Hangimiz dar bir sokakta teslimat yapan bir kamyonun arkasında çaresizce sinirlenmeden beklemedik? Hangimiz sabahın erken saatlerinde bölgedeki mağazalara teslimat yapan bir kamyonun sesiyle uyanmadık? Nitekim dünya genelinde yüz milyonlarca kentliye çeşit çeşit mal taşımanın başka yolu olmadığı için kamyonlarla yaşamaya devam edeceğiz.
Bu çelişkiyi çözüme kavuşturmak için, Renault Trucks, Avrupa araştırma programı FIDEUS projesi (Avrupa Şehir içi Noktalarda Mal Teslimi için Yeni Nakliye) için bir katkı sağlayarak çevresine uyum sağlayabilen ilk şehir içi dağıtım aracını geliştirdi.
Tüm araç, yerleşim alanlarındaki yaşam kalitesini korumak düşüncesiyle tasarlandı. Gürültü seviyeleri düşürüldü ve aracın çevre kirliliği yaratma üzerindeki etkisi sınırlandırıldı. Aynı zamanda aracın kullanılmadığı zamanları sınırlamak için aracın verimliliği geliştirildi ve hatta yoldaki diğer araçları ve taşınan malları korumak amacıyla emniyet konuları üzerinde önemle duruldu.
Çevreyle dost ve uygun maliyet niteliklerini bir araya getirme
Büyük kentlerdeki nüfus yoğunluğu ve hızlı tüketim alışkanlıkları kentlere taşınan mal hacminin artmasına yol açtı.
Şehir içi mal taşımacılığı için yenilikçi bir yaklaşım geliştirmek amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 2005 yılında FIDEUS projesi geliştirildi.
Projenin amacı maliyet etkinliğini zarara uğratmadan kent çevresinde sürdürülebilir mal taşımacılığı çözümleri sunmak olarak açıklandı. Bu amaç şu şekilde gerçekleştirilebilir:
ƒ Özellikle kent çevresinde dağıtım faaliyetleri (mal toplama ve teslimi) için tasarlanmış bir dizi tamamlayıcı araçlar ve ekipman unsurları geliştirme,
ƒ Teslimat işletmeleri yönetimini geliştirmek amacıyla telematik sistemlerini ve farklı tipteki araçların koordine kullanımını da kapsayan şehir içi lojistiklerini düzenlemek için yeni bir yaklaşım önerme,
ƒ İlçe merkezlerinde mal akışını tam olarak sağlayan stratejileri planlamak ve uygulamak için bölge yetkililerine pratik destek sağlayacak kaynak ve bilgileri temin etme.
Geleceğin kamyonunu icat etme
Kamyonların görüntüleri ve gelecekteki gelişimleri hakkında soru sorduğumuzda Renault Trucks Başkanı Stefano Chmielewski şöyle yanıtladı:"Fransa’daki malların €’i karayoluyla taşınır. Bu bir tesadüf değil. Kamyon, stoklara dayalı ekonomimizi herhangi bir zamanda taşınan malların hacmini ve bir sonuç olarak buna bağlı değeri azaltan akışa dayalı bir ekonomiye dönüştürmemizi sağlamıştır. Ürünler, az miktarda ve daha hızlı taşınmaktadır. Kentsel yayılım daha kısa mesafelerde daha fazla trafiğe yol açar. (…)
Daha yapıcı bir dinamiğin bir parçası olmak için üreticiler, kamu yetkilileri, nakliyeciler, sevkiyatçılar vb. hep birlikte bir taahhütte bulunmalıdır. Böylelikle insanlar cezalandırıldıkları hissine kapılmazlar; onlara aynada kendilerine bakmaları ve karşılarındaki tüketiciye kış mevsiminde çilek yemeyi bırakmaya hazır olup olmadığını sormaları önerisinde bulunalım. İşte bu kadar basit.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |