Dizel motorun bir vardiyada tüketmiş olduğu 70 lt/gün dizel yakıt elektrikli sistem de %100 tasarruf sağlanmaktadır. Araca ekstra olarak konulan ikinci dizel motor sistemden kaldırıldığı için, kullanılmayan akaryakıttan dolayı, egzoz gazı tamamen ortadan kaldırılmış olur ve bu sayede günde18 ağacın sağlamış olduğu oksijen miktarı doğaya kazandırılır, bu sayı yıllık 5616 adet ağacın havayı temizlemesine katkı sağlar. Çevreye salınan karbondioksit (CO2) gazı tamamen ortadan kaldırılmış olur. Yüksek devir motor sesinin oluşturduğu gürültü kirliliği ortadan kalkar, gündüz ve gece vakitlerinde daha sessiz süpürme işlemi sağlanarak, daha önce gece yapılamayan sokak süpürme işlemi sağlanmış olur. EYS sistemde, emiş fanı ve süpürgeler için sağlanan güç elektrik motorundan alındığı için ikinci motorun yağ, yakıt ve ekipmanlarının bakım işlemleri için harcanan zamandan tasarruf edilmiş olur.
EYS’nin Kullanımında Sağlanan Faydalar
- Akaryakıt tasarrufu, %100
- Çevreye katkısı, %100
- Toplu yaşam alanlarına katkısı, %100
- Yedek parça tasarrufu %100
ELEKTRİKLİ HİDROLİK SİSTEM
Üst yapılı araçlarda PTO aracılığı ile motordan alınan güce alternatif olarak elektrik enerjisinin kullanılması prensibine dayanır. Sistemin temel parçaları elektrik motoru, akü grubu, şarj ünitesidir. Sistemin kullanılması için aracın rölanti devrinde çalışır durumda olması yeterlidir. Sistemden üretilen enerji üst yapının temiz enerji ile çalıştırılmasını sağlayacaktır.
EHS’nin Kullanımında Sağlanan Faydalar
- Yakıt Ekonomisi; Sistem, aracın düşük devirde çalışmasına olanak sağladığı için toplama-sıkıştırma işlemleri esnasında çöp araçları rölanti devrinde çalışacak ve yakıttan tasarruf sağlayacaktır. Yakıt tasarrufu müşteri araçlarında kendi kullanım şartlarına göre yapılan ölçümlerde %13,3 ile %18,2 aralığında değişmektedir. Sistem tasarrufu çöp toplama ve sıkıştırma esnasında yaptığından aracın normal yol hareketinde tasarruf olarak algılanmamalıdır. İkincil tasarruf olan, mekanik aşınma, PTO arızaları, yağ değişimleri bu tasarrufa ilave edilmelidir.
- Çevresel Katkılar; Sessiz çalışan elektrik moturu sayesinde aracın iş zamanındaki gürültü seviyesinde azalma sağlanmış olur. Elektrikli çöp kamyonunda çöp sıkıştırma işlemi esnasında araç rölantide çalışacağından ve araç devri yükselmeyeceğinden dolayı araç oldukça sessiz şekilde çöp toplama hizmetini tamamlayacaktır.
Normal Trafik : 60 dB
Yoğun Trafik : 90 dB
Çöp Kamyonu Rölanti : 62 dB
Çöp Sıkıştırma 1200 d/d : 70 dB
Elektrikli Çöp Kamyonu : 64 dB
Ölçümler 15 mt uzaklıktan yapılmıştır.
- Trafik açısından avantajı; Özellikle trafik yoğun bölgelerde kullanırken; Elektrikli çöp kamyonunuz artık durduğu yerde sıkıştırma yapmak zorunda olmayacak. Araç istasyonlar arasında hareket halindeyken sıkıştırma yapabileceği için arkada uzun araç kuyrukları oluşmasını da engellemiş olacak. Böylece arkada beklemenin önüne geçildiği için diğer araçlardan gereksiz egzoz gazları da çıkmayacak.15m3 çöp kamyonunun 8 saatlik vardiyasında Elektrikli Hidrolikli Sistem ortalama 1 saat işin erken bitmesini sağlamakta ve vardiyayı 7 saatte tamamlamaktadır.
- Egzoz Atıklarında Azalma; Araç iş zamanında rölanti devrinde çalışacak ve emisyon seviyesinde kayda değer azalma sağlayacaktır. Daha az egzoz gazı sayesinde günde 5 ağaç doğaya katma değer yaratacak, bu sayı yıllık 1825 adet ağacın havayı temizlemesine katkı sağlayacaktır.
ELEKTRİKLİ HİDROLİK SİSTEM MODELLERİ
PR - 1 Sulu Akü Dahili Şarjlı EHS
PR - 1 Standart modelimiz olup elektrik motorunu besleyen aküler, araç üzerine ilave edilen alternatör ile doldurulmaktadır.
PR - 2 Sulu Akü Dahili ve Dışarıdan Şarjlı
PR - 3 Traksiyonel veya Jel Akülü Harici Şarjlı
PR - 4 Lityum İyon Akü Dışarıdan Şarjlı