LPG ile CNG tanklarının araçlara montajında bir fark olmadığının altını çizen Metin, Gasitaly’nin bu tankların güvenliği ve daha estetik görünümü için çalışmalar yürüttüğünü de belirtti. CNG istasyonlarının yaygınlaşmamasının nedeninin altyapı yetersizliği ve büyük grupların ise yabancı oldukları istasyon işine girmemeleri olduğunu ifade eden Selat Metin, CNG kullanımının teşvik edilmesinin hem ülke ekonomisi, hem cari açığın azaltılması, hem çevreci faktörler açısından faydalı olacağını söyledi.
Gasitaly Genel Müdürü Selat Metin, ''CNG hem çevreci hem de daha ucuz. CNG, istasyonlara boru hatları vasıtasıyla geldiği için iletim bedeli vererek ilk elden almış gibi oluyorsunuz.'' dedi.
CNG’ye teşvik olmamasına rağmen %70 daha tasarruflu
Tüm dünyada teşvik amaçlı doğal gazdan az vergi alınırken Türkiye'de bunun tersinin yaşandığına değinen Metin, şunları söyledi:
''CNG dünyada en önemli petrol türevleri olan benzin ve dizel yakıtlar karşısında halen en ciddi alternatif. Dünyada yaklaşık 15 milyon araçta CNG kullanılıyor. Araç sayısı arttıkça istasyon ağı da genişliyor. Dünyada şu anda 50 bin civarında CNG istasyonu bulunmaktadır. Amerika’da eyaletler bazında hem istasyon açımında hem CNG dönüşümlü araçların vergi indirimi konusunda devlet teşvikleri olduğunu biliyoruz.”
Cari açığın ilacı CNG’li araçlar olacak
Selat Metin, CNG'nin yaz ve kış arz talep dengesinden ve aracı olmamasından kaynaklanan avantajları olduğuna dikkati çekerek, şöyle dedi:
''Petrol de doğalgaz da ithal ediliyor. Ancak petrol, doğalgaza oranla çok daha pahalıya mal oluyor. Petrol’ün varil fiyatı 125 Amerikan Doları seviyesinde. Türkiye doğalgazın metreküpüne 35-40 cent ödüyor. Yani doğalgaz araçlarda yakıt olarak kullanılsa ülkeye girdi maliyetini %70 civarında azaltabilir. Ayrıca petrol, yurtdışından alınıp araçların deposuna gelene kadar birçok el değiştiriyor. Yurtiçine gelen petrolün fiyatına daha sonra rafineri, dağıtım şirketi, nakliyeci ve bayi karları da eklenerek nihai tüketiciye ulaştırılıyor. Doğalgazda, petrolde olduğu gibi bu kadar fazla aracı yok.
Dünyada en çevreci fosil yakıtının doğalgaz yani CNG olduğunu dile getiren Metin, CNG'li araçlarda karbon, kurşun ve kükürt salınımının neredeyse sıfırlandığını kaydetti. Dünyanın geldiği noktada araçların tercih edilmesinin karbon salınımı değerlerine endekslendiğini belirten Metin, CNG’nin EuroV değerlerini sağlamada en iyi yakıt türü arasında olduğunu söyledi.
Metin, araçlara CNG dönüşümü yapılmasıyla Türkiye ekonomisinin korkulu rüyası haline gelen cari açığa önemli bir fren mekanizması geliştirileceğini, tüketici açısından teknolojiye harcanan paranın çok kısa bir süre içerisinde tasarrufla geri kazanılmış olacağını açıkladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |