciler için yan etekler artık mevcut olup araç verimliliğini artırmak için ek fırsatlar sunuluyor.
Yeni Nesil DAF kamyonlar, düşük cam bel çizgileri, geniş görüşlü pencere ve gelişmiş dijital kameralar sayesinde doğrudan ve dolaylı görüş açısından standartları belirliyor. Son derece güçlü kabin yapısı, patentli Kabin Yer Değiştirme Sistemi ve Kontrollü Yer Değiştirmeli Direksiyon Sistemi; XD, XF, XG ve XG+ modellerinin pasif güvenlik konusunda da lider olmasını sağlıyor. Fabrika çıkışı Gelişmiş Sürücü Asistanı Sistemleri (ADAS) yelpazesi, sektör lideri aktif güvenliği destekliyor.
En yeni nesildeki Acil Durum Frenleme Sistemi (AEBS), radar sensörleriyle (2'si uzun ve 1'i kısa menzilli) ve bir kamerayla donatılıyor ve bu şekilde aracın önündeki savunmasız yol kullanıcılarıyla çarpışmayı önlemek için tamamen bağımsız bir acil durum freni sağlanıyor. Ek bir radar, yeni Kalkış Yardımı işlevine yardımcı olarak yakınlardaki yerinde duran veya hareket halindeki savunmasız yol kullanıcılarını tespit ederek sürücüyü uyarıyor.
Olay Kayıt Sistemi, AEBS fren uyarısı etkinleştirildiğinde görüntüleri ve verileri kaydediyor ve DAF Dönüş Asistanı, römorkun arka tarafına kadar olan kısımlar da dahil olmak üzere aracın kör noktalarında yaya, bisikletli veya araç olması durumunda uyarı veriyor.
Ayrıca her Yeni Nesil DAF, sürücüye gerçek hız sınırları hakkında bilgi veren ve aşırı hız durumunda sürücüyü uyaran Hız Limiti Uyarı özelliğiyle birlikte geliyor. Şerit Terk Uyarı sistemi ise istenmeden yapılmış olması muhtemel şerit değişiklikleriyle ilgili sürücüyü uyararak tehlikeli durumların önlenmesine yardımcı oluyor.
Yeni Geri Görüş Kamerası, kamyonun arka taraf görüntüsünü kabindeki ekranda aktarıyor. Adaptif Uzun Far Asistanı (isteğe bağlı), karşıdan başka araçlar yaklaşırken veya önünüzde ilerleyen başka araçlar varsa uzun farı otomatik olarak kapatıyor. Daha önceki DAF kamyonlarda kullanılan bir işlevin devamı olan Acil Duruş Sinyali, kamyon sert bir şekilde yavaşladığında dörtlü flaşörlerle diğer yol kullanıcılarını uyarıyor.
Ek olarak, sürücü güvenliğini daha da artırmak için yeni özellikler standart olarak snuluyor. Yeni DAF Yorgunluk Algılama Sistemi, sürücünün yorgunluk düzeyini değerlendiriyor ve molaya ihtiyacı olduğunda uyarı veriyor. Motorun çalıştırılabilmesi için önce negatif alkol testi sonucu alınmasını gerektiren bir cihazın takılmasını kolaylaştırmak için Alkol Kilidi hazırlığı da bulunuyor.
Konforun gücü
Yeni Nesil DAF XD, XF, XG ve XG+, sürücüler tarafından sürüş, dinlenme ve uyuma sırasında sağladığı benzersiz konfor ile ün salıyor.
Yeni tahrik hattı güncellemeleri, seyir koşullarında daha da düşük devirlerde sağladığından dolayı daha da düşük gürültü seviyeleri sağlıyor. Şanzımanın yeni vites değiştirme stratejisi ile birlikte motor optimizasyonları, daha da sarsıntısız vites değiştirme performansı sayesinde gelişmiş sürüş kabiliyeti sağlıyor.
Özetle, piyasadaki en iyi kamyonlar artık daha da iyi. Bu da DAF XD, XF, XG ve XG+ modellerinin; verimlilik, güvenlik ve sürücü konforu açısından sektörde lider konumunu güçlendirerek müşteri başarısını destekliyor.
Son teknoloji ürünü elektrikli aktarma organları, DAF'ın çevresel liderliğini gösteriyor
DAF, Yeni Nesil DAF XB şehir içi dağıtım kamyonlarını duyurdu.
DAF, 7,5 ila 19 ton sınıfına ait eksiksiz bir dağıtım aracı serisi olan Yeni Nesil DAF XB kamyonlarını tanıttı. Yeni model serisi, taşımacılık şirketlerini sıfır emisyona geçişlerinde desteklemek için kapsamlı bir elektrikli araç yelpazesi içeriyor. Yeni DAF XB, en düşük çevresel ayak izini sınıfında lider verimlilik, güvenlik ve konforla birleştiriyor.
DAF, dağıtım, uzun yol ve mesleki uygulamalara yönelik tamamen yeni Yeni Nesil XD, XF, XG ve XG+ kamyon serisiyle, son 18 ayda verimlilik ve emisyon, güvenlik ve sürücü konforunda yeni standartlar belirledi. XBC inşaat kamyonu da dahil olmak üzere Yeni Nesil XB, DAF'ın kapsamlı, çok sayıda ödüllü ürün yelpazesini tamamlıyor.
Sıfır emisyonlu şehir dağıtımı
Pazara elektrikli kamyonlar sunan ilk Avrupalı ??kamyon üreticisi olan DAF,Yeni Nesil XD ve XF Electric modelleriyle çevre konusundaki liderliğini daha da genişletti.
Artık DAF, sürdürülebilir şehir içi ve bölgesel dağıtıma mükemmel şekilde uyumlu olan yeni DAF XB Electric ile "sıfır emisyon" ürün yelpazesini daha da genişletiyor. 16 ve 19 tonluk versiyonların yanı sıra, 17,5” tekerlekli ve tek giriş basamağı olan 12 tonluk versiyonu da sunuluyor. Dingil mesafeleri 4,2 metreden başlıyor.
XB Electric'in e-motoru, spesifikasyona bağlı olarak 120 veya 190 kW nominal güç ve sırasıyla 950 ve 1.850 Nm (2.600 ve 3.500 Nm tepe) nominal tork sağlıyor. DAF, mümkün olan en düşük çevresel etki ve en yüksek dayanıklılık için, brüt gücü 141 ila 282 kWh arasında olan, kobalt ve magnezyum içermeyen, lityum demir fosfat (LFP – Lityum Ferro Fosfat) yüksek enerji yoğunluğuna sahip pil paketleri kullanıyor. Bunlar, XB Electric'in 350 ultra sessiz ve "sıfır emisyonlu" kilometreye kadar menziline olanak tanıyor; kentsel dağıtım taşımacılığı operatörlerinin ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılıyor.
Hızlı ve yavaş şarj
Yeni DAF XB Electric'in özel bir özelliği de "Kombine Şarj Sistemi"dir. Bu, kamyonun normal elektrik şebekesi üzerinden şarj edilmesini sağlıyor. Bataryaların (650V DC, 150 kW) %20'den %80'e hızlı şarj edilmesi, spesifikasyona bağlı olarak yalnızca 40 ila 70 dakika sürüyor.
Sıfır emisyonlu karayolu taşımacılığına geçişte müşterileri en iyi şekilde desteklemek için DAF'ın kapsamlı teklifi aynı zamanda geniş bir yelpazedeki şarj çözümlerini, rota planlaması ve şarj konusunda tavsiyeleri ve sürücülere araçlarından en iyi şekilde yararlanmaları için özel eğitim sağlanmasını da içeriyor.
Yüksek verimli PACCAR motorları
Yenilikçi, tamamen bataryalı elektrikli güç aktarım mekanizmasının yanı sıra yeni DAF XB, 124 kW (170 hp) ile 227 kW ( 310 bg), hem modern hem de güçlü motorlar, düşük motor hızlarında en yüksek torku geliştirerek hızın düşürülmesini ve sınıfında lider yakıt verimliliğini destekliyor.
PACCAR PX-5 |
124 kW (170 hp) |
700 Nm |
@1.100 - 1.700 rpm |
|
139 kW (190 hp) |
750 Nm |
@1.200 - 1.700 rpm |
|
153 kW (210 hp) |
800 Nm |
@1.300 - 1.700 rpm |
PACCAR PX-7 |
167 kW (230 hp) |
900 Nm |
@ 900 - 1.800 rpm |
|
189 kW (260 hp) |
1.000 Nm |
@1.000 - 1.700 rpm |
|
212 kW (290 hp) |
1.100 Nm |
@1.100 – 1.600 rpm |
|
227 kW (310 hp) |
1.200 Nm |
@1.200 – 1.500 rpm |
PACCAR PX-5 ve PX-7 motorları HVO uygulamasına hazır olup CO2 emisyonlarını %90'a kadar azaltıyor.
PowerLine otomatik şanzımanlar
PX-5 ve PX-7 motorlu DAF XB, optimum dişli dağılımı sunan 8 vitesli, tam otomatik PowerLine şanzımanla birlikte sunuluyor. Herhangi bir tork kesintisi olmadan Powershifting, yumuşak vites geçişleri ve hızlı gaz tepkisi sağlayarak olağanüstü konfor ve sürüş kolaylığı sağlıyor. Ayrıca şanzıman, fren pedalını bıraktığınızda harekete geçme özelliği sayesinde düşük hızda mükemmel manevra kabiliyeti sağlıyor. DAF XB serisi için 6 ve 9 vitesli manuel şanzımanlar da mevcutken, özel uygulamalar için tam otomatik Allison şanzımanlar da sipariş edilebiliyor.
Üstyapı imalatçısı dostu
Sınıfının en iyisi araç verimliliği, 9 metrenin üzerinde üst yapılara izin veren geniş dingil mesafesi (6,9 metreye kadar) ve şasi uzunlukları sayesinde de elde ediliyor. Bu, iş için en iyi araç konfigürasyonunu sağlıyor. Düşük boş ağırlıklar, kilometre başına optimum geri dönüş için en yüksek taşıma kapasitesine yol açıyor. Buna ek olarak XB serisinin şasisi, üstyapı imalatçılarına mükemmel kolaylık sağlamak için yeni bir ızgara desenine sahip. Yeni, özellikle yol süpürücüler ve damperli kamyonlar için tasarlanmış, yeniden konumlandırılmış yakıt depoları, egzoz sistemleri, aküler ve hava tanklarıyla önceden tanımlanmış şasi düzenleri sunuluyor.
Güvenlikte yeni standart
Yeni DAF XB dağıtım kamyonu, sınıfında lider güvenlik ve sürücü konforu için gelişmiş sürücü destek sistemleri paketiyle sunuluyor. AEBS sistemi (Gelişmiş Acil Durum Frenleme Sistemi), aracın önündeki savunmasız yol kullanıcılarına sinyal veren (Sürüş Yardımı) hem bir radar hem de bir kamera ile donatılıyor. Olay Veri Kaydedici, AEBS fren uyarısı etkinleştirildiğinde görüntüleri ve verileri kaydediyor ve DAF Dönüş Asistanı, bisikletlilerin aracın kör noktalarında olması durumunda uyarı veriyor. Yeni DAF Yorgunluk Algılama Sistemi, sürücünün yorgunluk seviyesini değerlendiriyor ve mola verilmesi gerektiğinde uyarı veriyor.
Ayrıca her XB, sürücüyü gerçek hız sınırları hakkında bilgilendiren Hız Sınırı Tanıma özelliğiyle birlikte gelirken pasif Şerit Değiştirme Asistanı, olası istenmeyen şerit değişiklikleri konusunda uyarı vererek tehlikeli manevralardan kaçınmaya yardımcı oluyor.
Alçak kabin konumu, geniş ön cam, yan camlar ve bunların alçak cam bel çizgileri olağanüstü doğrudan görüş sağlıyor. Bir seçenek olarak, yardımcı sürücü tarafındaki diğer yol kullanıcılarının engelsiz bir şekilde görülebilmesi için Kaldırım Görünümü Penceresi sunuluyor. Yeni aynaların ince tasarımı, doğrudan ve dolaylı görüşün mükemmel kombinasyonunu sağlıyor.
Sürücü konforunda yeni standart
XB ile DAF, aynı zamanda sürücünün de favorisi olan kamyonların üretimindeki mükemmel itibarını bir kez daha kanıtlıyor. Day, Extended Day and Sleeper Cab Kabinlerin tümü mükemmel şekilde konumlandırılmış giriş basamaklarına, geniş açılan kapılara ve olağanüstü erişilebilirlik için alçak kabin konumuyla sunuluyor. Konforlu koltuklar, DAF XD, XF, XG ve XG+ kamyonlarla aynı yumuşak dokuma döşemeye sahiptir; Yeni Nesil XB aynı zamanda yüksek seviyede uyum ve kaplamayı, yeni direksiyon simidini ve göz alıcı 12 inçlik direksiyonu da paylaşıyor. Gösterge panosundaki dijital ekran, araçla ilgili tüm bilgileri bir bakışta gösteriyor ve sürücünün tercihine göre yapılandırılabiliyor.
Ayrıca yeni XB'yi kullanmak da bir keyif. Geniş ancak kompakt kabin tasarımı, benzersiz manevra kabiliyeti ve küçük dönüş çapı sayesinde DAF'ın yeni dağıtımı son derece çeviktir ve bu, yoğun şehir alanlarında çok önemlidir.
İnşaat uygulamaları için XBC
DAF, karayolu uygulamalarına yönelik XB serisinin yanı sıra, örneğin inşaat segmentinde işler zorlaştığında öne çıkan XBC serisini de tanıtıyor. XBC, 19 tonluk bir şasiyle sunuluyor ve yerden 255 milimetrelik yüksek bir yüksekliğe, 25 derecelik geniş bir yaklaşma açısına, motor bölmesini koruyan çelik bir ön radyatör plakasına ve sağlam bir lav grisi çelik tamponu beraberinde getiriyor.
Ünlü DAF XB serisi, tüm kentsel ve bölgesel uygulamalar için özel olarak tasarlanmış bir çözüm sunan, sınıfının lideri yeni dağıtım kamyonları serisini temsil ediyor. Ürün yelpazesinde, DAF'ın çevresel liderliğini gösteren ultramodern "sıfır emisyonlu" elektrikli güç aktarma organları yer alıyor.
Verimlilik, güvenlik ve sürücü konforundaki yeni standartlarla birlikte DAF XB serisi yaşanabilir şehir için hazır.
DAF XD artık 227 kW/310 hp'ye varan güce sahip, yakıt açısından son derece verimli PACCAR PX-7 motorla da sunuluyor
DAF, popüler XD serisini, 227 kW'a (310 hp) varan çıkışlara sahip yeni 6,7 litrelik PACCAR PX-7 aktarma organını içerecek şekilde genişletiyor. PX-7 motorlu '2023 Uluslararası Yılın Kamyonu' Day Cab, Sleeper Cab ve Sleeper High Cab ile 4x2 olarak sunuluyor.
6,7 litrelik PACCAR PX-7 aktarma organına (167 kW/230 hp – 227 kW/310 hp) sahip yeni DAF XD, 10,8 litrelik PACCAR MX-11 motor ve "2023 Uluslararası Yılın Kamyonu"nun mevcut versiyonlarını tamamlıyor. 220 kW/300 hp'den 330 kW/450 hp'ye kadar değerler sunan PACCAR MX-11 motor , müşterilerin dağıtım ve mesleki uygulamalara yönelik kamyonlarını bireysel görev ve gereksinimlerine göre mükemmel şekilde ayarlamalarına olanak tanıyor. Yeni PACCAR 6,7 litrelik PX-7 aktarma organının ağırlığı, halihazırda düşük ağırlıklı olan MX-11 aktarma organlarıyla karşılaştırıldığında 600 kg daha hafif olmakla beraber endüstri lideri taşıma kapasitesi ve yakıt verimliliğine katkıda bulunuyor.
Yeni yüksek verimli motorlar
6,7 litrelik 6 silindirli PACCAR PX-7 motor tamamen yeniden tasarlandı. Son teknoloji ürünü EGR olmayan motor, yeni, düşük ağırlıklı ancak ultra güçlü bir Sıkıştırılmış Grafit Demir (CGI) blok ve dökme demir silindir kafasına, yeni düşük sürtünmeli pistonlara, yeni bir yüksek verimli kompresöre ve turboya sahiptir. Motor, 167 kW/230 bg, 189 kW/260 bg, 212 kW/290 bg ve 227 kW/310 bg olacak şekilde 4 çıkış gücü versiyonuyla sunuluyor. Mükemmel yakıt verimliliği ve üstün sürücü konforu için, çok düşük motor devirlerinde zaten maksimum tork sağlanıyor.
PowerLine otomatik şanzımanlar
PACCAR PX-7 motorlu DAF XD, optimum dişli dağılımı sunan yeni 8 vitesli, tam otomatik PowerLine şanzımana sahiptir. Güç Değiştirme herhangi bir tork kesintisi olmadan, yumuşak vites geçişleri ve hızlı gaz tepkisi sağlıyor, bu da eşsiz konfor ve sürüş kolaylığını beraberinde getiriyor.
Buna ek olarak yeni şanzıman, fren pedalını bıraktığınızda harekete geçme özelliği sayesinde düşük hızda olağanüstü manevra kabiliyeti sağlıyor. Optimize edilmiş arka aks oranlarıyla birlikte PX-7 motorlu XD, mümkün olan en yüksek yakıt verimliliğini sunarak DAF XD serisinin dağıtım segmentinde zaten mükemmel olan çözümlerini daha da güçlendiriyor.
Bir seçenek olarak PACCAR PX-7 aktarma organına sahip XD, 200 kW/276 bg'nin üzerinde maksimum güç sunan güçlü PX Motor Freni ile de sunuluyor.
Güvenlik kriterleri
Doğal olarak yeni PX-7 aktarma organına sahip DAF XD, mevcut XD modellerinin tüm üstün özelliklerinden faydalanıyor. Bu, geniş ön cam ve ultra alçak bel hatlarına sahip büyük yan camların yanı sıra alçak kabin konumu ve benzersiz doğrudan görüş için isteğe bağlı kaldırım görüş penceresi sayesinde birinci sınıf güvenliği de içeriyor. Benzersiz DAF Köşe Görüş Kamerası ve DAF Dijital Görüş Sistemi aracılığıyla en üst düzey dolaylı görüş sağlanıyor.
Sürücü Konforu
XD, sürücüye üstün erişilebilirlik ve endüstri lideri hacimlere sahip geniş kabinler sunuyor. Koltuk ve direksiyon simidinin olağanüstü ayar aralıkları, bu segmentte en iyi sürücü konumunu sağlıyor. Sürüş ve kullanım, şasi ön ucunun, kabin süspansiyonunun ve arka aks süspansiyonunun optimum tasarımından yararlanıyor.
Popüler XD serisinin yeni yüksek verimli PACCAR PX-7 motoru içerecek şekilde genişletilmesiyle DAF, sınıfındaki en iyi çözümleri sunarak dağıtım ve mesleki segmentteki konumunu daha da güçlendiriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|