Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Eylül 2021 Çarşamba - 10:22

Domates, Biber, Patlıcan…

Başlığa bakıp bu ne diyor diyenlere açıklayım. Efendim şöyle; bozulabilir gıdaların, bunun içine her türlü ürünü koyun; et, süt, süt ürünleri, balık, ilaç, sebze, meyve vs., tüm bunların doğru taşınıp depolanmamasından kaynaklı çok ciddi ekonomik kayıpların olduğu sürekli ifade edilen bir durum. Bu konuya ilişkin değişik veriler mevcut. Sonuç olarak öyle ya da böyle ciddi bir ekonomik kayıp olduğu yadsınamaz bir gerçek.

Domates, Biber, Patlıcan…

Bu kayıplar nasıl önlenir? Cevap; ürünleri doğru şekilde paketleyip, depolayıp, taşıdığın takdirde bu kayıplar önlenir. Bunun adına da “Soğuk Zincir” denir. Bu zincir kırıldığı takdirde; yani tüm süreçler doğru kurgulanmış olsa dahi birinde hata varsa diğer tüm unsurlar da çöp olup, kayıpların önü açılmış olur.

Bu “Soğuk Zincir” konusu sadece ekonomik kayıplar açısından büyük önem taşımamakta… Asıl daha önemli olan insan sağlığına yapacağı olumsuz etki. Bozulmuş gıdalar, yanlış ısı değerlerinde depolanmış ilaçlar vs. vs.

Şimdi gelelim bu iş bizde nasıl yürüyor; herkesin bildiği bir uluslararası işleyen ATP mevzuatı var, biz buna dahil miyiz dahiliz, ayrıca işin içine yurt içini de katmak için çıkarılmış bir Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yayınlanmış Bozulabilir Gıda Maddelerinin Taşımacılığında Kullanılacak Özel Ekipmanlar Hakkında Yönetmelik var, bu ne zaman yürürlüğe girecek, 1.1.2022 tarihinde, ayrıca Ticaret Bakanlığı tarafından çıkarılmış Sebze ve Meyvelerin Toptan ve Perakende Ticaretinde Uyulması Gereken Standartlar Hakkında Tebliğ var, peki bu ne zaman yürürlüğe giriyor, 1.7.2022 tarihinde, bunlara ilaveten ilaç taşımaları için uluslararası platformlarda geçerli olan FRC belgesi ve GDP sertifikası.

Mevzuat kısmında durum bu. Peki gerçekteki yaşanan durum ne? İşte o pek iç açıcı değil? Neden mi? Bir kere bu mevzuatlar konusunda zaten geç kalınmış durumda. Ayrıca mevzuatın çıkarılmasından önemli olan o mevzuatın işlerlik kazanmasını sağlamak. Yani denetim ayağı. Denetim deyince aklıma takograf konusu geliyor. Çıkaralım da neden çıkarıyoruz denetleyip yürümesine destek olmadıktan sonra. Ha bir de şu var; denetledin hatalı bir durumla karşılaştın cezası nedir diye merak ediyorsanız söyleyeyim, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Yönetmeliğine uyulmadığında benim anladığım 2 bin ile 6 bin tl arası bir ceza ödeniyor. Bizde böyle, bakın bakalım yurt dışında durum ne? Valla bu durumlarda yakalananın vay haline!

İşte tüm yukarıda yazdıklarımdan dolayı bu sayımızın konusu “Soğuk Zincir Taşımaları” oldu. Kamusundan, araç üreticisine, soğutucu üreticisinden, taşımacısına kadar her tarafa sorular sorduk, cevaplar aldık. Emin olun çok kapsamlı bir dosya ortaya çıktı.

Çok fazla bir şeyler yazmama gerek yok, tekrar olur, çünkü tüm taraflar o kadar önemli konuları dile getirip yorumladılar ki; manzara sayelerinde çizilmiş oldu. Tavsiyem tümünü okuyun. Ekonomik kayıptan, insan sağlığı açısından taşınan risklere, haksız rekabetten, uluslararası düzeyde yaşanan uyumsuzluğun yarattığı sıkıntılara, devletten beklentilerden sektörün kendi içinde sergilediği büyük çabaya kadar tüm yaşananları dosyamızın içindeki satırlarda bulabilirsiniz.

Ha bu arada, bu mevzuatların içinde neden domates yok, neden yeşillik yok, neden diğer sebzeler yok? Bunlar bu süreçte bozulmuyor mu? Bunlar nasıl taşınırsa taşınsın, nasıl depolanırsa depolansın, bu ürünlere bir şey olmuyor mu? Bunlar için söz konusu zincir içinde ısı değerleri bir etken olarak dikkate alınmamalı mı? Merak ettim sadece. Saçma ise cahilliğime verin artık.

Bu seferlik de bu kadar.

Kendinize iyi bakın, sağlıklı kalın.

 
Türkiye’nin İlk Hibrit Lokomotifleri Körfez Ulaştırma’ya Teslim Ediliyor
 
Otokar, İstanbullular İçin Yerli Metrobüs Üretecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye’nin İlk Hibrit Lokomotifleri Körfez Ulaştırma’ya Teslim Ediliyor
Tüpraş’ın demir yolu taşımacılığındaki iştiraki Körfez Ulaştırma, İsviçreli ...
Slovenya’ya Girişte Uygulanan Covid-19 Kısıtlamalarından Muaf Olma Süresi Uzatıldı
UND, Slovenya’ya girişte uygulanan COVID-19 kısıtlamalarından muaf olma ...
Kazakistan İhracat, İthalat ve Lojistik Çalışmaları Devam Ediyor
Türk Cumhuriyetleri ülkeleri içerisinde yer alıp yüzölçümü bakımından ...
 
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
UND, Slovenya transit geçiş belgelerinin tükendiğini, Çekya transit geçiş ...
Norm Holding, Ford Otosan ile Tedarik Anlaşması Yaptı
Türkiye’nin en büyük bağlantı elemanları üreticisi Norm Holding, Türkiye’nin ...
Mercedes-Benz Türk, Servis Sözleşmeleri ile Otobüs Servis İhtiyaçlarının Tümüne Araca Özel Çözümlerle Yanıt Veriyor
Mercedes-Benz Türk, müşterilerinin satış ve satış sonrasındaki beklentilerini ...
 
Paris’te 30 km’lik Hız Limiti Uygulama Alanı Genişletildi
UND, 30.08.2021 tarihi itibariyle Paris’te bazı bölgelerde uygulanmakta ...
Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Pandemiye Rağmen Yatırımda Hız Kesmeyip, Sürdürülebilir Bir Gelecek İnşa Etmek İçin Çalıştık"
Yapılmayanı yapma hedefiyle 58 yıl önce yola çıkan Koç Topluluğu şirketlerinden ...
Park halindeki TIR Alev Aldı
Bursa'da park halindeki TIR'ın içinde uyurken çıkan yangını son anda fark ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikafahrerdikkat haberler treylersrcbustrucknews