Dünyada her yıl 17,7 milyon ticari araç satışı yapılırken, Avrupa, 2,9 milyondan fazla yeni kamyonet, kamyon ve otobüsle dünya çapındaki kayıtların yüzde 16,4'ünü oluşturuyor. Dünya geneline baktığımız zaman ise ticari araç kayıtlarında yüzde 48.1 ile Asya birinciliği göğüslüyor. Yüzde 31.3 ile Amerika ikinci sırada yer alırken, Orta Doğu/Avrupa ise listede yüzde 4.1 ile kendine yer buluyor.
KAMYON GURUBUNDA ELEKTRİKLİ ARAÇLAR YOLUN BAŞINDA!
Avrupa’ya geri dönecek olduğumuzda, 2021 yılında Avrupa Birliği'nde bir önceki yıla göre yüzde 9,6 artışla 1,5 milyon ticari aracın tescil edildiğini görüyoruz. Peki, Avrupa’daki yeni kamyonlara baktığımız zaman yakıt türlerinde nasıl bir eğilim sergilenmiş?
Son dönemdeki artan ve hızlanmış yatırımların etkisi altında; 2018-2021 dönemi arasını incelediğimizde yeni tescil edilen tüm kamyonların yüzde 95,8'inin dizel olduğunu, buna karşılık olarak yüzde 3,6'sının alternatif yakıtlarla çalıştığını ve yalnızca yüzde 0,5’inin elektrikli araçlar olduğunu görüyoruz.
HAFİF TİCARİDE ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ALTERNATİF YAKITLARI SOLLUYOR!
Hafif ticari araçlar ise dengeleri değiştiriyor. Avrupa Birliği'nde satılan hafif ticarilerin yüzde 90,2'si dizel yakıt kullanırken, bugün yeni araçların yüzde 3'ü elektrikle şarj edilebilen araçlardan oluşuyor.
Alternatif yakıtlı araçlar ise hafif ticarilerde yüzde 1,4 ile elektrikli araçları takip ediyor.
Öykü İmset
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |