Her yıl ortalama yüzde 80 büyüyen e-ticaret sektörü, birçok sektör için itici güç halini alıyor. Türkiye’de 5 yıl içerisinde 250 milyar TL’lik hacme ulaşması beklenen e-ticaret ile birlikte lojistik sektörünün de büyük önem kazanması bekleniyor.
Türkiye’nin önde gelen e-ticaret yazılımları üreticisi Bilginet öncülüğünde, Paypal, Damat&Tween, Kütahya Porselen, İnternet Holding, Hepsiburada.com, Groupon, Revotas, Karbil, Proftek, Paybyme, Poltek gibi önemli markaların üyesi olduğu E-Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği (ETİCAD)'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ercüment Erdem, e-ticaret için kilit noktanın lojistik olduğunu belirtti.
Türkiye’de e-ticaretin sektör olarak algılanması ve lojistik, üretim gibi diğer alanlar ile işbirliklerinin düzenlenmesi gibi birçok alanda faaliyet göstermek ve koordinasyon sağlamak üzere ETİCAD’ın kurulduğunu ifade eden Ercüment Erdem; sektörler arası ilişkilerin ve koordinasyonun ülke kalkınması için çok önemli olduğunu kaydetti. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre 2010 yılında 15,2 milyar TL seviyesinde e-ticaret hacmi oluştuğunu belirten Erdem, şöyle konuştu:
“Bu rakamın yaklaşık 4 milyar TL’lik kısmı bilet satışlarından arındırılmış olarak e-ticaret siteleri üzerinden geçiyor. Bu önemli bir büyüklük. Her yıl da ortalama yüzde 80 oranında bir büyümenin gerçekleştiği e-ticaret sektörü her geçen gün önemini arttırıyor. Bu önem artışı ile birlikte gözler e-ticaret sektörüne dönüyor. Biz de dernek olarak e-ticaret sektörünün sağlıklı büyümesi için çalışmalar yürütüyoruz. Bu çalışmaların başında da diğer sektörlerle koordinasyon var.”
E-ticaret sitelerinin en önemli ortaklarından bir tanesinin de lojistik sektöründeki oyuncular olduğunu ifade eden Erdem; söz konus firmaların; e-ticaret sektörünün müşteriyle yüz yüze gelen tek unsurları olduğuna dikkat çekti. Lojistik firmalarının e-ticaret sektörü müşterisi ile birebir konuşma şansı elde ettiğine işaret eden Erdem, şunları söyledi:
"Bu nedenle e-ticaret sektörü için büyük önem taşıyorlar. Bu noktada temsiliyet anlamında da bu firmalara bir sorumluluk düşüyor. Bu boyutu ile baktığımızda sektörün kalbinde yer alıyorlar. İşte bu nedenle e-ticaret sektörünün geleceğinde lojistiğin büyük önemi var. Bu nedenle e-ticaret konusunda özel yatırım yapan lojistik firmaları gelecek yıllarda daha fazla tercih edilecek ve önemli bir avantaj kazanacaklar. E-ticaret sektörünün anlık stoklarla çalışmaya başlayacağı yakın gelecekte buna uyum sağlayan lojistik firmalarının da katkıları ile maliyet kontrolü avantajı sağlanacak.”