Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Ocak 2014 Pazartesi - 14:41

Deniz taşımacılığı zor günlerden geçiyor

Geçtiğimiz 2013 yılında dünya denizcilik sektöründe genel olarak ağır bir tablo vardı. Hala devam eden düşük navlun ve yüksek yakıt fiyatları armatörleri zor durumda bıraktı.

Deniz taşımacılığı zor günlerden geçiyor

Geçtiğimiz 2013 yılında dünya denizcilik sektöründe genel olarak ağır bir tablo vardı. Hala devam eden düşük navlun ve yüksek yakıt fiyatları armatörleri zor durumda bıraktı.

 

Uzmanlara göre ise şu anda bir dengeleme durumu söz konusu. Filo fazlalığı azalmaya başladı ve ancak denizcilik şirketleri giderlerinin optimizasyonu ve yeni buluşları uygulama taktiğine devam etme eğiliminde.

 

Kuru yük Tankerleri

 

Uzmanların araştırmasına göre 2013 yılı 2. yarısında kuru yük tankeri pazarında navlun fiyatlarına cüzi artış meydana geldi. Buna benzer ani çıkışlar 2012’de de oldu ancak hiçbir zaman bir önceki senenin navlun fiyatlarını geçemedi.

 

Kuru yük taşımacılığına etki eden temel faktörler bir önceki yıla göre 2013’de daha iyi bir profil çizdi. Şöyle ki, Çin’de bir önceki yıla göre çelik üretimi yüzde 10 artış gösterdi. Uzmanlara göre eğer bu eğilim devam ederse kuru yük için navlun fiyatlarının artışını da umut edebiliriz.

 

Tankerler

 

VLCC tipli tankerleri ele alırsak ( Körfez-Asya arası standart rotayı düşünürsek) 2012 yılının 2. yarısından itibaren navlun fiyatlarında bir düşüş gözlemlendi. Bu düşüş 2013 yılının son aylarına kadar devam etti. Ancak 2013 Ekim-Kasım aylarında navlun fiyatları 62 WS’e kadar çıksa da bir önceki yılın tavan fiyatlarını geçemedi. Uzmanlara göre bu artış Kuzey yarımkürenin kış hazırlıkları ile ilgili dönemlik taleple bağlantılıydı.

 

Orta Doğu Bölgesi’ne olan rotaların belirsizliğinin ana sebebi İran’a uygulanan yaptırımların iptali ihtimali ile ilgili.

 

Diğer standart rotaları- Batı Afrika-ABD, Batı Afrika-Asya’yı ele alalım. ABD’de petrol üretimi artış gösterdi ve dolayısıyla Batı Afrika petrol ihracatına gereksinim azaldı. Bu da pazarın büyük yükünün Atlantik’den Asya’ya kaymasına sebep oldu. Uzmanlara göre bu kayma 2014’de de devam edecek.

 

Petrol ürünleri için navlun fiyatları 2013’de artış gösteremedi.  İstisna olarak ABD yönlü ihracat istikametlerini gösterebiliriz. Özellikle 2013 sonlarına doğru düşen Fars Körfezi- Asya rotasındaki navlun fiyatları hayal kırıklığı yarattı.

 

Ancak uzmanların raporuna göre LR2 markalı ürünün navlun fiyatları yılın 3. çeyreğinde artış gösterdi. Bunun sebebi ise sıvı gaz ürünlerinin Doğu-Batı rotasında taşınmasıydı. Önümüzdeki yıllarda ticari durumun iyileşmesi yeni tanker siparişlerine de pozitif etki yapacaktır.

 

Konteyner Gemileri

 

Konteyner gemilerinin deniz ticaretindeki yerini düşük navlun fiyatları ve yüksek rekabet olarak özetleyebiliriz. Avrupa-Asya ticaretinde navlun fiyatlarının yüksek değişkenlik göstermesine rağmen Çin’in konteyner indeksi geçen yıllardaki seviyesinde durmaya devam ediyor.

 

Şirketler maliyetleri düşük tutarak, gemilerin verimlerinin artırarak ve daha büyük hacimli konteyner gemileri inşa ederek ayakta kalıyor.

 

 
Volvo Trucks Türkiye’nin dört bir yanında
 
Pendik açıklarında yanan gemi batıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volvo Trucks Türkiye’nin dört bir yanında
Volvo Group Trucks, bünyesinde bulunan Renault Trucks ve Volvo Trucks ...
Off-Road yarışında çamur sıçratma kavgası
Safranbolu'da Karabük Off-Road Kulübü, ’Kardoff’ adı altında Kent Ormanı’nda ...
Pirelli, 4 yeni ralli lastiği ile WRC’ye döndü
2014 Dünya Ralli Şampiyonası’na lastik tedarikçisi olarak geri dönen Pirelli, ...
 
İDO'dan sömestr tatili için cazip fırsatlar
İDO, 24 Ocak Cuma günü başlayacak ve 9 Şubat Pazar günü sona erecek sömestr ...
Uçağın pilotu alkollü çıktı
Türk Hava Yolları’nın (THY) dün saat 09.20’de İstanbul’dan Lüksemburg’a ...
Pegasus, Harvard Business School ortaklığı
Uluslararası alanda işbirliklerine her gün yenisini ekleyen Pegasus Hava ...
 
Pegasus ‘Umre izni’ bekliyor
Suudi Arabistan havacılık otoritesi, Pegasus’un Umre yolcuları için charter ...
Volvo Trucks Türkiye’den yönetici transferi
Orta ve ağır segment kamyonlardan oluşan kapsamlı ürün gamıyla dünyanın ...
Dakar Rallisi'nde 3 Iveco aracı ilk 10'da
Gerard De Rooy’un kullandığı Iveco Power Star Dakar 2014ü ikinici sırada ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyesrckamyonumnewsbustreylerşofördikkatlkw