Yüzyılı aşkın deneyimiyle lastik sektöründe faaliyet gösteren Fransız lastik devi Michelin, teknik donanımı ve sürdürülebilir hareketlilik alanında daha önceki çalışmalarıyla Formula E için rakiplerinden ayrılarak en uygun üretici seçildi. Enerji etkin lastikler ve motor sporları söz konusu olduğunda her mecrada farkını ispatlayan Michelin, Formula E için geliştirdiği Pilot Sport EV ile pilotların verimlilik ve performansına hız katıyor.
Tek kişilik yarış araçları tasarımında daha önce eşi benzeri görülmemiş bir lastik olan Michelin Pilot Sport EV, pek çok yeniliği de beraberinde getiriyor. İlk kez 2013 yılında Frankfurt Motor Show’da tanıtılan Pilot Sport EV ile enerji verimliliği sağlamak için tek kişilik bir araç serisinin iç lastik çapı ilk kez 18 inç olarak tasarlandı. Özel olarak geliştirilen lastik sırtı deseniyle de fark yaratan Michelin Pilot Sport EV, pilotlara hem ıslak hem de kuru zeminde güvenli bir sürüş deneyimi yaşatıyor.
Michelin’in yarışlar için geliştirdiği özel teknolojilerle pistlerden yollara uzanan bir teknoloji yolculuğu sunduğuna vurgu yapan Michelin Motor Sporları Müdürü Pascal Couasnon “Michelin’in motor sporları alanındaki teknolojileri yol lastikleri konusundaki tasarımlarına da katkı sağlıyor. Motor sporları Michelin için bir laboratuar alanı. Michelin’de etkin şekilde kullandığımız iki adet laboratuarımız bulunuyor. Bunlardan biri dünya çapında 6 binden fazla çalışanı bulunan Teknoloji Merkezimiz bir diğeri ise motor sporları alanı. Bu iki çalışma alanı birbirini besliyor. Motor sporları için geliştirdiğimiz teknolojiler Michelin yol lastiklerinin geliştirilmesinde kullanılıyor.” dedi.
“Çok yönlü” Michelin Pilot Sport EV
Michelin, Pilot Sport EV ile yarışlarda kullanılan lastik sayısını azaltmak üzere hem ıslak hem de kuru zeminde yarışma imkânı veren bir çözüm geliştirdi. Formula E’de yarışan araçlar çoklu yönlü lastik teknolojisi sayesinde karşılaşabilecekleri tüm hava ve yol koşullarının üstesinden gelmek üzere özel olarak tasarlanan tek tip lastikle yarışıyor.
Pilot Sport EV’nin bir diğer fark yaratan özelliği “Kadife teknolojisi” ise ışığı emen mikro geometri tekniği kullanarak dış yanaklarda kontrast yaratılmasını sağlıyor ve daha üstün bir performans yaratıyor. Kadife teknolojisi, Ferrari 458 Speciale ve Porsche 918 Spyder için özel olarak geliştirilen Michelin Pilot Sport Cup 2 lastiklerinin yanak kısmında da görülüyor.
Daha dar ve uzun 18 inçlik lastikler
Genel olarak tek kişilik yarış aracı lastiklerine göre daha dar ve uzun olarak tasarlanan Pilot Sport EV, pilota daha az yuvarlanma direnci sağlıyor. Bu sayede lastik döndüğünde zeminle temas ettiği alanı daraltan ve daha az sürtünme yaratan Pilot Sport EV aracın verimlilik ve performansını artırıyor.