Lastik etiket değerlerinin yanısıra, diğer kriterleri de gözden kaçırmayın!
Goodyear “Lastik seçerken, etiket değerlerinin tüketicilerin satın alma kararlarındaki etkisi artıyor.”
Brüksel’de gerçekleşen toplantıda ortaya konan veriler, son 1 yılda lastik satın alan müşterilerin üçte ikisinin AB lastik etiketini dikkate aldığını gösteriyor. Goodyear adına IPSOS MarketQuest tarafından yapılan araştırmaya göre, lastik alıcılarının yüzde 73’ü, lastikleri almadan önce üç performans kriterine dayalı etiket kullanımına dair bilgi sahibi. Yine aynı veriler çerçevesinde Avrupa genelindeki lastik satıcılarının yarısından fazlası, etiket değerlerini lastik satarken öne çıkarıyor.
AB lastik etiketinin, Avrupa ticari taşıt filolarının satın alma üzerindeki etkisi her geçen gün artıyor. Avrupa ticari taşıt filolarına yönelik TNS tarafından Goodyear[2] adına yürütülen, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya ve İspanya’da yer alan yaklaşık 500 filoyu içeren araştırmanın sonuçları, etiketlemenin önemini gösteriyor. Filoların yarısı (%54), yalnızca lastik etiketinin lastik seçimlerini etkilediğini söylerken, üçte ikisi (66%) etiketteki en önemli kriter olarak yakıt verimliliğini vurguluyor.
Toplantıya ev sahipliği yapan Goodyear Şirketi, mevzuatın yıldönümünde, etiketin ilerlemesini tartışmak üzere paydaşları ve sektör uzmanlarını biraraya getirdi.
Toplantıda konuşan Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Bölge Başkanı, etiketin önemiyle ilgili istatistiksel öngörüleri sunarken lastik etiketinin sınırlarını vurgulayarak “Birçok tüketicinin ve profesyonel lastik alıcısının lastik satın alırken AB Lastik Etiketi’ni referans aldığını görmek çok umut verici. Üç kritere dayanan bilgileriyle AB Lastik Etiketi, lastiklerin taşıtın performansında oynadığı önemli rolle ilgili farkındalık uyandırıyor. Lastik etiketi kavramı hızla yaygınlaşıyor. Ancak etiket her ne kadar iyi bir başlangıç olsa da, lastik alıcılarının dikkate alması gereken başka önemli faktörler de bulunuyor. Örneğin, en yüksek performanslı kış lastiklerinin dahi lastik etiketindeki skorları nispeten düşük çünkü bu lastikler soğuk havalarda ve buzda etkili olacak şekilde tasarlanmıştır. Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden biri olarak Goodyear yalnızca lastik etiketinde belirtilen üç kriteri değil, 50 farklı kriteri analiz ederek lastik tasarlıyor” dedi.
Bağımsız sertifikalandırma şirketi TÜV SÜD Automotive’in Lastik ve Tekerlek Genel Müdürü Michael Staude, Avrupa Birliği üye ilkeler genelinde etkili yerel güçlendirme sistemlerine duyulan ihtiyacı vurgulayarak “Mevzuat uzun vadede, tüketicilerin ve satıcıların gözünde ancak Avrupa Birliğinde satılan ve ithal edilen tüm lastiklerin mevzuata tamamen uyumlu olması durumunda başarılı ve güvenilir olabilir” diye konuştu.
AB Lastik Etiketi mevzuatının uygulanmasında önemli bir rol oynayan Avrupa Parlamentosu Üyesi ve İç Pazar ve Tüketici Koruma Komitesi Başkanı Malcolm Harbour, etiketin hem sürücülerin güvenliğini artırması hem de çevreyi koruması açısından önemli olduğunun altını çizerek:
“Lastik Etiketi, Avrupa genelindeki yolcular ve ticari taşıtlar için büyük bir güvenlik ve çevresel tedbirler paketi olarak tanıtıldı. Lastikler muhtemelen tüketicilerin satın almakta en çok zorlandıkları ürünlerin başında geliyor. Bu yüzden tüketicilerin daha net ve objektif bilgilere ihtiyaçları var. Tüketicilere, belirli miktarda bilgi verebilirsiniz. İşte bu yüzden, tüketicilerin, farkındalıklı tercihler yapmalarına yardım edecek net kriterlere odaklandık. Mevzuatın şu ana kadarki başarısından memnunum ancak bir yasa düzenleyicisi perspektifinden baktığımda, etiketin çevre ve güvenlik açısından faydalarını tamamen anlamak için daha fazla zamana ihtiyacımız olduğunu görüyorum. Mevzuat 2016’da tekrar değerlendirilecek” dedi.
Goodyear Şirketi’nin araştırmasına göre, tüketiciler ıslak zemin yol tutuş sonuçlarının en önemli sonuç olduğunu düşünüyor; tüketicilerin %52’si, yeni lastik satın alırken bunu dikkate aldıkları ilk üçe kriter arasına koyuyor. Daha iyi yuvarlama direnciyle birlikte yakıt verimliliği, tüketici ihtiyaçlarında %47 oranında yer tutarken, dış gürültü %41 oluyor. Geçtiğimiz yıl lastik satın almamış olanların %85’i, bir sonraki lastik satın alımlarında etiketin en önemli etken olacağını ifade ediyor.
Toplantıda konuşan Electrolux Çevre ve Avrupa İlişkileri Başkan Yardımcısı Viktor Sundberg de benzer bir etiketleme sürecinden geçmiş olan beyaz eşya sektöründen deneyimler paylaştı, FIA Yetkilisi Luca Pascott yol güvenliği hakkında bilgi verdi.
Avrupa’da satılan tüm lastikler için zorunlu olan AB Lastik Etiketi, yolcuları ve kamyon lastiklerini üç faktöre göre derecelendiyor: yuvarlanma direnci, ıslak zemin yol tutuşu ve dış gürültü seviyesi. Mevzuat Avrupa ile birlikte Türkiye’de de Kasım 2012’de yürürlüğe girmiştir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |