Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
1 Ekim 2018 Pazartesi - 16:14

ExxonMobil’in Bir Milyonu Aşkın Kullanılmış Yağ Analizinden Öğrendikleri

Bir ekipman bakım stratejisi oluştururken, büyük oranda kullanılmış yağ analizi dikkate alınmalıdır. Yağ analizini doğru yapmak için ise, analiz sonuçlarında neye bakılacağının bilinmesi gerekir.

ExxonMobil’in Bir Milyonu Aşkın Kullanılmış Yağ Analizinden Öğrendikleri

ExxonMobil, 2016 yılından bu yana kullandığı Mobil ServSM Yağ Analizi Programı kapsamında; 243.000’in üzerinde dizel motor, 125.000’in üzerinde tahrik dişlisi, 100.000’in üzerinde gaz motoru, 100.000’in üzerinde hidrolik sistem ve 75.000’in üzerinde kompresör yağı numunesi de dahil olmak üzere bir milyondan fazla yağ analizi gerçekleştirdi.

Bu ve şirketin daha önce analiz ettiği milyonlarca örnek sonrası elde edilen deneyimlerin sonunda, ExxonMobil aşağıdaki 4 ana mesajı oluşturdu:

Büyük resmi görmek için tek bir test asla yetmez!

Tek bir testin alarm vermesi, ekipman performansının kesin olarak düşük olduğunu göstermez. Neler olabileceğini anlamak için aynı numunelerden edinilen sonuçları hep birlikte değerlendirmek gerekir. Gaz motoru için yaygın uygulanan Acid Number (AN) testinin,  ExxonMobil’in işlediği numunelerin %5’inden fazlasında alarm vermesi buna güzel bir örnektir. Gaz motoru işleyişi hakkında yalnızca AN sonucu göz önüne alınarak değerlendirmeye varılamaz. İşletmecilerin bakımla ilgili kararlar alırken testin önemine ve uyumluluğuna odaklanması gerekliliğinin yanı sıra; yağın iyi performans sergilediğinden emin olmak için oksidasyon, nitrasyon, viskozite, aşınma metalleri ve BN (Base Number) sonuçları da değerlendirilmelidir. Yalnızca AN sonuçlarına bağlı kalmak yanlış yorumlamalara neden olabilir. Bu yüzden analiz sonuçlarını bir bütün olarak sürekli şekilde gözlemlemek, ekipmanda neler olduğunu anlamak için daha etkili bir yöntemdir.

Mutlak test limitini değil, trend analizini dikkate alın!

Tek bir alarm, yağınızın performansının düşük olduğu anlamına gelmez. Bazı durumlarda test limitleri bir sorunun göstergesi olmayabilir veya ekipman tasarımını hesaba katmayabilir. İşletmeciler, gerçek performansı anlamak için zaman içerisinde tutarlı olarak trend analizini kontrol etmelidir. Farklı numune alma periyodlarında tekrar eden bir alarm, daha derinlemesine bir inceleme gerektiğinin önemli bir göstergesidir.

Örneğin, ExxonMobil’in test ettiği dizel motor numunelerinde, bakır metal aşınması testi sürekli olarak en yüksek seviyede alarm veriyordu. Aslında, bazı motorlar yakın senelerde ciddi bir tasarım yenilenmesi ve parça değişiminden geçmişti. Motorun gerçek durumunu en iyi şekilde tespit edebilmek için sınırları etkileyebilecek değişikliklerinin de programda dikkate alınması gerektiğine karar verildi. Test sonucu, tek bir bakır alarmının bir performans sorununun göstergesi olamayacağı, bunun yerine işletmecilerin bakır aşınmasının zamanla artıp artmadığını izlemelerinin gerektiği şeklindeydi.

Yağ formülleri test sonuçlarını etkileyebilir

Kullanılmış yağ analizi sonuçlarını değerlendirirken yağ formülü ve ekipmanın metalürjisini hesaba katmak önemlidir. Bazı durumlarda formülün içindeki bileşenler, belirli testlerin alarm vermesine neden olabilir. Örneğin; bazı hidrolik yağlar çinko bazlı katıklarla formüle edilirler. Bu yağlar, bakır testleri dahil, aşınma metalleri test sonuçlarının anormal derecede yüksek çıkmasına neden olabilir. Bu durumlarda işletmeciler, sisteme bakırın gerçekten mi girdiğini, yoksa yağ formülasyonundaki bileşenlerin mi aslında alarma sebep olduğunu anlayabilmek için daha detaylı bir araştırma yapmalıdırlar.

Su kirliliğine dikkat edilmeli, doğru test çok önemli

Su kirliliği; kompresörler, buhar türbinleri ve kağıt makineleri gibi birçok endüstriyel uygulamalarda büyük sorunlara yol açmaktadır. Bu nedenle, potansiyel kirleticiler ayrı bir başlık altında ele alınmalıdırlar.

Endüstriyel uygulamalarda su kirliliğini ölçmek için genellikle iki çeşit test kullanılır: Karl-Fischer ve Hot Plate testleri. Hot Plate testi yalnızca suyun mevcut olup olmadığını gösterirken, motorun içinde ne miktarda su olduğu bilgisini vermez. Karl-Fischer testi ise, yağın ne miktarda su ile kirlendiğini daha iyi bilme olanağı sağlayarak ölçülebilir bir sonuç verir. Bu nedenle işletmeciler; Hot Plate’i, gerçek su kirlilik düzeyini belirlemek için daha kapsamlı bir test olan Karl Fischer analizinin yapılmasının gerekli olup olmadığına karar vermek için uygulanacak şartlara bağlı bir test olarak değerlendirmelidirler.

Örneğin ExxonMobil’in test ettiği kompresör yağı numunelerinin %25’inden fazlası Hot Plate testi alarmı verirken Karl-Fischer testinde bu oran sadece %5’ti. Bu durum, suyun, test edilen ekipmanın çoğu için henüz bir sorun teşkil etmediğinin ve Hot Plate testinin tek başına tutarlı bir sonuç vermeyeceğinin bir örneği idi.

Sonuç olarak; kullanılmış yağ analizi sonuçlarını doğru değerlendirmek için, uygulamayı doğru kavrayarak ve yönlendirerek yapacak işinin uzmanı olan yağlama tedarikçileriyle çalışmanın önemi büyüktür.

 
Avrupa’da En Çok Ceza Almanya’da Ödeniyor
 
15 Yeni Yerli Proje, İlk Kez Zirve'de Tanıtılacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Avrupa’da En Çok Ceza Almanya’da Ödeniyor
DKV kart ile Avrupa’da Türk firmalarının ödediği cezalar 2018’in ilk 9 ...
Şampiyonadaki Tek Kadın Pilot Birincilik Kazandı
Ulusal şampiyonada yarışan tek kadın pilot olan İlayda Hancı Korkut, Türkiye ...
Hankook S1 evo 3'ü 2019'da Piyasaya Sürecek
Lastik üreticisi Hankook, 2019’un başlarında otomobiller ve SUV’lar için ...
 
Otomotiv İhracatı Yüzde 21,3 Arttı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle “2018 yılı beklediğimiz ...
Pirelli Mario Merz'in İkonik Eserlerini Sergileyecek
İtalyan lastik devi Pirelli’nin Milano’daki modern sanat mekânı HangarBicocca, ...
Toyota, Mesleki Liselerde Eğitime Destek Vermeye Devam Ediyor
Türkiye’nin dört bir yanındaki okullara eğitim amaçlı otomobil, motor ...
 
Tehlikeli Madde Taşımalığı Komisyonu’nun Yeni Başkanı Ahmet Karakaş Oldu
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Uluslararası Karayolu Taşımacılığı ...
TÜİK, Dış Ticaret İstatistiklerini Açıkladı
TÜİK, 2018 Ağustos ayı ithalat ve ihracat istatistiklerini açıkladı. Avrupa'ya ...
Krone’den IAA Hannover Ticari Araçlar Fuarı’nda Önemli Mesajlar
Avrupa’nın önemli treyler üreticilerinden olan Krone firması, 20-27 Eylül ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bustreylerkamyoncusrcKamyonkamyonumsondakikaşoförlkw