S-WAY, GERÇEK YAKIT VERİMLİLİĞİ VE TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİYLE YÜKSEK İŞ ÜRETKENLİĞİ SUNUYOR
HAFİF ULAŞIMI BİR SONRAKİ SEVİYEYE TAŞIYAN AKILLI ARAÇ; YENİ DAILY
IVECO emisyon normlarında Euro VI D’den Euro VI E emisyon normuna geçerken ürün gamında da yenilikler gerçekleştirdi. Sürücü odaklı yeni S-WAY ile Euro V E normlarının bile fazlasını karşılayan Daily 2022 model ürünler bu tanıtım faaliyetinin merkezinde yer aldı.
“2022 Yeni Başlangıçlar” konsepti ile düzenlenen toplantıda konuşan Genel Müdür Hakkı Işınak 2022’ye IVECO olarak yeni bir yapı ile yeni ürünlerle ve yeni umutlarla başladıklarını ifade etti. 2021 yılında pazar paylarını 2 puan artırarak yılı yüzde 8,4’lük bir pazar payı ile tamamladıklarını hatırlatan Hakkı Işınak, toplantıda tanıtılan yeni ürünler ile bu başarıyı daha da ileri taşımayı hedeflediklerini söyledi.
IVECO’DAN ANTALYA’DA HEYECAN VERİCİ BULUŞMA
IVECO Ürün Müdürü Emre İlkbahar,
“HEDEFİMİZ SAĞLAM ADIMLARLA İSTİKRARLI BÜYÜME”
Kamyonum Dergisi, IVECO’nun Antalya’da gerçekleştirilen yeni ürün tanıtımına katılım sağlayarak ürünleri inceledi ve yetkililere detaylara dair sorunlarını yöneltti. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, S-WAY’in yeni özelliklerini IVECO Ürün Müdürü Emre İlkbahar’dan dinledi. S-WAY ile sunulan yeni özelliklerden bahseden İlkbahar, yakıt tüketimindeki yüzde 3 iyileştirmeye ve yurt dışında da sundukları servis avantajlarına dikkat çekerken “Hedefimiz sağlam adımlarla istikrarlı büyüme” dedi.
“Yakıt Tüketimi Avantajı Sağladık”
2022 yılında 1 Ocak’tan itibaren Euro VI emisyonlarında Step E’ye geçtikerinden bahseden İlkbahar, “Şu anda 570 beygirlik S-Way aracımızda, 2 bin 500 newton-metre maksimum torku uzun bir devir aralığında sunabiliyoruz. Aynı şekilde 480 ve 510 beygirlik iki motor seçeneğimizi de, 490 ve 530 beygire yükselttik. Yeni bir motor tasarımıyla sıkıştırma oranlarını düzelttik. 16,5’ten 20,5’e çıkarttığımız sıkıştırma oranlarıyla aynı yakıt miktarı ile daha yüksek güç elde etmeyi sağlamış olduk. Yeni nesil araçlarımızda bulunan arka aksımızın içerisinde bulunan yağın viskozitesini incelterek, parçalar arasındaki sürtünmeden kaynaklı kayıpları minimize ettik. Buradan da bir yakıt tüketimi avantajı sağladık. Özellikle uzun yol taşımacılığı için sunduğumuz yeni 2,31’lik aks oranımızla da 2019 yılında tanıttığımız S-Way’e göre toplamda yüzde 3’e varan bir yakıt ekonomisi sağladık.”diyor.
“Kritik Şehir İçi Görevlerde Tüm Kör Noktaları Daha İyi Görebilme Avantajı Sağlıyoruz”
Aynaların konumunu biraz daha iyileştirerek, tüm geri manevralarda ya da kritik şehir içi görevlerde kör noktaları daha iyi görebilme avantajını da müşterilerine sağladıklarını belirten İlkbahar sözlerini, “Bunların yanı sıra opsiyon olarak sunduğumuz A sütununda bir çıta ile birlikte hava sürtünmelerini azaltırken, aynı zamanda yağışlı havalarda gerçekleşen sprey etkisini de yüzde 98 oranında ortadan kaldırdık. Kapı tasarımımız da, 90 dereceye kadar ulaşan kapı açıklığıyla kolay inip binmeyi sağlarken, yeni S-Way araçlarımızda sunduğumuz iki kapalı basamakla hem güvenliği hem de şoförlerin ayakkabılarını rahatça o bölgede muhafaza etmelerini sağladık.” diyerek sürdürüyor.
“Kabinde Sunduğumuz Tavan Yüksekliğiyle Pazarda Lider Durumdayız”
Kabinde sundukları 2 metre 15 santim tavan yüksekliğiyle pazarda lider durumda olduklarına dikkat çeken İlkbahar şunları aktarıyor; Türkiye’de satışa sunulmuş modeller arasında en yüksek ve ferah kabin içini S-WAY ile sunduklarını belirtiyor. Klimalarımıza getirdiğimiz ECO Switch modu ile birlikte, içerideki havanın kalitesini ve konforunu değiştirmeden çok daha verimli bir şekilde enerji çekimini sağladık. Araçlarda kullanılan tüm özellikler aracın gücünden bir miktar alır; bu da yakıt tüketimine etki eder. Burada bir iyileştirme sağladık. Tüm bunların yanında direksiyon pompasında ve değişken akışlı turbo dizaynında gerçekleştirdiğimiz iyileştirmelerle toplamda yüzde 3’e varan yakıt tüketimi avantajları sağlıyoruz.”
“İç Depolama Alanlarında Oldukça İddialıyız”
Yeni araçlarında özellikle iç depolama alanlarında oldukça iddialı olduklarını da belirten İlkbahar sözlerini; “Konsol üstünde bulunan toplamda 250 litrelik üç gözümüz ve araç kabin içerisindeki toplam 390 litre saklama alanımızla müşterilerimize büyük bir rahatlık sağlıyoruz. Standart araçlarımızda bulunan buzdolabımızla opsiyonel olarak sunabildiğimiz çift buzdolabında da 100 litre ile tüm markalar arasında en geniş hacime ulaşmış buzdolabını sunuyoruz. AS yani Active Space kabin ile araçlarımız çift yatak olarak getirilse de müşterilerimizin isteklerine göre tek yatak şeklinde değişiklikler yapabiliyoruz.”diyerek sürdürüyor.
“Eskiden Var Olan Hız Sınırlandırmasını Kaldırdık”
Getirdikleri yeni bir yazılımla eskiden var olan hız sınırlandırmasını kaldırdıklarını ve opsiyonel olarak yine aracı Eco modu hız limiti olmadan sunabildiklerini aktaran İlkbahar, “Araçlarımızda Adaptive Cruise Control (Adaptif Hız Sabitleyici-ACC), Lane Departure Warning System (Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi-LDWS) ve sürüş seçeneklerini, sürücü değerlendirme sistemlerini standart olarak veriyoruz. Aynı şekilde Advanced Emergency Braking System (Gelişmiş Acil Durum Fren Sistemi, AEBS) ile kaza risklerinin önüne geçen ya da kazanın çarpışma derecesini azaltan sistemimiz de yine araçlarımızda standart olarak bulunuyor.”diyor.
“Hidrojen Yakıtlı ve Elektrikli Araçlara Bugünden Hazırız”
Şu an sektörde sadece Avrupa pazarında değil, Amerika’da da hidrojen yakıtlı ve elektrikli araçlarda IVECO’nun lider markalardan biri olduğuna dikkat çeken İlkbahar, Nikola ile birlikte, hidrojen yakıtlı ve elektrikli araçlarının Amerika’nın Kaliforniya eyaletinde ve Rotterdam limanı kapalı alanında çalışmaya başladığını aktarıyor. İlkbahar sözlerine şunları ekliyor; “Bu araçları S-Way altyapısı ile üretilen ve var olan araçlarımızın elektrikli versiyonu gibi düşünebiliriz. Eskiden Stralis’lerimizi ürettiğimiz Ulm fabrikamızda üretilen bu araçlarımız şu an hem Amerika hem Avrupa’daki butik projeler için kullanılıyor. Yani bir mevzuat değişikliği ya da elektrikli araçlara hızlı bir geçiş olursa araçlarımız bugünden hazır.”
“Yakıtta Ekstra Bir Kazanım Sağlamış Olduk”
Euro VI Step E ile birlikte yapılan değişikliklerle; araç ilk çalıştırıldığında emisyon ölçümlerinde çok da dikkate alınmayan Cold Start’ın biraz daha sıkılaştırıldığını belirten İlkbahar, bununla birlikte aynı zamanda eskiden laboratuvar ortamında test edilen araçların şu an Avrupa Birliği’ndeki ya da Türkiye’deki kurumlarda bağımsız, alınan müşteri araçları ile hareketli olarak değerlendirildiğini aktarıyor. İlkbahar, “Bununla birlikte yine doğaya zararlı gazlar dediğimiz; Azot Oksit ve NH3 gibi gazların salınımı elimine edildi; yani çevre odağımız arttı. Bu doğrultuda müşterilerimize çevre bilinci sunarken, aynı zamanda yakıtta da ekstra bir kazanım sağlamış olduk.” şeklinde konuşuyor.
“S-Way Araçlarımıza Uluslararası Taşımacılık Yapan Firmalarımızdan Büyük Bir Talep Görüyoruz”
IVECO’nun odağını tamamen ticari araçlara konumlandırmış bir firma olduğunun ve 3,5 tondan 72 tona kadar her göreve hazır bir ürün gamı bulunduğunun altını çizen İlkbahar son olarak; “Artan ihracatla beraber S-Way araçlarımıza uluslararası taşımacılık yapan firmalarımızdan büyük bir talep görüyoruz. Türkiye’de çok güçlü bir organizasyonumuz ve bayi teşkilatımız var. Ancak uluslararası taşımacılık yapan firmalar için Kapıkule’den sonrası büyük bir soru işareti. Bu noktada IVECO, Kapıkule’den çıktıktan sonra en iyi servis ve bakım hizmeti alınan marka gururunu taşıyor. Müşterilerimizden aldığımız bu yöndeki geri bildirimler bizi çok mutlu ediyor. Avrupa çıkışlı bir marka olduğumuz için müşterilerimiz Türkiye’de aldıkları servisi yurt dışında da aynı kaliteyle alabiliyor. Bunun yanı sıra IVECO toplam sahip olma maliyetinde bir adım önde. Yüksek ikinci el değeri, yakıt tüketiminde sunulan ve her gün artan avantajlar ile müşterilerimiz mutlu; bunu satış rakamlarımızda da görüyoruz. Hedefimiz sağlam adımlarla istikrarlı büyüme.” diyor.
Yeni S-Way: Sürücü Odaklılığı Yeni Bir Seviyeye Taşınıyor
S-WAY yeni gelişmiş özellikler ile sürücü odaklılığını yeni bir seviyeye taşıyor. Yeni motor ürün gurubu, yeni nesil arka aks, gelişmiş teknolojiler ve ihtiyaçlara göre şekillendirilmiş yenilikçi hizmetler ile filo sahipleri için olağanüstü değer ve üretkenlik sağlamış. IVECO S-Way’in, filo sahipleri için ideal çözüm olarak öne çıkarken çevrenin sürdürülebilir dostu ve sürücünün mükemmel yol arkadaşı olduğu belirtiliyor.
Yeni IVECO S-Way, 2020’den bugüne erişilen başarının üzerine inşa edilmiş. Yüksek konforla sürücüler arasında popülerliğe sahip araç, müşteriler tarafından da performansı, Düşük Toplam Sahip Olma Maliyeti ile övülüyor; bu rakam düzenli bir şekilde artıyormuş. Genel olarak satışlar tüm beklentileri geçerek belirgin bir pazar payı artışı sağlamış. IVECO S-Way’in doğal gazlı modellerinin Avrupa’da mutlak lider konumunda olduğu ve bugün satılan araçların içinde dörtte birden fazla paya sahip olduğu belirtiliyor. Avrupa ve Türkiye’de araç sahiplerinin IVECO S-Way’leriyle gurur duyduğu ve bunu kişiselleştirmeleri ile kamyonlarını sosyal medyada paylaşarak gösterdikleri ifade ediliyor.
Gerçek Yakıt Verimliliği ve Toplam Sahip Olma Maliyetiyle Yüksek İş Üretkenliği
IVECO S-Way’in, uzun yol görevleri ve filo sahibi için mükemmel bir iş çözümü olduğu vurgulanıyor. Çeşitli geliştirmeler ve özelliklerle yakıt verimliliği ve performans konusunda çıtayı yükselten araç, yüzde 3’e varan yakıt tasarrufu sunmuş.
Yeni motor ürün grubu, Euro VI/E salınım standartlarını karşılarken hidrojene bitkisel yağ (HVO) gibi ikinci nesil bio dizeller için de yüzde 100 onaylanmış. Cursor 13 ürün grubu iki yeni güç seçeneğine sahip; 490 ve 530. Cursor 11 ve 13 motorlarının verimliliği, artan sıkıştırma oranları ve yeni yanma yönetim sistemi ile geliştirilmiş.
13 litrelik motorlar yüksek verimlilikli tek indirgemeli arka akslar ve standart profil lastiklerle mevcut 2.31:1’lik daha uzun arka aks oranı ile eşleştirilmiş. Bu, motor devrini düşük tutmayı sağlayarak uzun mesafede daha yüksek verimlilik sağlamış. Söz konusu özelliklerin 490 beygirlik Cursor 13’ü gerçek bir Toplam Sahip Olma Maliyeti şampiyonu yaparken uzun mesafe için IVECO S-Way’i mükemmel araç yaptığı aktarılıyor.
Ek özellikler IVECO S-Way’in yakıt verimliliğine katkı sunmuş. Yeni Eco Moduna sahip klima enerji harcamasını optimize ederken A sütunlarının yeni aerodinamik kaplaması kabin etrafındaki hava akışını iyileştirmiş.
Sürdürülebilirlik Şampiyonu
IVECO S-Way’in Sıkıştırılmış Doğal Gaz (CNG) ve Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) versiyonları, debriyaj kompresörü ve değişken akışlı direksiyon pompası gibi yakıt verimliliğini daha da arttıran akıllı yardımcılara sahipmiş. Dizel versiyonlarla paylaşılan bu yeni özellikler ve motordaki geliştirmelerle karbondioksit salınımlarında düşüş sağlanmış. Bunun, doğal gazlı IVECO S-Way’i uzun mesafe taşımacılık için tartışmasız lider yaptığı ifade ediliyor.
IVECO Bölge Müdürü Süha Yılmaz,
“IVECO DAILY’NIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİNDEN BİRİ SAĞLAMLIK”
IVECO Bölge Müdürü Süha Yılmaz, 3.3 tondan 7.2 tona kadar taşıma kapasitesi bulunan yeni Daily’lere dair detayları Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’a anlattı. Yılmaz, pek çok yeniliği ile öne çıkan yeni Daily için, “Müşterilerimiz daha fazla yük taşıyıp, daha çok kazanç sağlayabiliyor.” dedi.
Euro VI Step E’ye geçiş ile beraber SCR’nin ikiye çıktığını belirten Yılmaz, bu geçişe adapte olurken aynı zamanda yüzde 2 civarında bir yakıt tasarrufu sağladıklarına dikkat çekiyor. Yılmaz, “2015 yılında Türkiye pazarına sunduğumuz HI-MATIC şanzıman ile bir ilki başardık. 8 ileri tam otomatik şanzımanımızı özellikle şehir içi kullanımında yaygınlaştırdık. Bunu yaparken ilk başlarda işimiz zordu; yani 3.3 ton-7.2 ton segmentinde kullanılan bütün araçlar manuel şanzımana sahipken, kullanıcıların bu konuda büyük çekinceleri vardı. Otomatik şanzımanın pahalı olacağı, sorun yaşanırsa zorluk çıkacağı, yakıtı artıracağı yönündeki ön yargıları zaman içerisinde yıktık. Kullanıcılarımız otomatik şanzımanda fiyat avantajımızı, manuel şanzımana göre sağladığımız yüzde 4 daha fazla yakıt ekonomimizi ve zamanla yaşanacağı öngörülen sıkıntıların yaşanmadığını görünce aldığımız dönüşlerle memnuniyetimiz daha da arttı. Şanzımanımızdan herkes çok memnun; stresin arttığı ve oldukça yorucu olabilen şehir içi trafikte çok büyük kolaylıklar ve büyük bir konfor sunmuş olduk.” diyor.
“Air-Pro’nun Statik ve Dinamik Olmak Üzere İki Kullanımı Bulunuyor”
Yeni Daily araçlarda geliştirdikleri yeni havalı süspansiyonları Air-Pro ile kullanıcılarına sadece konfor değil, aynı zamanda çok önemli bir şoför, yük ve yolcu güvenliği de sağladıklarını vurgulayan Yılmaz sözlerini; “Air-Pro’nun statik ve dinamik olmak üzere iki kullanımı bulunuyor. Statik; aracın normal yüksekliğini manuel olarak ayarlayabildiğimiz bir kullanımken; dinamik ise fren ve hızlanmada bulunan sensörlerdeki verilerin elektronik kontrol ünitesine giderek aracın süspansiyonundaki hava oranının ayarlanarak aracın her şekilde dengede kalmasını sağlıyor. Normal şartlarda bir kullanıcının bu veri akışını sağlaması ve ayarlamayı yapması mümkün olmazken, biz bu otomatik veri akışıyla elektronik kontrol ünitesinin hava körüklerine ayarlama yapmasını sağlıyoruz.” diyerek sürdürüyor.
“Müşterilerimiz Daha Fazla Yük Taşıyıp, Daha Çok Kazanç Sağlayabiliyor”
1978 yılından beri pazarda olan IVECO Daily’nin, en önemli özelliklerinden birinin sağlamlık olduğunu vurgulayan Yılmaz, panelvanlarına dair şunları aktarıyor; “Panelvanlarımızın altında komple şasimiz bulunuyor. Bu, pazardaki diğer ürünlere göre tamamen farklı; müşterilerimizin beğendiği ve övündüğümüz bir yapı. Güvenlik hiçbir zaman vazgeçemediğimiz bir unsur olmaya devam ediyor. ESP ilk çıktığında nasıl ki bunu IVECO Daily’e hemen adapte ettiysek; şu anda güvenliğin yanına konforu da eklemiş olduk. 10,12,16,18 ve 19,6 metreküpe kadar çıkan panelvanlarımızla her misyona hizmet sağlayabiliyoruz. Mini tır diye tabir ettiğimiz kamyonet arkası treyler için Daily’lerimiz kullanılabiliyor. 3,3 tonluk aracımız bir treyler konulduğunda 7 tonluk araç konumuna gelirken, 7,2 tonluk aracımız ise 10.700 kilograma çıkıyor. Dolayısıyla bu kullanıcılarımıza büyük avantaj sağlıyor; daha fazla yük taşıyıp, daha çok kazanç sağlayabiliyorlar. Ancak bu araçların kullanımının gelişmesinin biraz daha hızlandırılabilir olması gerektiği düşüncesindeyiz.”
“Lüks Segmentli Bir Binek Araçta Bulabileceğiniz Özelliklere Sahip Bir Şanzıman”
IVECO olarak sadece ticari araç üreten bir marka olduklarını ve dolayısıyla ticaretin, hizmetin ve kamunun olduğu her noktada var olduklarını aktaran Yılmaz, “Avrupa Birliği’ne uygun, uygunluk belgeleriyle gelen tüm araçlarımıza Avrupa’nın herhangi bir ülkesinde rahatça plaka takılabilir. Regülasyonları sıkı bir şekilde takip ediyor, aynı şekilde üstyapıcılarımızı da bu yönde önemli iş ortaklarımız olarak görüyoruz. Karşılıklı bulunduğumuz bilgi alışverişleri ve geri bildirimlerle hem araç hem üstyapı kalitesinde daha sağlıklı bir yere kavuşacağımızı biliyoruz. Aracımız son derece sessiz, dizel motora sahip ve 160 beygir gibi yüksek bir beygir gücüne sahip... Manuel şanzımanımız yenilendi; bu seride arzu eden müşterilerimiz manuel şanzıman ile aynı şekilde devam edecek. Kesinlikle baskı, balata, debriyaj yok; 8 ileri tam otomatik tork konvertörlü bir şanzıman, dolayısıyla manuel de otomatik de kullanılabiliyor. Eko modları ve güç modları var. Bunun gibi lüks segmentli bir binek araçta bulabileceğiniz özelliklere sahip bir şanzıman.” diyor.
“Koltuklarımıza Nasanın Teknolojisini Getirdik”
Konforun da arttığını vurgulayan Yılmaz, koltukların değiştiğini belirtiyor. Yılmaz sözlerini şöyle sürdürüyor; “Koltuklarımıza nasanın teknolojisini getirdik. Nasada uzay mekiğinde kullanılan koltuk içi malzemesi kullanıldı. Bunun avantajı; koltuklarımızın biraz daha büyümesi ve başlıkların yukarı çıkması oldu. Hafızalı bir malzeme; yani kullanan kişinin vücut yapısına göre şekilleniyor. Minimum teması sağlamaya çalışıyoruz. Oturduğunuz minderde devamlı oturdukça bir rahatsızlık olurken yeni Hi Adaptive dediğimiz koltuklarda bunu da elimine etmiş oluyoruz. Hiç durmadan çalışan insanların konforu için önemli bir detay. Koltuğumuz aynı zamanda masa olabiliyor, bunlar hep bizim müşteri memnuniyeti için sağladığımız unsurlar.”
“Teknolojiye Meraklı Bir Müşteri Kitlemiz Var”
Daha önceden var olan elektrikli direksiyonun yeni normla binek araç konforu sağlamış olduğunu belirten Yılmaz, bütün amacın; hem güvenlik hem konfor hem de daha çok yük taşımak olduğunu ifade ediyor. Yılmaz sözlerini; “Türkiye pazarında kullanıcıların istekleri de değişti; yani biz otomatik vitesi kabullendik. Bunun dışında led far veya elektrikli park freni bu araçta mevcut. Led sis farları ve multimedya sistemlerine; yani teknolojiye meraklı bir müşteri kitlemiz var.”diyerek sonlandırıyor.
Yeni Daily: Hafif Ulaşımı Bir Sonraki Seviyeye Taşıyan Akıllı Araç
IVECO, sürüş konforunu artıran, sürücüsünü ve yükünü koruyan ve görevin gereksinimlerine uyum sağlayan, sektörde bir ilk olan akıllı elektronik kontrollere sahip benzersiz akıllı pnömatik süspansiyona sahip yeni Daily Air-Pro ailesiyle çığır açmış.
Yeni Daily’nin en son motor teknolojisi ve emisyon sistemi (Uyum Faktörü = 1), yönetmeliklerin ötesinde Euro 6-D Final ve Euro VI-E uyumluluğu sağlamış. Optimize edilmiş 2.3 litrelik motor, yüzde 6'ya kadar yakıt tasarrufu sunmuş ve zorlu görevler için yüzde 15'e kadar tork artışıyla Daily'nin çok yönlülüğünü artırmış.
Her Daily neslinin yeni standartlar belirlemiş olduğu ve bunun, Daily'yi kalıcı bir başarı ile 'IVECO markası içinde bir marka' haline getirdiği ifade ediliyor.
Ticari araç sektöründeki ana trendler, Yeni Daily'nin en son evrimsel hamlesine öncülük etmiş ve Daily, 40 yılı aşkın süredir kendisini segmentinde favori yapan çok yönlülük, sağlamlık, dayanıklılık ve performans temel değerleri üzerine inşa edilmiş. Yeni Daily, Covid-19 salgınının mevcut eğilimleri güçlendirip hızlandırmasıyla hızla değişen ticari araç sektöründeki müşteri talepleri öngörülerek geliştirilmiş.
AIR-PRO Akıllı Süspansiyon: Pürüzsüz ve Konforlu Bir Sürüş
Yeni Daily, sürücü ve yük için benzersiz şekilde yumuşak ve güvenli bir sürüş sağlamak üzere sürekli olarak kullanım koşullarına uyum sağlayan AIR-PRO pnömatik süspansiyon ile geliyor. Özel AIR-PRO Sürekli Sönümleme Kontrolü (CDC) ünitesi, yoldaki çukurlara neredeyse anında tepki vererek en iyi ve dinamik tepkiyi vermek için her 10 milisaniyede bir her amortisör üzerindeki ideal basıncı hesaplıyor. Yüzde 25 oranında daha az titreşim konforlu bir sürüş deneyimine katkı sağlıyor.
AIR-PRO akıllı sistemin ayrıca sürücünün gereksinimlerine uyum sağladığı ve süspansiyon davranışının kontrolünü ona verdiği belirtiliyor. Sürücüler,yumuşak ayarıyla rahatlığa öncelik vermeyi seçebiliyor. Tam yük koşullarında taşıma ve sürüş kontrolünü optimize etmek için Yüklü modu seçilebiliyor veya Otomatik ayar ile sistemin kendi kendini uyarlayan parametrelerine bırakılabiliyor. AIR-PRO süspansiyon, araç yüküne uyum sağlayarak virajlarda yatışı yüzde 30 oranında azaltıyor, sürücünün güvenliğini artırıyor ve yükü koruyor.
AIR-PRO süspansiyon, araç şasisinin yüksekliğini 10 saniyeden daha kısa sürede ayarlayarak yükleme ve boşaltma işlemlerini kolay ve verimli hale getirmiş. Araç hafızası, yükleme alanının yüksekliğini öğrenerek aracı hazır hale getirmeyi daha da kolaylaştırmış.
AIR-PRO akıllı sisteminin yönetimi, gösterge panelindeki özel anahtarı ve yeni sezgisel TFT grafikleri sayesinde kolaylaşmış.
Yeni Manuel Şanzıman: Sınıfının En İyisi Vites Değiştirme ve Hassasiyet ile Konforlu Sürüş Deneyimi
Yeni Daily, sınıfının en iyisi vites değiştirme ve hassas kavrama ile mükemmel bir sürüş deneyimi sunan yeni 6 vitesli manuel şanzımanı sunmuş. Bu, onu, uzun günlerde direksiyon başında daha fazla konfordan yararlanacak olan şehir içi görevlerdeki sürücüler için favori yapacak.
Yeni şanzıman ayrıca toplam sahip olma maliyetinin düşürülmesine de katkıda bulunmuş. 2.3 litrelik motoru 3.0 litrelik motorla aynı debriyajla birleştirmek, en zorlu görevlerde sağlamlığı iyileştirmek ve dayanıklılığı yüzde 18'e kadar artırmak mümkün olmuş. Yeni şanzıman yağ değişimi 350 bin km boyunca gerekmiyor ve bakım ve onarım maliyetlerinde yüzde 4'e kadar azalmaya katkıda bulunuyormuş.
Yeni Hafızalı Köpük Sünger Koltuklar: Üstün Konfor Sunmak İçin Sürücüye Uyum Sağlar
Yeni Daily, hafif ticari sınıfında bir ilk olarak koltuğunun minder ve sırtının orta kısımlarında ve kafalığında hafızalı köpük sünger teknolojisine sahip tamamen yeni koltuklar sunmuş. Hafızalı köpük süngerin vücuda uyum sağlaması ile basınç tepe noktaları yüzde 30 oranında azaltılmış ve üstün konfor sağlanmış. Yan bölümler; yanal tutuşu iyileştirmek, güvenliği ve sürüş deneyimini geliştirmek için 15 mm yüksek yoğunluklu köpük sünger ile kalınlaştırılmış. Daha uzun boylu insanlar için daha iyi destek sağlayan 20 mm daha uzun ve 15 mm daha kalın ön minder sunulmuş.
Eşsiz Motor Yelpazesi: Her Görevde Performans ve Sürdürülebilirlik
Yeni Daily, kapsamlı motor yelpazesiyle çok yönlülüğü konusundaki itibarına sadık kalmış. Ayrıca her görevde en iyi performansı sunmak için optimize edilmiş iki motor sunan tek araç olduğu belirtiliyor. 116 hp ile 156 hp arasında değişen güce sahip 2.3 litrelik F1A (hafif ve ağır hizmet homologasyonu mevcut) ve 160 hp ile 207 hp arasında güç derecelerine sahip 3.0 litrelik F1C. 2.3 litrelik F1A motoru, yakıt ekonomisiyle dikkat çekiyor. Önceki modele kıyasla WLTP çevriminde yüzde 6'ya varan yakıt tasarrufu sağlamış. Yeni manuel şanzıman, yüzde 15'e varan bir tork artışı sağlayarak Yeni Daily'nin zorlu uygulamalardaki performansını iyileştirmiş ve PTO gereksinimlerine sahip gövde yapımları için çok yönlülüğünü geliştirmiş. Yeni Daily, 136 hp ve 350 Nm tork ile güçlü ve hızlı tepki veren bir performans sunan 3.0 litrelik CNG motoruyla sürdürülebilir görevine sadık kalmış.
Yeni Daily, Euro 6-D Final ve Euro VI-E standartlarına uyum sağlamış ve regülasyonların ilerisinde Uygunluk Faktörü 1'e (CF=1) ulaşmış. Bu, gerçek koşullarda ve aracın ömrü boyunca emisyon sınırlarını karşıladığı anlamına geliyor. Önceki modellerle aynı alanları kaplayacak şekilde tamamen yeniden tasarlanmış bir çift SCR son işlem sistemi kullanmış, böylece aracın gövde kabiliyeti üzerinde hiçbir etkisi olmuyor ve Daily'nin efsanevi çok yönlülüğünü koruyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |