Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Mayıs 2007 Perşembe - 00:00

Elinden Tutulursa Türk İhracatçısının Hızına Yetişmek Zor

Elinden Tutulursa Türk İhracatçısının Hızına Yetişmek Zor

ݝhracat sektöründe nakliyeciliğin yerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bilindiği üzere ihracatçılar ile nakliye sektörü arasındaki ilişkiler bugüne kadar karşılıklı işbirliği çerçevesinde götürülmüştür. Bundan sonraki süreçte ise bu ilişkilerin daha da geliştirilmesi için her iki taraf da üzerine düşen görevi en iyi şekilde yapacaktır. Taraflar arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi için ihracatçılar ile lojistik sektörünü ortak bir potada bir araya getirecek projelerin üretilmesi ve diyalog sürecinin arttırılması da son derece önem arz etmektedir. Bu sürecin de giderek arttığını gözlemliyor ve umutlanıyoruz.

Türk ihracatçısının son dönemdeki durumunu değerlendirir misiniz?

Ne yazık ki bu sene de ihracatçılarımızın sorunları görmezden gelindi. Türk üreticisi ve ihracatçısı çok uzun süredir içerisinde bulunduğu ciddi maliyet kıskacının altında kalmaya mecbur edildi. Üretimin üzerindeki ağır enerji ve istihdam maliyetlerinin her geçen gün artmasıyla değerli YTL ile global arenada rekabet etmenin zorluğu bir araya gelince reel sektörün içerisinde bulunduğu durum daha iyi anlaşılmaktadır.

“Lojistik sektöründe rekor üstüne rekor kırılıyor”

ݝhracatın önemli bir unsuru olan lojistik sektörünün geliştirilmesine yönelik olarak neler yapılmalıdır?

 Lojistik sektörü rekor üstüne rekor kıran önemli bir unsurdur. Son yıllarda önemli bir ihracat atağına kalkan ülkemizde gittikçe artan ihracat rakamları, lojistik olgusunu daha fazla ön plana çıkarmaktadır. ݝhracatçılarımızın rekabet gücünü arttırmak için önemli adımlar atılmalıdır.Taşımacılık konusundaki maliyetler ve verilen hizmetin kalitesi doğrudan ürünlerin yurt dışındaki istenirliğini ve fiyat seviyesini etkilediğinden bu konu ülkemiz için üretim istihdam ve makro ekonomik dengeler bağlamında bir geri dönüş sağlamaktadır. Bunun farkında olan TݝM, önümüzdeki dönemde lojistik sektörünün geliştirilmesi ve uluslararası alanda işbirliği için katalizör görevini üstlenmeyi planlamaktadır.

ݝhracat açığı uzun vadede finanse edilebilecek mi?

Türkiye’nin 2006 yılı ihracat performansı önceki yılın artış oranını ancak koruyabildi. Fakat TݝM olarak çok uzun süredir dile getirdiğimiz engeller bir nebze de olsa giderilebilseydi çok daha başarılı ihracat performansı ortaya koyma imkanımız olabilirdi. Eğer engeller aşılsaydı hem ticaret açığının hem de cari açığın azaltılmasında ihracatçılar büyük katkıda bulunabilirlerdi. Dış ticaret açığımız 2006 sonunda 50 milyar doları, cari açığımız ise 30 milyar doları geride bırakmazdı. Bu şekilde ülkemiz de daha fazla zenginleşmiş ve kırgınlıklardan uzaklaşmış bir ülke olma yolunda daha büyük adımlar atabilirdi.

“Destek bekliyoruz”

ݝhracat kalemleri içerisinde otomotiv ürünleri ne kadar yer aldı?

2006 yılı ihracatı % 16.77 artışla 85 milyon dolara yükselerek cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu kırmıştır. 2006’da en fazla ihracat yapan sektörler arasında ilk üç sırayı 15 milyar 482 milyon dolar ile Taşıt Araçları ve Yan Sanayi, 13 milyon 988 milyon dolar ile Hazır Giyim ve Konfeksiyon, 8 milyon 785 dolar ile Kimyevi Maddeler ve Mamulleri aldı.

Türk otomotiv ve nakliye sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Bugüne kadar gösterilen başarılar Türk ihracatçısı ve üreticilerinin olumsuz tüm koşullara karşı gösterdiği fedakarlıklar ile gerçekleşmiştir. Fakat küresel alandaki rekabet ortamının her geçen gün daha da artması ihracatçılarımızı her geçen gün daha da yormaktadır.Bu yoğun rekabet ortamında ayakta kalma savaşını kazanmaları için rekabetçiliklerini arttırmamız ve de maliyet yükleri ile ilgili birtakım düzenlemelere gidilmesi gerekmektedir. Son yıllarda önemli ihracat atağı yakalamış olan Türk ihracat sektöründe atılacak önemli adımlarla çok daha büyük başarılara imza atacaktır.

2006 yılında en fazla ihracat yapılan 10 ülke (bin USD)

Sıra     Ülke   2006            Pay

1. Almanya    9.775.289     11.40

2. ݝngiltere      6.877.201     8.02

3. ݝtalya           6.788.786    7.92

4. A.B.D          4.786.333    5.58

5. Fransa          4.641.819    5.41

6. ݝspanya        3.797.259    4.43

7. Rusya           3.505.294   4.09

8. Irak               2.615.672   3.05

9. Hollanda      2.521.284    2.94

10. Romanya    2.361.690    2.75

2006 yılında en fazla ihracat yapılan ilk 20 il

    ݝl             ݝhracat (bin $)       Pay

1. ݝstanbul   44.416.140.296        51.79

2. Bursa       7.827.827.050          9.13

3. ݝzmir         6.057.722.125         7.06

4. Kocaeli     4.878.864.872         5.58

5. Ankara      3.353.112.283         3.91

6. Sakarya     3.007.264.108         3.51

7. Manisa       2.917.731.784         3.40

8. Gaziantep   1.928.422.904         2.25

9. Denizli        1.754.421.125         2.05

10. Hatay         956.138.695          1.11

11. Adana        929.460.081          1.08

12. ݝçel            835.068.216          0.97

13. Trabzon     661.928.723          0.77

14. Kayseri     619.424.031          0.72

15. Konya       489.431.279          0.57

16. Antalya       439.113.361         0.51

17. Tekirdağ    407.667.555          0.48

18. Aydın         353.563.697         0.41

19. Eskişehir     337.644.149         0.34

20. Ordu          295.644.149         0.34                                 

Toplam 85.761.134.208      100.00

 
Türk Tır Sürücüleri AB Yolları’nda
 
Şoförleri Üzen Haberlere Başkan'dan Yanıt Geldi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumtruckfahrersondakikaşoförtürkiyekamyonculkwtreyler