Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Ağustos 2009 Çarşamba - 00:00

Goodyear'dan Ay Araçları İçin "Esnek Yaylı Lastik"

Goodyear dan Ay Araçları İçin  Esnek Yaylı Lastik

 

Goodyear, NASA ile birlikte geliştirdiği proje kapsamında, ay yüzeyinde kullanılacak ağır ve uzun araçlar için esnek yaylı lastik geliştirdi.

Aya çıkan ilk lastiğin tasarımcısı ve üretimcisi Goodyear, NASA ile ortaklaşa yürüttüğü proje kapsamında“Esnek Yaylı Lastik” geliştirdi. Bu lastik, ayda ilk dolaşan  Apollo Lunar aracında kullanılan tel kablo örgülü lastik  ile kıyaslandığında, çok daha ağır araçları daha uzun mesafelere  taşımak üzere tasarlandı. Bu yeni lastik, ay yüzeyinde daha geniş alanlarda keşif yapılmasını mümkün kılıyor.

NASA’nın Cleveland’daki Araştırma Enstitütüsü’nden Vivake Asnani’nin belirttiği üzere, “Artan yük ve kullanım süresi ihtiyacı, orijinal ay lastiğinde önemli değişiklikler yapmamızı gerektirdi. Goodyear ve NASA ekipleri, yaratıcı, inovatif ancak basit örgülü yayların bu işi göreceğini belirledi”dedi. “Esnek yaylı lastik” NASA’nın Gezici Elektrikli Ay test aracına takıldı. Sonrasında Johnson Uzay Merkezi’ndeki ay yüzeyinin benzeri kayalık alandaki test sürüşünü başarı ile tamamladı.

Goodyear Proje Sorumlusu Jim Benzing, “Bu lastik gerçek anlamda dayanıklı ve enerji tasarrufu sağlıyor. Esnek yaylı tasarım, aracın kullanıldığı  yüzeyi kavrayarak çekişi artırıyor. Lastiği deforme etmek için oluşan enerji esnek yayların reaksiyonu ile geri dönüyor. Normal lastik gibi sıcaklık oluşturmuyor” dedi.

NASA Temsilcisi Asnani’nin belirttiğine göre yeni geliştirilen esnek yaylı lastikte tek nokta hatası ihtimali bulunmuyor. Şöyle ki, hava basınçlı lastiklerin  patlamasına neden olan herhangi bir sert darbe, bu yeni  lastikteki 800 yük taşıma kapasiteli yayları tahrip edemiyor. Bu üstün özelliğinin yanısıra, lastik sert olmasına karşın esnekliği sayesinde off-road araçların arazide daha hızlı hareket etmelerini ve arazi koşullarının araç üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmasını sağlıyor.

 
Yola Devam, MAN'a Devam
 
Karayollarına 3 Milyar Ek Ödenek Talebi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srcfahrerkamyonumlkwnewstürkiyeşoförtreylertruck