Avrupa pazarındaki 8 ülkede 600’e yakın filo yöneticisiyle yapılan araştırma; yasal düzenlemelerin filoların karlılığını ve sürdürülebilirliğini nasıl arttırabildiği üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu gösterdi. Yakıt maliyetinin haricinde, düzenlemelerin etkisi filo yöneticileri tarafından en çok sözü edilen ikinci konu olarak öne çıkıyor. Düzenlemelerin etkisi en çok küçük filolar tarafından hissedilirken, 20-25 kamyondan oluşan filoların dörtte biri, Avrupa Birliği kurallarının işletmelerinde yakıt masraflarından sonra en büyük etkiye sahip olduğunu belirtiyor. Personel işe alımı ve elde tutma zorluğu da ayrıca önem arz ediyor. Sürücülerin artan yaş ortalamalarıyla, bu sorun gelecek yıllarda artan bir etkide olması öngörülüyor.
Goodyear’ın yaptırdığı araştırma, kara nakliye sektörünün geleceğe yatırım yaptığı gerçeğini ortaya çıkardı. Araştırmaya göre filoların pek çoğunun Avrupa Birliği’nin karbon salınımını azaltma isteği konusunu desteklediğini de ortaya çıktı. Filoların %76’ı sürücülerini daha fazla yakıt verimliliği sağlamak adına eğitiyor ve yarısından fazlası da en çok yakıt verimliğine sahip kamyonları kullanıyor. Filolar yüksek yakıt vergileri konusunda endişe taşırken, yalnızca dörtte biri karbondioksit salınımına ilişkin yasaların azaltılmasını etkin bir şekilde istiyor. Bu durum, filoların yakıt masraflarını düşürme çabalarının Avrupa Birliği’nin yeşil gündemiyle uyumlu olduğunu gösteriyor.
Filolar geleceğe yatırım yaptığı için, Avrupa Birliği’nin sektörü destekleme konusunda etkin bir rol oynamasını istiyorlar. Yol koşullarının filoların verimliliği üzerindeki etkisi düşünüldüğünde, filoların %68’i yol bakımına yatırım yapıldığını görmek istiyor. Filoların yarısından fazlası (%60) doğa dostu taşıtlar için, hava sürtünmesini azaltıcı unsurlara ve yakıt verimli lastiklere yatırım yapan teşvikleri sıcak karşılıyor. Avrupa’da daha büyük kamyonların kullanımının iznini de destekliyor. (%51’i bu görüşe katılıyor). Büyük bir çoğunlukla, (%68 desteklerken, %14 karşı çıkıyor) kara nakil sektörü düzenlemelerin uyumlulaştırıldığını görmek istiyor.
Temel Bulgular:
- Filoların karşılaştığı en büyük zorluklar: Akaryakıt maliyetleri (%40), sürücüleri işe alma ve elde tutma (%25) ve düzenlemeler (%11)
- Filoların %76’sı yakıt verimliliğini artırmak için sürücü eğitimine yatırım yapıyor
- Filoların %68’i yol bakımına yatırım yapıldığını görmek istiyor
- %51’i daha büyük kamyon kullanımını destekliyor
- %68’i düzenlemelerin uyumlaştırılmasından yana.
Avrupa Parlamentosu’nun önümüzdeki dört yıl için gündemini oluştururken, kendi üyelerinin Avrupa Komisyonu’yla birlikte karayolu nakliyatı sektörüne destek olmaya nasıl devam edebilecekleri konusunu gözden geçirmesi büyük önem taşıyor.
Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Ticari Lastikler Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef; “Araştırmamız, Avrupa Birliği’nin karbon salımını azaltma yaklaşımına karşı çıkmak bir yana; endüstrinin daha fazla yakıt verimli ve çevre dostu olması ihtiyacını anladığını göstermiştir. Yeni seçilen Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Komisyonu Heyeti Üyeleri bir araya geldiğinde, Avrupa’nın kara nakliyesi sektörünün karşılaştığı önemli zorluklara dikkatlerini çekeceğiz. Düzenleyici sistemin filolara daha sürdürülebilir olması için destek vermesi çok önemlidir.” dedi ve ekledi: Araştırmamızda elde ettiğimiz sonuçlar, Goodyear’ın 14 Ekim 2014 tarihinde Brüksel’de düzenleyeceği büyük sempozyumun sonuç bildirgesinin temelini oluşturacaktır. Bulgularımızı ve önerilerimizi bu etkinlikte kanun koyucularla, filo yöneticileriyle ve endüstrinin geri kalanlarıyla paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.
Goodyear’ın mobilitenin geleceği üzerine düzenleyeceği sempozyum, 2012 yılındaki yakıt verimliliği hakkında düzenlenen etkinliğin devamı niteliğini taşıyor. Bu yılki sempozyum sektörün liderlerinin ve filolarının yanı sıra tüm Avrupa’daki temel karar vericileri bir araya getirecek. 2014 araştırması Goodyear’ın veri ve Avrupa’da karayolu ulaşımının geleceğini şekillendirmede yardımcı olmak için yeni düşüncelere yatırım yapmaya uzun vadeli bağlılığına dayandırılmıştır.