Haziran’ın ilk haftası Çin’in uzun zamandır beklenen Çin-Kırgızistan-Özbekistan (CKU) demiryolunda düğmeye bastığı ve önümüzdeki yıl baharda başlaması beklenen güzergahta çalışmalara start verildiği duyuruldu. Yüksek maliyet, lojistik sorunları ve teknik sorunlar nedeniyle uzun yıllardır gecikmeler yaşanan projede özellikle Kırgızistan bölgesinin kış koşullarının zor olması, dağlık olması ve hatta 90’dan fazla tünel açılması gereksinimi bu gecikmeleri artıran nedenlerden birkaçını oluşturuyordu.
Tarihler 10 Haziran’ı gösterdiğindeyse Rusya ile Çin arasındaki ilk karayolu köprüsü, Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik askeri harekatı üzerine, Moskova ile Batı arasındaki ilişkilerde yaşanan derin krizin ortasında yük trafiğine açıldı. Rusya'nın Blagoveshchensk kenti ile Çin'in Heihe kenti arasında Amur Nehri üzerindeki 1.080 metre uzunluğundaki geçişin inşaatı, her iki tarafta eş zamanlı olarak 2016 yılının sonlarında başlamış, köprünün açılışı başlangıçta Kasım 2020 olarak planlanmış olsa da pandemi nedeniyle ertelenmişti. Toplam yatırımın 19 milyar rubleye (325.4 milyon$) ulaştığı köprüde bunun 14 milyarı (240 milyon$) Rusya tarafından sağlandı.
Yine Haziran ayında Rhenus Home Delivery ve Sono Motors elektrikli kamyonlardaki güneş pillerinin menzillerini artırıp artıramayacağını test etmek için bir aracını yola çıkardı. Rhenus, 15 Haziran'da yaptığı basın açıklamasında; bu projeyle, araç yüzeyindeki güneş pillerinin menzili ne ölçüde artırabileceğini ve teknolojinin gelecekte yaygın kullanım için ne gibi bir potansiyel sunduğunu bulmayı amaçladığını ve gerçekçi ortalama değerler elde etmek için testi dört mevsim boyunca uzun vadeli bir proje olarak tasarladıklarını belirtti.
Yine Haziran ayında Özbek kamyoncular ilk kez Pakistan'dan Afganistan üzeri transit yük taşımacılığı yaparak Taşkent'e kargo taşıdı. Daha önce Pakistanlı ve Hintli şirketlerin de test ettiği bu rotada, sürücüler, Karaçi limanından Taşkent'e dondurulmuş et teslimatı gerçekleştirdi. 2760 km'lik rota Karaçi, Peşaver, Kabil, Mezar-ı Şerif ve Termez'den geçti.
IRU'nun yıllık sürücü sıkıntısı anketi, doldurulmamış ticari sürücü pozisyonlarının dünya genelinde endişe verici oranlarda artmaya devam ettiğini gösterdi. Amerika, Asya ve Avrupa'da 25 ülkede 1.500'den fazla ticari karayolu taşımacılığı operatörü araştıran IRU, 2021'de Avrasya hariç tüm bölgelerde kamyon şoförü sıkıntısının arttığını tespit etti. 2022'ye bakıldığında, Arjantin ve Çin'deki firmalar hafif iyileşmeler öngörürken, çoğu bölgedeki operatörlerin kamyon şoförü sıkıntısının artmaya devam etmesini beklediği gözler önüne serildi.
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü'nden alınan 23.06.2022 tarihli yazıda; Gürcistan'da yaşanan transit yoğunlukla birlikte TIR parklarından günlük alınan ücretin 15 Mayıs 2022 tarihinden itibaren 30 GEL'den 80 GEL'e yükseltildiği, Gürcistan'ı transit ve re-eksport taşımacılıkta kullanacak yük taşıtlarından alınan 200 GEL'lik geçiş ücretinin de resmi gazetede yayımlanan kararla 20 Haziran 2022 tarihinden itibaren 350 GEL olarak uygulanacağı bildirildi.
Öykü İMSET
Haber Müdürü
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|