Pasif güvenlik konusunda sektörde lider konumda olan Volvo Kamyon, 50 yıldır geliştirdiği teknolojisini kaza anında sürücüleri korumak için kullanıyor. Volvo Kamyon’un diğer bütün teknik özelliklerden daha fazla hayat kurtaran üç noktalı emniyet kemeri buluşunun üzerinden ise tam 50 yıl geçti.
Üç noktalı emniyet kemeri dünyada ilk defa Volvo Kamyon’un PV544 modelinde 13 Ağustos 1959’da İsveç’te standart olarak kullanıldı. Volvo Kamyon Trafik ve Ürün Güvenliği Direktörü Carl Johan Almqvist konu ile ilgili açıklamasında; “ Volvo Kamyon olarak geliştirdiğimiz güvenlik ürünlerinin patentini diğer üreticilerle hemen paylaşıyoruz. Bugün emniyet kemeri, tüm araçlarda vazgeçilmez bir özellik olarak karşımıza çıkıyor. Bu yüzden markası ve modeli bir yana yollardaki bütün araçlarda Volvo’nun katkısı vardır” dedi.
Bazı ülkelerde Emniyet kemerinin kamyon sürücüleri tarafından kullanımının endişe verici derecede düşük olduğu kaydediliyor. Örneğin İsveç yollarında her on kamyondan sadece dört tanesinin sürücüsü emniyet kemeri ile seyahat ederken, Fransız sürücüler kanunların yaptırımı ile % 80 oranında emniyet kemeri kullanıyor.
Türkiye’de ise bu oran % 30-40’lara kadar düşüyor. Emniyet kemeri kullanmamanın sonuçları Volvo Kamyon’un kendi kaza araştırma süreçlerinde detaylı bir şekilde inceleniyor. Çarpıcı bir bulgu olarak son üç yıldır İsveç yollarında ölümle sonuçlanan 15 kamyon kazasının sadece bir tanesinde sürücüsünün emniyet kemeri kullandığı tespit edildi.
Carl Johan Almqvist konuyla ilgili konuşmasında; “İnsanoğlu özellikle yüksek ve güçlü bir kamyonun sürücü koltuğunda otururken hızı tehlike olarak algılamıyor. Her yıl çok sayıda sürücü emniyet kemeri takmadığı için hayatını kaybediyor. Oysa güvenlik önemler bu hayatları kurtarabilirdi. Kazaları önlemek için yeni teknolojiler geliştirmek yeterli değil, ayrıca emniyet kemeri takma alışkanlığını yaygınlaştırmamız gerekiyor. Volvo kamyonlarda emniyet kemeri ikaz sistemi var, ancak kesinlikle sürücünün kendisi emniyet kemeri takmadan seyahat etmekle ne kadar büyük bir risk aldığını bilmeli. Emniyet kemeri kullanımı kaza anında gerek sürücünün kabin içinde savrulmasını gerekse kamyon takla attığında kabinden dışarı savrulmasını önlüyor” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |