Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) , 3 Ekim'de yayınladığı üçüncü çeyrek Gaz Piyasası Raporu'nda, Avrupa'da LNG talebinin 2022'nin ilk sekiz ayında 2021'in aynı dönemine göre yüzde 65 arttığını göstermişti.
LNG gönderileri şu anda Amerika Birleşik Devletleri, Nijerya ve Katar gibi tedarikçilerden sağlanırken, Avrupa LNG sevkiyatları için yarışır hale geldi. Aynı zamanda depolama tesisleri de dolmuşken LNG taşıyan gemiler açıkta bekletiliyor.
OilPrice.com'a göre, Moskova yaptırımlarının ardından bu yıl Haziran ayında AB tarihinde ilk kez Avrupa’ya ABD, Rusya'dan daha fazla gaz ithal etti .
Tüm bu yoğunluk devam ederken, Kuzeydoğu Asya ve Güney Amerika'daki ülkelerin de kışa hazırlık olarak LNG taşıyan gemileri kiralamaya başlaması baskıyı artırmış durumda.
Atlantik Okyanusu'nda LNG taşıyan bir gemi kiralamanın maliyetini 11 Ekim'de günlük 397.500 dolara yükselmişken, böylelikle 3 Ekim'de belirlenen günlük 374.000 dolarlık bir önceki rekorun üzerine çıkılmış oldu.
Küresel Nakliye Kıtlığı
Bir sonraki büyük krizin gemi sorunu olacağı konuşulurken, Asya'daki LNG ihracatçıları, nakliye sıkıntısı nedeniyle yakıtı göndermeyi teklif etmek yerine artık doğrudan limanlarından gaz satıyorlar.
LNG taşımacılığında sıkıntı yaşamaya başlayan alıcılar, yakıtı taşımak için son derece yüksek ücretler ödemek zorunda kalıyor veya bazı durumlarda hiç gemi bulamıyor.
LNG satıcılarına göre, yılın geri kalanında kiralanacak çok az gemi kalmış durumda ve hala mevcut olanlar ise astronomik ücretlerle hizmet veriyor.
KAYNAK: Reuters/Bloomberg
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |