Türk mühendislerinin emeğiyle Çin’de üretilen kamyonun bu başarısının sadece Ford Otosan değil, tüm Türkiye için bir gurur vesilesi olduğunu ifade eden Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Şasisinden, kabinine tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğumuz Ecotorq motorlu kamyonların dünyanın en büyük kamyon pazarı Çin’de seri üretimin hemen akabinde böylesi önemli bir ödülü kazanması bizler için övünç kaynağı. Ford Otosan olarak, mühendislik ve teknoloji alanında ülkemiz ekonomisine değer katmaktan gurur duyuyoruz.” dedi.
55 yılı aşkın tecrübesi ile Türk tasarımı ve mühendisliği ile kamyon ve motor üretimi gerçekleştiren Ford Otosan’ın tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlu kamyonlar, Jiangling Motors Corporation (JMC) markası altında seri üretime geçmesinin ardından kısa bir süre sonra Çin’de “Yılın Kamyonu” ödülünü kazandı.
Birbirinden zorlu sürüş testleri ve 26 kategorideki değerlendirmeden geçti
Uluslararası Yılın Kamyonu Yarışması (IToY) jüri üyeleri, Çin ticari araç medyası temsilcileri ve müşteri temsilcilerinden oluşan Çin Yılın Kamyonu (CToY) jürisi, Çin’de yılın kamyonunu seçmek amacıyla zorlu bir değerlendirme süreci gerçekleştirdi. Farklı kategorilerdeki yol testleri ve diğer statik testlerin ardından JMC Weilong, aerodinamikleri ve iç tasarımı, ergonomisi, sürüş konforu, fiyat, güvenlik ve motor performansı gibi toplam 26 kategoriyi kapsayan bir değerlendirmeden geçti. Sonuç olarak JMC Weilong, Çin’de Yılın Kamyon Ödülü’nü almaya hak kazandı.
Haydar Yenigün: “Sadece Ford Otosan için değil, tüm Türkiye için övünç kaynağı”
Çin’de a’dan z’ye Türk mühendislerin destekleri ile üretilen JMC Weilong kamyonun bir başarı hikayesi yazdığını vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şunları söyledi:
“Ford Otosan olarak, JMC ile imzaladığımız motor teknolojisi, kamyon şasi ve kabin üretim lisans anlaşmalarının ardından Türk mühendislerinin büyük emekleriyle hayata geçen bu proje, teknoloji ve mühendislikte geldiğimiz yüksek seviyeyi gösteriyor. Şasisinden, kabinine tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğumuz bu kamyonlar seri üretime geçer geçmez, Çin gibi dünyanın en büyük kamyon pazarına sahip bir ülkede ‘Yılın Kamyonu’ ödülünü kazandı. Bu sadece Ford Otosan için değil, tüm Türkiye’nin ve Türk mühendislerinin övünç kaynağıdır. 2013’te başladığımız bu projede adeta bir başarı hikayesi yazıldı. Ford Otosan'ın ağır ticari araç segmentinde dünyaya açılan kapısı rolünü üstlenen Ecotorq motorlu kamyonların geliştirme ve üretim sürecinde görev alan arkadaşlarımıza tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Ford Otosan olarak, mühendislik ve teknoloji alanında ülkemiz ekonomisine değer katmaktan gurur duyuyoruz.”
Ford Otosan’ın tecrübeleri Türk mühendisler aracılığıyla aktarılıyor
Ford Otosan ürün geliştirme ekiplerinin mühendislik desteği verdiği JMC Weilong modeli, Çin pazarı için yeniden yapılandırıldı. Özelliklerinin pazar ihtiyaçlarına göre belirlenmesi, satış ve satış sonrası ekiplerinin hazırlanması içinse yaklaşık 2,5 yıldır Çin’de yerleşik olarak çalışan Türk ekibi büyük bir özveri ile çalışmaya devam ediyor. Ford Otosan, dünyanın en büyük kamyon pazarına sahip Çin’de ağır vasıta pazarına ilk kez dahil olan Çinli JMC firmasına, Türkiye ve global pazarlarda edindiği satış, satış sonrası ve pazarlama konularındaki bilgi ve becerileri Türk mühendisler aracılığı ile aktarmaya devam ediyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |