Ferrari 458 Speciale, 2.13 kg/hp'lik ağırlık/güç oranıyla, 0'dan 100 km/s hıza sadece 3 saniyede çıkarken, 0-200 km/s hızlanmasını da 9,1 saniyede gerçekleştiriyor.
"En İyi Performans Motoru" unvanını üst üste iki kez kazanan ve güç ünitesine büyük özen gösteren Ferrari, bu kapsamda 135 hp/litre spesifik güç çıkışına sahip, 605 beygirlik en güçlü doğal havalandırmalı V8 motorunu üretti. Yeni V8 motor bu özellikleriyle, yolda kullanılan doğal havalandırmalı bir motor için, şimdiye kadarki en yüksek değerlere sahip bulunuyor.
458 Speciale üzerinde yapılması hedeflenen aerodinamik değişiklikler, aracın formlarını performans odaklı hale getirmek için, Pininfarina ile projeye önderlik eden Ferrari Stil Merkezi'nin çalışmalarına yön verdi. Aracın yere basma kuvvetini dengeleyen ve sürtünmeyi azaltan hareketli ön ve arka aerodinamik parçalar, 458 Speciale modelini aerodinamik açıdan Ferrari tarihinin en verimli seri üretim aracı haline getirdi.
SSC, geliştirilen yeni bir algoritma sayesinde, aracın savrulmasının anlık analizini gerçekleştirerek, buradan elde edilen değerleri hedef değerle karşılaştırıyor ve tork yönetimiyle tekerlek arasındaki tork dağılımını optimize ediyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |