Citroën’in otomobil tutkunlarını heyecanlandıran yeni modeli DS5, kendine özgü tasarımıyla, Citroën farkını en üst seviyede yaşatıyor. Tasarlanırken markanın konsept otomobilleri C-Sportlounge ve Grand Tourisme ruhundan ilham alan ve her yönüyle şaşırtan Citroën DS5, spor station wagon görünümlü bir siluete sahip. İşte bu nedenle, DS5 daha ilk bakışta içindeki farklılık ve dinamizm hakkında ipuçları veriyor.
Krom detaylarla kaplı geniş ön yüzü, LED eklenmiş farları ve altı çizilmiş keskin bakışıyla DS serisine ait olduğunu ortaya koyuyor. Profilden bakıldığında ise, Citroën DS5 kendi kişiliğini dışa vuruyor. Silueti aynı anda hem dinamizmini hem de kabinin içerisinde sunduğu üstün özelliklerini hissettiriyor.
Yüksek konumu ve estetik hatları, bakışları aracın üzerine odaklıyor. Farların ucundan ön camlara doğru sivrilerek gelen krom kılıç formu Citroën DS5’in dış tasarımına atılmış bir imza niteliğini taşıyor.
4,53 m.’lik uzunluğu, 1,85 m.’lik genişliği ve 1,51 m.’lik yüksekliğiyle seçkin bir siluete ve kompakt bir yapıya sahip Citroën DS5, sürücüye güvenle geri manevra imkanı sunan navigasyonla entegre renkli arka görüş kamerası, 2 metre mesafeden anahtara dokunmadan aracı açıp çalıştırmaya imkan veren anahtarsız sistem, dönemeçlerde virajın içerisine doğru görüşü artırmak için devreye giren statik kavşak aydınlatmalı sis farları gibi detayları ile dikkat çekiyor.
Hybrid4 teknolojisiyle donatılmış ilk CITROËN olma özelliğine de sahip bu özel modelde, iki Dizel Euro V motor olmak üzere toplam dört termik motor kullanımı mevcut. CO2 emisyonlarını %15’e kadar azaltan yeni nesil motor e-HDi 112 HP, keyifli ve güvenli bir sürüş için dikkat çekici performanslar sergileyen HDi 160 HP motorun yanı sıra THP 156 HP ve THP 200 HP olmak üzere BMW ile işbirliği yapılarak geliştirilmiş, direkt enjeksiyonlu, turbokompresörlü iki de benzinli EuroV motor kullanılıyor.
Euro NCAP güvenlik testlerinde 5 yıldız alan ve özellikle elektronik fren dağılım sistemi, acil fren destek sistemi, en hassas sürüş koşullarında araca en mükemmel şekilde hakim
olunmasını sağlayan akıllı çekiş kontrol sistemi, statik viraj aydınlatmalı sis farları gibi sürüşe destek olan teknolojiler kategorisinde %97 ile çok iyi bir skor elde eden CITROËN DS5, sahip olduğu aktif güvenlik donanımlarına ( EBA, ABS, ESP) ek olarak, 340 mm. çaplı ön fren diskleri ile de güçlü bir frenaj sistemi sunuyor.
Geniş arka tekerlek aralığı ile yola sıkıca oturan ve çift egzoz borusuyla tamamlanan arka görünümü, Citroën DS5’in kişiliğini daha da güçlendiriyor.
Aerodinamizm estetik ve performansın mükemmel birleşimi
Citroën DS5, aerodinamizm, estetik ve performansın mükemmel birleşimini sunuyor. Ön tampondaki hava girişleri ön yüzü görsel anlamda genişletiyor, aynı zamanda da hava akımını tekerleklere doğru yönlendiriyor. Tek bir parça olarak tasarlanmış arka bölüm, içerisinde aerodinamik unsurlar barındırıyor. Keskin bakışlı ve büyüleyici görünümü, özenle işlenmiş ayrıntılarıyla bütünleşiyor. Çekici ve cüretkâr siluetiyle kesinlikle şaşırtıcı olan Citroën DS5, doğal olarak dikkatleri üzerine topluyor.
Çok sayıdaki dış krom ve parlak siyah aksesuarların birbirini tamamlaması, dinamik tasarımı ve özel tasarım jantları, bu siluete zarafet katan unsurları oluşturuyor.
Güçlü bir kişiliğin yansıması: Kokpit
İç tasarımıyla da büyüleyen Citroën DS5, adeta bir uçaktan esinlenilerek yaratılmış. Dış tasarımının çağrıştırdıklarıyla mükemmel bir uyum içerisinde olan, tamamen kendine özgü kokpit aracın farklılığını ortaya koyuyor.
Kokpit tavanı bu bölümün en çarpıcı öğesi olarak karşımıza çıkıyor. Citroën DS5 dünyasına uyarlanarak yeniden yorumlanan kokpit tavanında, birbirinden bağımsız üç bölmeli cam tavan bulunuyor ve böylelikle gündüzleri olduğu kadar geceleri de sürücü ve yolcular için benzersiz bir ortam oluşuyor.
İç mekan yapısıyla bütünleşen; özel tasarım direksiyon; sürücüye yönelik bilgi göstergeleri ve sürücünün göz hizasında konumlanan head-up ekranı; geniş orta konsol, kolun doğrudan ulaşabileceği mesafede yer alan küçük vites kolu gibi ekipmanlar sürücü odaklı kokpit tasarımının diğer unsurları... Dışarıdan bir coupé otomobil duruşu sergileyen, ancak içerisinde geniş görüş açısı ve yolu yukarıdan görmeyi sağlayan koltuk yapısıyla, Citroën DS5 farklı bir deneyim yaşatıyor.
Basmalı ve çevirmeli butonlarla donatılmış orta konsol ve tavan bölümü, havacılık endüstrisini çağrıştırıyor. İki orta konsol kullanımı ile de ana kumanda butonları aracın ekseninde toplanmış oluyor.
Saat kayışı tasarımlı koltuklar
Citroën DS5, ayrıca kaliteli ve detaycı işçiliğiyle markanın bilgi ve deneyimlerinden alabildiğine yararlanıyor. Pürüzsüz dokulu doğal deri ve kaliteli malzemelerden üretilen “Club” koltuklar alüminyum aksesuarlarıyla birlikte farklılık yaratıyor.. Ayrıca “Sportlounge” döşeme gibi dinamizm ile zarafeti birleştiren koltuk döşemeleri ve DS serisinin gerçek imzası olan, saat kayışı biçimli koltuk dikişleri, benzersiz bir tasarım sunuyor. Citroën DS5’in kendine özgü kokpitinde oldukça geniş bir özgürlük vaad eden bir teknoloji kullanıldı. Citroën imzalı bilgi ve deneyim, her bir ayrıntıda en uç düzeyde gösterilen özenle kendini belli ediyor.
Hybrid4 (dizel hybrid) teknolojisiyle donatılmış ilk CITROËN
Citroën DS5, Hybrid4 teknolojisine sahip ilk Citroën olarak farkını ortaya koyuyor. Böylece Citroën, HDi Dizel motorun yol performansını elektrikli itme sisteminin verimliliği ile birleştiren tam hybrid çekiş sistemini sürücüler ile tanıştırıyor.
Hybrid4 teknolojisi sürücüye çok modlu bir sürüş imkanı sağlıyor. Orta konsolda yer alan çevirmeli buton sayesinde sürücü, Auto (Otomatik), ZEV, 4WD ve Sport modları olmak üzere, dört farklı çalışma modu arasından seçim yapabiliyor.
Birçok teknolojinin birleşimi olan hybrid teknolojisi, keyifli bir sürüş deneyimi vaad ederken, düşük CO2 emisyon değerleri ile de dikkat çekiyor.