Goodyear, kamyon lastiği teknolojisinde inovasyon ödülünün sahibi oldu!
Goodyear´ın düşük dönme dirençli kamyon lastiği FUELMAX S ile piyasaya sürülen IntelliMax Diş Teknolojisi Lüksemburg İş Dünyası Federasyonu (FEDIL) tarafından bu yılın yenilikçilik ödülüne layık görüldü. Bu, Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’nın son beş yılda kamyon lastikleri için FEDIL’den aldığı üçüncü ödül oldu.
Goodyear’ın yakın zamanda piyasaya sürdüğü FUELMAX S yakıt tasarruflu lastiğinin bir özelliği olan “IntelliMax Diş Teknolojisi”, lastikte iki kademeli olan b sırt desenidir. İlk kademe sırt yıprandıkça yeni bir desen ortaya çıkar. Bu şekilde, lastik yıpransa bile yüksek yol tutuş ve düşük dönme direnci sağlar. Lastik performansının lastiğin ömrü boyunca üst seviyede kalmasını sağlayan bu teknoloji, jüriyi etkilemeyi bir kez daha başardı. Goodyear’ın Lüksemburg İnovasyon Merkezi’nin (GIC*L) yüksek yenilikçi yanı ve Ar-Ge konusundaki yetkinliği yeniden kanıtlanmış oldu.
Lüksemburg Ekonomi Bakanı Francine Closener’in katılımıyla gerçekleşen törende ödülü GIC*L’ı temsilen Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Lastik Teknolojisi Proje Yöneticisi Jean-Marie Feller aldı. Ödülle ilgili bir konuşma yapan Goodyear Avrupa, Orta Doğu Afrika Ticari Lastik Lastik Teknolojisi Müdürü Henk Van Tuyl; “Lüksemburg Hükümeti’nden bir kez daha bu ödülü almaktan onur duyuyoruz. Üçüncü kez bu ödüle layık görülmek Goodyear’da ki yüksek yenilikçilik düzeyinin açık bir kanıtıdır. IntelliMax Diş Teknolojisi, yenilikçi olmakla kalmayıp müşterilerimizin karayolu ulaşım endüstrisindeki ihtiyaçlarını karşılıyo ve düşük yakıt tüketimiyle operasyon masraflarını azaltıyor" dedi.
Goodyear’dan, kamyon lastikleri için “IntelliMax Diş Teknolojisi”
Goodyear’ın yeni FUELMAX lastiği Goodyear’ın en çok yakıt verimliliği sağlayan kamyon lastiği gamıdır. FUELMAX S ise dönüş direncini optimize etmek için IntelliMax Diş Teknolojisi ile geliştirilmiştir.
Özel bir üretim tekniği ile ‘gizli’ bir sırt lastik içine kalıplanır. Bu teknoloji sayesinde lastik ömrünün ilk bölümünde üç temas yarığı olan iki oluklu ilk sırt deseni yüksek performans düzeyi ve düşük dönme rezistansı sunar. Aşınma yüzde 50’ye ulaştığında lastiğin orta ömrü için altı yarıklı beş yeni oluk ortaya çıkar. Aşınma düzeyi yüzde 75 iken geriye, lastiğin kullanım ömrünün sonuna kadar ıslak zeminde iyi yol tutuş sağlayan dört temas bölümü kalır. Lastik geometrisinin optimizasyonu; dönme direnci performansı, kilometre performansı ve yol tutuş arasında mükemmel bir denge oluşturur.