The Goodyear Tire & Rubber Company, NASA'nın 53 yıl önce bugün Ay'a iniş yapan Apollo 11 görevini de içeren Apollo programı için ürün desteği sağlamıştı. Bu geleneği sürdürmeyi amaçlayan şirket, Lockheed Martin ve General Motors'un Ay mobilite aracı projesine katılarak çalışmalarını Ay araçlarının lastikleri üzerinde yoğunlaştıracak.
Goodyear, Apollo görevinden bu yana NASA ile iş birliği içinde kalarak Ay araçları için lastik tasarımları konusunda inovasyonlarını sürdürüyor. Şirket, Ay yüzeyindeki görev için en önemli ekipmanlardan biri olan lastikler konusunda önemli ölçüde uzmanlık sağlayacak.
Lockheed Martin Ay Keşif Operasyonları başkan yardımcısı Kirk Shireman, konu hakkında şunları söyledi: "NASA'nın Ay'da yaşama ve çalışmaya yönelik Artemis programı kapsamında Ay yüzeyinde ulaşıma ihtiyaç duyuluyor ve bu ihtiyacı hem astronotların kullanacağı araçlarla, hem de insansız olarak çalışacak otonom araçlarla karşılamayı planlıyoruz. Bu yeni nesil Ay mobilite araçlarını, NASA ve aynı zamanda ticari şirketler ve hatta başka uzay ajansları için hem bilimi hem de keşif çalışmalarını desteklemek üzere geliştiriyoruz."
Goodyear, bu çalışmalar kapsamında Ay yüzeyinde mobiliteyi geliştirmek ve Ay'daki zorlu koşulların üstesinden gelmek Dünya'da mikro mobilite, otonom hizmet araçları ve yolcu ulaşım araçlarında kullanılan havasız lastik teknolojisinden faydalanıyor.
Goodyear Küresel Operasyonlar Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Teknoloji Baş Sorumlusu Chris Helsel, bu konuda şunları söyledi: "Ay'ın son derece zorlu çalışma ortamına uygun lastik üretirken öğrendiğimiz her tecrübe, Dünya'da daha iyi havasız lastik üretmemize ve geliştirmemize yardımcı olacak. Böylece, mobiliteyi her yerde sağlama hedefimize bir adım daha yaklaşmış olacağız. En az bunun kadar önemli diğer bir konu da keşif ve mobilite konusunda dev adımlar atabilen bu iki prestijli şirketle birlikte tarih yazma onurunu yaşamamız olacak."
Apollo Ay araçları, iniş yapacağı noktanın 8 km çevresi içerisinde yalnızca birkaç günlük süreyle kullanılmak için özel olarak geliştirildi. Goodyear’ın geliştireceği lastikler, uzun yıllar kullanıma izin verecek ve -155°C'ye ulaşan gece, 120°C'ye ulaşan gündüz sıcaklıkları gibi zorlu koşullarda tam performans göstermek için performansları artırılacak.
Şirketler, projeyi geliştirmek için tüm uzmanlıklarını ve gelişmiş sanal testleri uygulamaya şimdiden başladılar. Bu kapsamda Ay toprağı test ortamında lastik testleri de yürütülüyor. General Motors’un geliştirdiği GMC Hummer EV kamyonet ve Chevrolet Corvette gibi araçlar, mühendislere Ay yüzeyi aracının ve gelişmiş lastiklerinin Ay yüzeyinde nasıl çalışacağı konusunda iç görü sağlayacak.
General Motors ekibe üç alanda uzmanlık sağlıyor: elektrifikasyon, otonom araç teknolojisi ve şasi geliştirmeleri. GM HYDROTEC küresel inovasyon ve savunma mühendisliği icra direktörü Charlie Freese, bu konuda şunları söyledi: "Ay yüzeyi araçlarında GM'in gelecek yıllarda müşterilerine milyonlarca elektrikli araç sağlaması öngörülen elektrikli araç teknolojisi kullanılacak. Bu çalışmalardan Dünya'da elektrikli araçların performansını, kalitesini ve dayanıklılığını artırabilecek önemli dersler çıkaracağımızı öngörüyoruz. GM'in otonom araç teknolojisindeki çalışmaları sayesinde Ay aracı sürücüsüz olarak çalışabilecek ve şirketin elde edeceği bilgiler, bu en yeni Dünya dışı aracın performansına şimdiden katkı sağlayacak."
Lockheed Martin, NASA ile Artemis projesi için keşif sınıfı uzay aracı Orion ve çeşitli Mars gezegen araçları gibi insanlı ve robotik derin uzay araçları konusunda 50 yılı aşkın zamandır yaptığı iş birliğinden faydalanarak bu büyüyen ekibe öncülük ediyor. Lockheed Martin ayrıca NASA'nın Güneş sistemimizdeki tüm gezegenleri keşfetmesine katkı sağlayan bir şirket olarak gelecek uzay görevleri için yeni teknolojiler geliştirmeye devam ediyor.
Bu şirketlerin ekipleri, kendilerine özgü bakış açılarını ve ortak uzmanlıklarını yeni zorluklara ve ilk kez değerlendirilen pazar yaklaşımlarına uygulayacak. Şirketler, geliştirdikleri araçları 2025 yılında gerçekleşmesi planlanan ilk iniş görevini desteklemek için uygun bir zamanda Ay yüzeyine indirmeyi öngörüyor.
Goodyear Tire & Rubber Company Hakkında
Dünyanın en büyük lastik şirketlerinden The Goodyear Tire & Rubber Company'nin, 23 ülkede 57 fabrikası, ABD ve Lüksemburg’da iki inovasyon merkezi ve bünyesinde yaklaşık 72.000 çalışanı bulunmaktadır. The Goodyear Tire & Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak 1961 yılında kurulan Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.; 1700’ü aşkın çalışanı ile Adapazarı ve İzmit fabrikalarında Goodyear, Fulda, Sava, Debica ve Kelly markaları çatısı altında, tüketici lastikleri ve ticari lastikler üretmektedir. Türkiye’nin en büyük ihracatçıları arasında olan ve hisseleri Borsa İstanbul’da “GOODY” sembolüyle işlem gören Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.’nin ürünleri ve faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için https://www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Lockheed Martin Hakkında
Merkezi Bethesda, Maryland'de bulunan Lockheed Martin Corporation, dünya genelinde 114.000 çalışanı bulunan ve öncelikli olarak gelişmiş teknoloji sistemleri, ürün ve hizmetleriyle ilgili araştırma, tasarım, geliştirme, üretim, entegrasyon ve idame çalışmaları yapan küresel bir güvenlik ve havacılık-uzay şirketidir. Şirketle ilgili en son duyurular ve haberler için Twitter üzerinde @LMNews hesabını, uzayın geleceğine yön veren en son teknolojiler, görevler ve insanlar hakkında daha fazla bilgi için ise @LMSpace hesabını takip edebilirsiniz.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |