İzmir Autoshow'da, Yaris modelinin lansmanının ardından sektörel değerlendirmelerde bulunan Toyota Türkiye Pazarlama İletişim Müdürü Ziya Burnaz, bu otomobil ile daha modern ve sportif görünümlü modellere doğru bir değişim başlattıklarını belirtti. Ege Bölgesi ve İzmir'de yüksek satış rakamlarının olduğunu kaydeden Burnaz, "Bu yüzden lansman için bu bölgeyi seçtik" dedi.
Otomobilin satışına ay başında başlamayı düşündüklerini de ifade eden Burnaz, yoğun bir ilgiyle karşılaştıklarını, şimdiden ciddi bir satış rakamına ulaştıklarını söyledi. Burnaz, ÖTV artışının firmalarına ciddi bir etkisinin olmadığını, en çok sattıkları Corolla, Auris ve Yaris'te ÖTV artışı olmadığını kaydetti.
ORTA VADEDE PAZAR LİDERLİĞİ HEDEFİ
Türkiye'nin Toyota için önemli pazarlardan biri olduğunu vurgulayan Burnaz, 40-50 bin seviyelerinde bir satış hedeflediklerini, bunun Avrupa için önemli rakamlar olduğunu dile getirdi. Türkiye'de kişi başına düşen otomobil sayısının hala Avrupa'nın gerisinde olduğunu, dolayısıyla çok büyük bir potansiyel taşıdığını belirten Burnaz, "Pazarın doymamış olması en büyük avantajımız. Biz de orta vadede pazar liderliği hedefliyoruz. Önümüzdeki dönem sürekli performansımızı yukarı çekeceğimiz bir dönem olacak" dedi.
"DEPREM KAYBINI TELAFİ EDECEĞİZ"
Bu yılki satışların Japonya'daki depremden kaynaklı beklentilerin altında kaldığına işaret eden Burnaz, depremin üretime ve satışlara yaptığı olumsuz etkilerin yeni yeni atıldığını, önümüzdeki yıl kaybı telafi edeceklerini ifade etti.
"2012 DE 2011 SEYRİNDE OLACAK"
Gelecek yıl genel otomotiv pazarının 2011 seyrinde gideceğini tahmin ettiklerini aktaran Burnaz, ekonomik gelişmelerin satışları doğrudan etkilediğine dikkat çekti. Burnaz, "Toplam pazar geçen yıl 760 bin olarak kapanmıştı. Bu sene 800-850 bin adeti bulacak. Önümüzdeki sene de toplam 850 bin civarında satış bekleniyor" diye konuştu.
ELEKTRİKLİ YERİNE HİBRİD OTO
Değerlendirmesinde Toyota'nın elektrikli otomobilden çok hibrid teknolojisine eğildiğine de dikkat çeken Burnaz, "Çünkü elektrikle gitme uzaklığı çok kısa. İstanbul gibi bir şehirde çok zor mesela. 100-150 kilometre gidip şarj etmek gerekmesi çok kolay olamayacaktır. Yolda kalma gibi riskleri var. Hibrid araçlar kendi kendini şarj ederek gidiyor. Yola devam edememe ihtimali ortadan kalkıyor" dedi.