Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Aralık 2017 Cuma - 17:36

Lastik Satın Alırken Yılına Değil Saklanma Koşullarına Bakın!

100 yılı aşkın deneyimiyle lastik sektöründe en yüksek performans, maksimum güvenlik ve kilometre ömrü sunan Michelin, doğru bilinen yanlışları aktararak kamuoyunu aydınlatmaya devam ediyor. Michelin, lastik satın alırken yılına değil saklanma koşullarına bakılması konusunda sürücüleri uyarıyor.

Lastik Satın Alırken Yılına Değil Saklanma Koşullarına Bakın!

Araştırmalar yakın zamanda üretilen lastiklerin performansı ile üretim tarihi olarak tanımlanan DOT’u 3 yılı aşmayan lastiklerin performansı arasında herhangi bir fark olmadığını kanıtlıyor. Lastiklerin yaşının üretim tarihiyle değil araca takıldığı günden itibaren başladığına dikkat çeken Michelin, lastik satın alırken sürücülerin dikkat etmesi gereken asıl konunun saklama koşulları olduğunu belirtiyor.

Doğru stoklanan lastiğin ömrü 10 yıldır

Uzmanlara göre doğru koşullarda stoklanan bir lastiğin ticari ömrü 10 yıldır. Ancak bu konuda yaşanan bilgi kirliliğinden dolayı sürücüler sorun yaşayabiliyor. Bir lastiğin ömrü; stoklama koşulları, stok yapılan yerin konum ve durumuna değişiklik gösteriyor. Yani lastiğin ömrünü etkileyen en önemli aktör stoklanma koşullarıdır.

Lastik ömrü araca takıldıktan sonra başlar

Araca takılma öncesinde stok durumundayken lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olarak depolanır. Lastik ancak araca takıldıktan sonra yüksek basınç, yol darbeleri gibi yıpratıcı etkilere maruz kalır. Dolayısıyla dikkat edilmesi gereken lastik üretim tarihi değil, saklama koşullarıdır.

Lastik yaşı nasıl anlaşılır?

Lastik üretim tarihi lastiğin yanak kısmında bulunmaktadır. Üretim tarihi, lastiğin yanak kısmında yer alan ard arda 4 rakamdan (2000 senesi öncesinde 3 rakamdan) oluşur. İlk iki rakam üretim haftasını, son iki rakam üretim yılını gösterir.

Daha uzun bir ömür için lastik hangi koşullarda saklanmalı?

  • Lastikler her zaman serin, kuru ve doğal havalandırmalı yerlerde stoklanmalıdır. Eğer lastikler dışarıda muhafaza ediliyorsa, branda ile örtülmeli ve su geçirmemelidir.

 

  • Lastikler güneş ışığından ve ultraviyole ışınlı yapay ışıktan korunmalıdır.

 

  • Sıcaklık 35°C’nin altında olmalıdır. Sıcak su boruları veya radyatörlerle direkt temastan korunmalıdır.

 

  • Mazot, benzin, yağ gibi petrol türevi uçucu maddelerle, akü asidiyle temastan uzak tutulmalı, kaynak makineleri, elektrik terminalleri gibi lastiğe zarar verebilecek uygulama yerlerine yakın olmamalıdır.

 

  • İlk stoklanan lastik ilk önce kullanılacak şekilde organize edilmelidir.

 

  • Lastikler, zeminden en az 10 cm yükseklikteki raflarda, dikey konumda istiflenmelidir. Deforme olmalarını önlemek için, ayda bir kez hafif şekilde döndürülebilir.

 
Mercedes-Benz Türk’ten Transay Taşımacılık’a 30 Adet Sprinter
 
Dünyanın En Büyük Kamyon Pazarı Çin’de Ford Otosan’ı Gururlandıran Ödül
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Prometeon Türkiye'den Denizli ve İstanbul'da Atölye Çalışması
Geliştirdiği servis ve çözümleriyle lastik bakım yönetiminde uzman Pirelli ...
Michelin Kış Ayları İçin Sürücüleri Uyarıyor!
Michelin yol ve yolcu güvenliğini sağlama misyonuyla, hava yedi derecenin ...
Ar-Ge’de Sektör Lideri Petlas
Petlas, Araştırma Geliştirme alanında yaptığı yatırımlarıyla 2016 yılı ...
 
Goodyear, Ventech Systems’i satın aldı
Dünyanın lider lastik markalarından Goodyear, Avrupa ve diğer coğrafyalardaki ...
Pirelli 2018 Yılından İtibaren Dünya Ralli Şampiyonasına Dönüyor
Pirelli, 2017’de bir yıl ara verdikten sonra, gelecek seneden itibaren ...
Kış Lastiğine Yoğun İlgi: Satışlar Yüzde 80 Arttı
n11.com’un Otomotiv Kategorisi verilerine göre, sürüş güvenliği açısından ...
 
Kış Lastiğini Yenilemek İsteyenler Hepsiburada’ya
Türkiye’nin lider e-ticaret platformu Hepsiburada, kış hazırlığına otomobil ...
LASİD Lastiğin Önemini Vurguladı
8. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyumu ve Sergisi’nde LASİD, güvenli ...
Michelin, PTG ve Tlflow’u Satın Aldı!
Dünya lastik çözümleri devi Michelin, kullanıcıların lastik basınçlarını ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler kamyonumkamyoncutürkiyebustruckşoförlkwnews