Şehir içi dur kalk trafiği içerisinde otobüs lastiklerinin oldukça yüksek bir yüklenmeye dayanması ve aynı zamanda güvenli bir kullanımı sağlaması gerekmektedir; bu sebeple yeni elektrikli otobüs lastiğinin geliştirilmesinde, özellikle düzenli bir aşınmanın sağlanması için uyarlanmış bir omuz genişliği ve yapısına dikkat edilmiştir. SmartCity AU04+’ün dört mevsim kullanıma uygun olarak tasarlanmış sırt deseni kış koşullarında kullanılabilirliğini kanıtlayan 3PMSF işaretine sahiptir. Yeni şehir içi elektrikli otobüs lastiği, aynı zamanda normal motorlu şehir içi otobüslerinde kullanım içi de uygundur.
Hankook şehir içi otobüs kullanımına yönelik olan lastik portföyünü genişletiyor. Premium lastik üreticisi ilk olarak 315/60R 22.5 ebadında, elektrikli kullanım için optimize edilmiş yeni bir şehir içi otobüsü lastiği sunuyor. SmartCity AU04+ özellikle düşük yuvarlanma direnci ile kendini göstermekte ve böylelikle elektrikle çalışan şehir içi otobüslerinin güç depolarını korumaya yardımcı olmaktadır. Lastik, batarya ağırlığından kaynaklanan arttırılmış araç ağırlığı nedeni ile özellikle güçlendirilmiş sağlam bir iskelet yapısınınn yanında 154/148J (156/152F) yük indeksine de sahiptir ki bu da aks başına 8 tona karşılık gelmektedir. Bu ebattaki standart taşıma kapasitesi normalde aks başına 7 tondur.
Yeni otobüs lastiğinin geliştirilme sürecinde lastiğin aynı zamanda ıslak yolda da yüksek bir çekiş ve frenleme performansına dikkat edilmiştir. Avrupa araştırma ve geliştirme merkezi yöneticisi Mh. Klaus Krause konu ile ilgili olarak: “Bir elektrikli motor, konvansiyonel içten yanmalı motorların aksine, tüm tork gücünü anında aktarabilmektedir. Lastikler ve araç bu sayede hıza ve değişen yol koşullarına daha hızlı reaksiyon gösterirken, lastikler bu nedenle daha fazla zorlanmaktadır. Yüksek kavrama gücü ile optimum kilometre performansından ödün vermeden lastiğin düzensiz aşınmasını önlemekteyiz.” diyor.
Yüksek kilometre performansı, blok sağlamlığını korumaya yardımcı olan zikzak kanallar ile sağlanmaktadır. Şehir trafiğindeki sürekli dur kalklar, otobüs lastiklerini düzensiz olarak zorlamaktadır. Klaus Krause “Bu nedenle SmartCity AU04+’te omuz genişliğini ve yapısını şartlara uygun olarak geliştirdik, bu sayede daha düzenli bir aşınma sağlamaktayız. Yeni lastik sırtının iyileştirilmiş kauçuk karışımı, lastiği belirgin biçimde ısıya daha dayanıklı hale getirmekte ve böylece daha uzun bir kullanım ömrü sunmaktadır” diye ilave ediyor.
SmartCity AU04+, üst düzey güvenlik sağlaması için daha da güçlendirilmiş bir yanağa sahiptir. Bu özellik lastiği şehir trafiğinde kaldırım taşları temaslarından dolayı oluşabilecek hasaralara karşı korumaktadır. Klaus Krause “Şehir içi trafiğinin dinamiklerine bağlı olarak ani hızlanmalar ve kaldırım taşları ile olası daha sert bir temasta bulunan elektrikli otobüs lastiklerinde güçlendirilmiş yanaklar, lastiği korumak için oldukça önemlidir,” diyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |