Premium lastik üreticisi Hankook, Mayıs 2022'de, elektrikli araçlar için özel olarak tasarlanmış ilk lastik ailesi olan iON'u (/ai'on/ olarak telaffuz edilir) piyasaya sürecek. Premium lastik üreticisi şirket bu adımı atarak, sıfır emisyonlu araçlara yönelik geçiş sürecini lastik tercihi açısından değerlendiriyor ve mobiliteyi günümüzden geleceğe doğru taşıyor. Yeni iON lastiğin geliştirilmiş özellikleri arasında azaltılmış yuvarlanma direnci, oldukça düşük yuvarlanma gürültüsü özelliği ve yüksek esneklik sayılabilir. Konvansiyonel lastiklere nazaran, elektrikli araç kullanıcıları iON lastikler ile batarya şarjı başına daha fazla menzil ve genel olarak artırılmış bir sürüş deneyimi yaşayabiliyor. Ayrıca yeni Hankook iON ürünleri, özellikle güçlü elektrikli araçlar tarafından üretilen anlık yüksek torklar için tasarlanmıştır.
iON ürünleri başlangıçta, 18 ve 22 inç arasındaki boyutlarda ve üç farklı tasarımla piyasaya sürülecek: Avrupa'da Mayıs 2022'den itibaren Hankook Ventus iON S yaz lastiği modeli ve Eylül 2022'den itibaren kış sezonu için Hankook Winter i*cept iON. Hankook Ventus iON A lastiği, Kuzey Amerika pazarında dört mevsim şeklinde satışa sunulacak. Daha farklı bir çok ürünün tasarımları da yapım aşamasında.
Hankook Tire Europe Başkanı Sanghoon Lee: “Bu yeni iON lastik ailesinin piyasaya sürülmesiyle şirketimiz, elektrikli araçlara yönelik hızla artan talebi ve buna bağlı uygun lastik ihtiyacını, değiştirme ihtiyaçları açısından da giderek daha fazla dikkate alıyor. Pil şarjı başına geliştirilmiş menzil ile birlikte bu yeni nesil lastikler, elektrikli araçların günlük kullanımdaki verimliliğini optimize etmeye yardımcı olacak.”
Bilgi servisi IHS Markit'in tahminlerine göre, pilli elektrikli araçların toplam araç satışları içindeki küresel payı yıllık yüzde 36,6 artışla, mevcut yüzde 6,4'lük pazar payından 2028 yılına kadar yüzde 29,5'e çıkacak. Hankook iON lastikleri, standart lastiklere kıyasla pil şarjı başına daha fazla kilometre yol kat etmeyi mümkün kıldığı için, karayolu trafiğinden kaynaklanan CO2 emisyonlarının azaltılmasına da önemli bir katkı sağlayabilir.
Elektrikli motor sporları ile yol arasında teknoloji transferi
Birinci sınıf otomobil markalarına ait elektrikli araçlar için dünyanın önde gelen orijinal ekipman üreticilerinden biri olan Hankook’un geliştirme mühendisleri bu zorlu sektördeki uzmanlıklarını defalarca kanıtladı. Hankook'un elektrikli sürüş için optimize edilmiş orijinal ekipman lastikleri şu an Audi, BMW, Porsche, VW ve diğer önde gelen markalar tarafından kullanılmaktadır. Premium lastik üreticisi, 2022/2023 sezonundan itibaren, Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) tarafından gerçekleştirilen elektrikli motor sporları dünyasında resmi lastik ortağı olarak, sürdürülebilirlik ve yüksek performanslı sürüş alanında edindiği teknik uzmanlığı sergileyecek.
Yeni iON lastikleri, geniş kapsamlı teknik önlemler sayesinde EV lastiklerinin (EV = Elektrikli Araç) zorlu günlük gereksinimlerini karşılar. Hankook, güç sağlayan akülerin ağırlığı nedeniyle artan elektrikli araç ağırlığına daha yüksek bir yük kapasitesiyle cevap verir. Diğer özelliklerin yanı sıra, ultra dayanıklı aramid elyaflar, elektrikli araçlarda yüksek torkun neden olduğu deformasyon kuvvetlerine etkili bir şekilde karşı koyar. Yüksek oranda doğal reçine içeren sırt profili bileşimi aynı zamanda örnek teşkil eden dayanıklılık ve daha az aşınma sağlar. Yeni bileşimin diğer bir özelliği, yüksek oranda doğal yağ içermesidir. Bu, iON ürünlerinin genel olarak daha sürdürülebilir olmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda lastiklerin kilometre performansı üzerinde de olumlu bir etki yaratır.
İyileştirilmiş gürültü seviyeleri
Diğer bir geliştirme hedefi, mümkün olduğunca sessiz lastikler yapmaktı. Hankook sound absorber™ teknolojisi, iON ürünlerinde bulunan özel desen tasarımıyla bir araya geldiğinde iç gürültüyü önemli ölçüde azaltır.
Almanya Hannover'de bulunan Hankook Tire Europe Teknik Merkezi Başkanı Klaus Krause: “Yeni Hankook iON yaz lastiğinin AB lastik etiketinde A/A/A derecesi almasından gurur duyuyoruz. Bu, yuvarlanma direnci, ıslak zeminde yol tutuşu ve lastik gürültüsü açısından en yüksek performansa karşılık gelmektedir.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |