IVECO ISTANBUL COMVEX FUARINDA YENİ ÜRÜNLERİNİ TANITTI
Iveco Araç yönetim kurulu başkanı Maurizio Manera yaptığı konuşmada Iveco’nun en geniş ticari araç ürün gamına sahip markalardan biri olduğunu ve bu tür fuarların Iveco ürün gamınının tamamını göstermek açısından en uygun ortamlar olduğunu ifade etti.
Iveco’nun Türkiye’de başarılı bir yıl geçirdiğini ifade eden Manera bu yıl Iveco’nun ilk defa olarak 3.5 ton ve üstü tüm ticari araç pazarında % 6 pazar payına ulaştığını ve bunun sonucu olarak da bazı Güney Avrupa ve Asya pazarlarının Iveco Türkiye’ye bağlandığını ifade etti. Bu pazarlar sırası ile Yunanistan, Malta, Kıbrıs, Gürcistan, Ermenistan, Azerbeycan, Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan ve Tacikistan. Iveco Türkiye bundan böyle bu pazarlarda Iveco ürünlerinin pazarlanmasından, satışından ve satış sonrası hizmetlerinden sorumlu olacak.
Türkiye’de satılan Iveco ürünler ile Avrupa’dakilerin bire bir aynı olduğunun altını çizen Manera EcoStralis’in de lansmanını Avrupa lansmanından kısa bir süre sonra Türkiye’de gerçekleştirdiklerini ifade etti. Manera ayrıca Trakker grubunda sergilenen mixer üst yapılı aracın ise 9100kg boş ağırlık ile sınıfının en hafifi olduğunu belirtti.
Yeni EcoStralis’in TÜV tarafından sertifikalandırıldığı üzere %7,32 gibi çok önemli oranda daha az yakıt tükettiğini vurgulayan Manera daha sonra aracın tanıtılması için sözü ağır vasıta ürün müdürü Tarkan Özyönüm’e verdi.
Yeni ECOSTRALIS
ECOSTRALIS araçlar, STRALIS ailesinin “çekici” grubuna dahil olan yeni üyeleridir. 420HP ve 460HP (Cursor 10) yanında 500HP (Cursor 13) motor versiyonları ile ve hem AT hem de AS kabin seçenekleriyle sunulmaktadır.
ECOSTRALIS adı hem EKOnomiyi hem de EKOlojiyi temsil etmektedir.
Çünkü ECOSTRALIS araçlarda, yakıt tüketimi ile zararlı atık emisyonunu düşüren bir özellikler ve çözümler paketi sunulmaktadır. Bu sayede ECOSTRALIS, TÜV SÜD enstitüsünde sertifikalandırılmış test sonuçlarına göre, aynı sınıftan başka bir araca göre ortalama %7,32 yakıt tasarrufu sağlamıştır.
Tüm ECOSTRALIS versiyonları, günümüzde Avrupa’da geçerli en yüksek ekolojik standart olan EEV (Enhanced Environmentally-Friendly Vehicles) emisyon seviyesini karşılamaktadırlar.
Şimdi ECOSTRALIS’in bunu nasıl başardığına bakalım:
ECOSTRALIS araçların motorları maksimum tork değerini düşük devirde yakalarken bu değeri geniş bir tork aralığında sabit tutabilmektedir. Bu sayede elde edilen yüksek esneklik, beraberinde, yüksek performans, yüksek kullanım konforu, daha az vites değiştirme ihtiyacı ve daha düşük yakıt tüketimi getirmektedir.
ECOSTRALIS araçların bazı genel standart özellikleri şunlardır:
- Eurotronic Şanzıman
- Energy Savergreen 315/70 lastikler (Bu lastiklerin yapımında sürtünmeyi azaltan yeni bir bileşik kullanılmaktadır)
- 420-460-500HP tamamı EEV motorlar
- Tek redüksiyonda 1:2,64 aks oranı
- Aks yükü göstergesi
Yukarıda sözü edilen ECOSTRALIS’in sunduğu özellikler paketindeki diğer bazı özelliklere detaylı olarak bakarsak:
ECOSwitch
<0099><0093>ECOSTRALIS’te kullanılmakta olan en ileri teknik çözümlerden bir tanesi ECOSwitch butonudur. Bu buton yakıt tüketimini azaltma konusunda sürücü için önemli bir yardımcıdır. Söz konusu butonun aktive ettiği “iEco Program” adı verilen yazılım sayesinde, aracın o andaki yüküne ve çalışma şartlarına göre optimize vites değiştirme stratejisi devreye alınarak her koşulda en yüksek verime ulaşılır (Gerekli olduğu anda motor gücü ve torku gerektiği yükseklikte sağlanır, bu gereklilik durumu sona erer ermez yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla performans tekrar sınırlanır).
ECOFleet
ECOSTRALIS araçlar standart olarak Eurotronic Şanzıman’ın Elektronik Kontrol Ünitesi içerisinde yer alan ECOFleet isimli bir yazılım ile donatılmaktadırlar. Bu yazılımla şanzımanın Yarı-Otomatik kullanımı engellenebilmekte ve böylelikle özellikle araçlarda sürücü değişiminin çok yaşandığı (yani araçların, o araca tam olarak alışık olmayan kişilerce kullanıldığı) büyük filolar için önemli avantajlar elde edilebilmektedir.
ECOFleet, aslında , sürücünün gerçekten ihtiyacı olabildiği anlarda vites seçebilmesine olanak sağlamaktadır (örneğin kalkışta ve rampa öncesi ya da sonrası gibi durumlarda) ama diğer durumlarda, yani kısmen, sürücü müdahalesini kısıtlamaktadır. Böylelikle, hem vites seçimleri optimize edilmekte, hem de olası sürücü hataları ortadan kaldırılmaktadır.
TPMS (Lastik Basıncı Takip Sistemi)
Lastik basınçlarını takip eden ve herhangi bir anormallik durumunda gerçek zamanda sürücüyü uyaran sistemdir. Yanlış veya yetersiz bir lastik hava basıncı gözle görülür ölçülerde yakıt tüketimine tesir etmektedir.
TPMS, sürüş emniyetini artırmanın yanısıra, sürücüye lastik bakımlarını yapma konusunda yardımcı olurken araçta yakıt tüketimini düşürme hususunda da destek olmaktadır.
Blue&Me Fleet
Blue&Me™ Fleet, Iveco’nun, Qualcomm firması ile ortaklaşa olarak, küçüğünden büyüğüne tüm filoların çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak üzere sunduğu bir çözümdür. 3 farklı hizmet seviyesinde sunulmaktadır:
Blue&Me™ Fleet Standard, yasal yükümlülükleri yerine getirerek bir ceza ile karşılaşmayı engelleme odaklı; (Bluetooth, assistance non stop, uzaktan takograf data indirme)
Blue&Me™ Fleet Advanced, yukarıya ilave olarak; filonun günlük yönetim fonksiyonları odaklı,
Blue&Me™ Fleet Professional, yukarıya ilave olarak; sürücü ile interaktif bilgi alışverişini sağlayan paketlerdir.
Blue&Me Fleet sistemi ile elde edilen bazı avantajlar:
Assistance Non Stop
Blue&MeFleet Sistemi sayesinde ECOSTRALIS’te Assistance Non-Stop hizmetini kullanmak her zamankinden daha kolay ve çabuk: Araçta oluşan arızanın kodu ve GPS sayesinde belirlenen aracın konumu servis merkezine direkt olarak aktarılmakta, böylece, en yakın yetkili servisin, aracın sorununu ve adresini bilerek daha kısa sürede müdahale etmesine olanak sağlanmaktadır.
Sürücü Takibi
Blue&Me™ Fleet sistemi ayrıca, her araçtaki performans bilgilerinin sürekli olarak takibine ve örneğin aşırı yakıt tüketimi gibi bir durumda gerçek zamanda müdahale imkanına olanak tanımaktadır.
Böylelikle, örneğin eğitim alması gereken sürücünün tespitinin yapılabilmesi mümkün olmakta ve bu tip bilgilerle iyileştirilebilecek süreçlere müdahale edilebilmektedir.
Hill Holder
Hill Holder sistemi, bir yokuşta kalkış yardımı sistemidir.
Fren pedalının bırakılması durumunda fren sistemini bir kaç saniye için daha devrede tutarak aracın arkaya kaymasını önlemek üzere görev yapar. Hill Holder sayesinde, yokuşta yüksek emniyet, baskı balata üzerinde patinaj etkisinden kurtulmak ve lastik aşınmalarını yüksek oranda azaltmak mümkündür.
Aerodinami Kiti
Bir aracın aerodinamisi yakıt tüketimini en fazla etkileyen unsurlardan biridir. Bu sebeple ECOSTRALIS, tavan rüzgarlığı, semi-treyler ile kabin arasındaki deflektörler (standart) ve yan etek rüzgarlıklardan (isteğe bağlı) oluşan bir aerodinami kiti sunmaktadır.
ECOSTRALIS ile sunulan bazı yenilikçi isteğe bağlı özellikler:
ESP
ESP yani Elektronik Denge Programı ani denge değişikliği durumunda aracın dengesini tekrar kurmaya -motor gücüne ve her bir tekerlekte ayrı ayrı olmak üzere fren sistemine müdahale ederek- destek olan sistemdir.
ACC
Adaptive Cruise Control sürücü tarafından ayarlanan belirli bir araç süratini sabit tutmanın yanında bu sırada öndeki araca yakınlığı da takip eden akıllı bir sistemdir. <0183>Bu sistem sayesinde, araç başka bir araca fazla yaklaştığında hız sabitleme otomatik olarak devreden çıkmakta, aynı anda motor freni, Intarder, servis freni ve Eurotronic şanzımanda vites düşüşü vasıtasıyla aracın hızına müdahale edilebilmektedir.
LDWS
Lane Departure Warning System (Şerit Takip Uyarı Sistemi) Sürücünün sinyal vermeksizin şerit değiştirmesi durumunda sesli uyarı veren bir sistemdir. Dalgınlığın ve uykusuzluğun yol açtığı kazaları önlemede son derece etkili olmaktadır