Sürdürülebilirliği tedarik zincirinden, satış sonrası operasyonlarına kadar tüm süreçlerinde iş modelinin bir parçası haline getiren Tüpraş, demir yolu taşımacılığındaki iştiraki Körfez Ulaştırma ile değer zincirinin önemli bir bileşeni olan lojistik operasyonlarının çevresel etkilerini iyileştirmeye devam ediyor.
Türkiye’nin ilk özel demir yolu işletmecisi Körfez Ulaştırma, İsviçreli demir yolu araçları üreticisi Stadler ile iki yıl önce imzaladığı anlaşma çerçevesinde çift yakıtlı, dizel/elektrikli modda çalışabilen EuroDual tipteki CoCo hibrit lokomotifleri teslim almaya başladı.
Yedi adet hibrit lokomotif ve 8 yıllık yedek parça ve tam servis bakımı dahil olacak şekilde imzalanan anlaşma kapsamında, ilk iki lokomotif 3 Eylül tarihinde İzmit Derince limanına vardı. Kalan 5 lokomotif ise Kasım- Aralık aylarında Türkiye’ye gelmiş olacak. EuroDual lokomotiflerle birlikte, Körfez Ulaştırma’nın lokomotif filosu 12 adede ulaşacak.
Lokomotiflerin, tip onay süreci kapsamında, bağımsız denetim şirketi ve Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü (UHDGM) yetkililerinin TCDD hatlarında yapacağı testler sonrasında ticari kullanıma alınması planlanıyor.
Hem dizel, hem elektrikli modda çalışabilen EuroDual lokomotiflerin hizmete alınmasıyla birlikte, elektrikli hatlarda bu lokomotiflerle yapılan taşımalarda sıfır karbon emisyonu ile taşıma yapılması hedefleniyor.
Türkiye’nin ilk çift yakıtlı lokomotifleri
Türkiye'nin ilk çift yakıtlı EuroDual hibrit lokomotifleri, son teknoloji ürünü olan sürüş kontrol sistemi sayesinde 500 kN’ye (kilonewton) varan üstün bir çekiş gücü sağlayabiliyor. 6 akslı CoCo çekiş sistemine sahip, 123 ton ağırlığında ve 23 metre uzunluktaki lokomotifler 2000 tona kadar trenleri çekebiliyor.
EuroDual lokomotifler, dizel modda 2.800 kW ve elektrikli modda 7.000 kW’ye varan gücü ile saatte maksimum 120 km hıza ulaşabiliyor.
Daha çevreci taşıma modeli
Demir yolu ile taşımada elektrikli işletmecilikte, karayoluna kıyasla dokuz kat daha az emisyon ortaya çıkıyor.
Körfez Ulaştırma, EuroDual hibrit lokomotiflerle çevreci bir taşımacılık modeli olan demir yolu taşımacılığını daha da çevreci bir hale getiriyor.
7 adet EuroDual hibrit lokomotifin tamamının faaliyete geçmesiyle birlikte toplam 12 adetlik Körfez Ulaştırma filosu, CO2 emisyonunu her yıl yaklaşık 35 bin ton azaltacak.
Daha emniyetli taşımacılık
EuroDual lokomotifler demir yolu sektöründe en ileri dijital haberleşme sistemi olan, “Avrupa Tren Kontrol Sistemi” (ETCS - European Train Control System) ile trenleri merkezden kontrol edebilen sinyalizasyon yöntemine uygun çalışma sistemi sayesinde daha emniyetli bir işletim imkanı sağlıyor.
Lokomotifler, ayrıca AB standartları kapsamında demir yolu sektörü için belirlenmiş en yüksek standart olan “Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartnamesi” (TSI - Technical Specifications for Interoperability) sertifikasyonunun gerekliliklerini de sağlıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |