Yeni geminin mevcut Ambarlı-bandırma hattını desteklemekle beraber Bandırma-Tekirdağ hattında da çalışması planlanıyor.
Şirketten yapılan açıklamada İstanbul-N ve Bostan-N isimli iki yüksek kapasiteli gemiyle 2009 yılından bu yana hizmet veren kuruluşun, müşterilerinin artan beklentileridoğrultusunda yeni yatırıma gittiği belirtildi.
Müşteri için maliyet tasarrufuna yol açacak değer oluşturmanın, kurum hizmetlerinin odak noktası olduğu ifade edilen açıklamada, marmara denizi çevresinde yoğunlaşan trafik ve yük hareketliliğinin sürdürülebilir ve çevre illeri en az etkileyecek biçimde denize kaydırılmasının stratejik amaç olduğu vurgulandı.
Marmara Denizinde sefer sıklıklarını ve sefer noktalarını daha da arttırmak arzusunda olduklarını, ancak ölçek ekonomisi ile müşterilerine sürekli değer sunabileceklerini belirten Genel Müdür Süleyman Pektaş, yük taşımacılığında deniz yolunun her daim keşfedilmemiş imkanlar sunduğunu, tüm yapılması gerekenin bu imkanları hayata geçirmek için odaklanmak olduğunu belirtti.
95 Kamyon/TIR kapasitesine sahip yeni geminin idari işlemlerinin ardından Mart 2012 de seferlere başlaması planlanıyor. Ayrıca yüksek garaj giriş açıklığı (6 metre) ve 21 metreyi aşan genişliğiyle her türlü uzun ve geniş araç manevralarına olanak tanıyan gemide, tam yolcu,araç,yük sigortaları dahil olmak üzere, standart kurum hizmetlerinin de verilmeye devam edeceği açıklandı.
Yüksek emniyet standartlarını haiz geminin 4500 ton yük taşıma kapasitesi ile hızlı yükleme/boşaltma özelliklerine sahip geminin Marmara’da Ro-Ro taşımacılığında yeni bir dönemi başlatacağı ifade ediliyor.
Gemi Özellikleri:
Boy: 125 metre
Genişlik: 21 metre
Hız: 14 knots
Kapasite: 95 Kamyon/TIR
Park-Şerit Genişilği : 3.30 metre
Garaj Yüksekliği: 6 metre
Rampa Genişliği: 7 metre
Rampa eğimi : 8 derece