Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Ocak 2022 Cumartesi - 11:48

IVECO’nun İlk Çekicisi Eurotech Restore Edilerek Sahibine Teslim Edildi

1990’ların en sevilen çekicilerinden olan ve aynı zamanda IVECO’nun ilk çekicisi Eurotech IVECO Otomotiv yetkili servisi tarafından restore edildi.

IVECO’nun İlk Çekicisi Eurotech Restore Edilerek Sahibine Teslim Edildi

Aynı zamanda Hüner Uluslararası taşımacılığın ilk çekicisi olan IVECO Eurotech 1994 yılından itibaren gerek Türkiye gerekse Türkiye dışında milyonlarca kilometre yol yaptı, binlerce ton yük taşıdı.

Sonra yoruldu ve köşesine çekildi.

IVECO ekibi bu aracı yorgun durduğu köşesinden aldı ve yeniden canlandırdı. Restore edilen Eurotech bugün IVECO yetkili satıcısı Istanbul Fiat’da düzenlenen bir tören ile ilk sahibi İbrahim Hüner’e IVECO Türkiye genel müdürü Hakkı Işınak tarafından teslim edildi

IVECO Eurotech’in başarılar ile dolu tarihçesi

Her ne kadar beş markanın birleşmesiyle 1 Ocak 1975’te kurulmuş olsa da, IVECO’nun ticari taşıtlar alanında dünya çapında bir dev haline gelmesi ve günümüzde dahi geçerliliğini koruyan “tam ürün yelpazesi”ne sahip birkaç dünya markasından biri olma niteliğini kazanması, 1990’lı yılların başlarını bulmuştu.

1980’lerin ikinci yarısında yaşama geçirilen, beş yıl süren ve IVECO’yu bugünkü IVECO yapan dahiyane “IVECO Euro Projesi” ilk meyvesini 1991 yılında hafif ve orta hizmet sınıfı dağıtım kamyonu “EuroCargo” ile vermişti. Hemen ertesi yıl, 1992’de “EuroCargo”yu orta ve ağır hizmet sınıfı kamyon ve çekicisi “EuroTech” izlemişti. 1993 yılında da ağır hizmet sınıfı inşaat ve yoldışı kamyon ve çekicisi “EuroTrakker” ile ağır hizmet sınıfı uluslararası uzun yol çekicisi “EuroStar” aşağı yukarı eşzamanlı olarak dünya pazarlarına sunulmuş ve iki yıl gibi oldukça kısa sayılabilecek bir süre zarfında devasa büyüklükteki “IVECO Euro Projesi”nin tamamen somutlaştırılması küresel çapta başarılmıştı.

“Standart Ürün Yelpazesi” olarak da bilinen ve anımsanan “IVECO Euro Projesi”nin özünde şu üç temel öğe yer alıyordu:

  • Mümkün olduğunca fazla ortak parça kullanımını öngören bilgisayar destekli modüler ürün tasarımı

 

  • Yenilikçi yüksek teknolojilerle donatılmış ve olası her türlü taşımacılık gereksinimine yanıt verebilmek için uç sayıda seçenekle çeşitlendirilmiş, son derece çeşitli ve geniş bir ürün yelpazesi

 

  • Mümkün olan tüm alanlarda bilgisayar destekli otomatizasyonu önceliklendirerek hem üretimin hem de satış sonrası hizmetlerinin verimini ve kalitesini artırmayı amaçlayan bir üretim ve servis yönetimi düzeni

 

IVECO, “Standart Ürün Yelpazesi” ile toplam azami yüklü ağırlığı 6 tondan 44 tona kadar uzanan ve izin verildiği durumlarda 44 tonun da üzerine çıkarak çok geniş bir yük taşımacılığı yelpazesini kapsayan, baştan aşağı yepyeni ve son derece modern çekici ve kamyonlarla muazzam bir atılım gerçekleştirmişti yeni binyıla girmeye on yıldan az bir süre kalmışken eşi benzeri ticari taşıtlar sanayisinde az görülür bu dev atılıma yönelik ilk takdir, müşterilerden hemen önce Yılın Uluslararası Kamyonu (ITOY) Ödülü jürisinden gelmişti. ITOY Ödülü jürisi, kabinlerinden şasilerine, güç üretim ve aktarma organlarından yürür aksamlarına kadar her yönüyle taşımacılık verimliliğine, güvenliğe, kullanım kolaylığı ve rahatlığına, güvenilirlik ve dayanıklılığa, bakım-onarım işlevselliği ve tasarrufuna, bunların da ötesinde çevre duyarlılığına yönelik olarak baştan aşağı sıfırdan tasarlanan ve üretilen “IVECO Euro Çekici ve Kamyon Ailesi”ni ödüllendirmeden tabii ki geçmemişti. IVECO, 1992 yılında “EuroCargo” ile, 1993 yılında da “EuroTech” ile günümüzde ticari taşıtlar alanında dünyanın en köklü ve saygın ödülü olarak kabul edilen ITOY Ödülü’nü üst üste iki yıl kazanan ilk marka olarak çok önemli bir başarıya imza atmıştı. ITOY Ödülü jürisi çifte takdirini şu gerekçelere dayandırmıştı:

 

  • Daha önce hiç görülmemiş düzeyde modüler bileşenlerden oluşan geniş bir kamyon ailesi meydana getirilmiş olunması

 

  • Ulusal ve uluslararası boyutlardaki tüm teknik ihtiyaçları karşılayabilme yeteneği

 

  • Farklı şanzıman seçenekleriyle birleştirilebilme özelliğine ve tamamı AB atık yayım ölçütlerini karşılama niteliğine sahip altı farklı güç düzeyindeki motorla çok geniş bir yelpazeye yayılmış taşımacılık uygulamalarına yanıt verme olanağının sunulması

 

  • Güç düzeylerine kıyasla taşıt boş ağırlıklarında kayda  değer ölçüde tasarruf elde edilmiş olunması

 

  • İşletmecilere hızlı ve hesaplı bir taşıt ilkyardım hizmeti ve düşük bakım-onarım giderleri sağlanması

 

  • Tasarım ve geliştirme aşamalarına dahil edilmiş yüksek etkin ve edilgin güvenlik özellikleri

 

  • Birçok farklı taşımacılık hizmetine uygun olarak sürücülere sunulan mükemmel sürüş konumu

 

“IVECO Euro Çekici ve Kamyon Ailesi”nin tarihi çifte zaferini, ITOY Ödülü’nün 46 yıllık tarihinde bu ödülü kazanan on marka içerisinde yalnızca tek bir markanın yineleyebilmiş olması, “IVECO Euro Projesi”nin belkemiği niteliğindeki IVECO “EuroTech”in zaman içerisinde neden bir efsane haline geldiğini de fazlasıyla gözler önüne seriyor.

 

Efsanevi IVECO “EuroTech” kimbilir dünya çapındaki kaç taşımacılık şirketinin, kaç bireysel taşımacının bugünlere uzanan nice başarısının ağır yükünü sırtladı acaba? Kuşkusuz ki bunların arasında birçok Türk şirketi ve bireysel nakliyecisi de vardır. IVECO “EuroTech”in zamanındaki tanıtım fotoğraflarının, Asya ile Avrupa arasında hep bir köprü olagelmiş Türkiye’de çekilmiş olması da basit bir tesadüf olmanın hayli ötesine geçerek tarihe düşülmüş çok önemli bir not niteliğini taşıyor bu bağlamda.

 

“IVECO Euro Projesi”nin dünya kamyon sanayisindeki pek tartışma götürmez başarısı birçok markanın yanı sıra aradan geçen neredeyse 30 yıldan sonra IVECO’nun bizzat kendisine de örnek olmuş durumda. IVECO; “S-WAY”, “X-WAY” ve “T-WAY”den oluşan yepyeni ağır hizmet sınıfı çekici ve kamyon ailesiyle “IVECO Euro Projesi”ni 2020’li yıllara uyarlamış gözüküyor. “IVECO WAY Projesi”, esin kaynağı “IVECO Euro Projesi”ni bile gölgede bırakırsa, bunu gerçekleştirirken de birçok Türk taşımacılık ve lojistik şirketiyle bireysel taşımacısının başarılarına fazlasıyla katkı sağlarsa kimseler şaşırmasın... 

 

IVECO genel müdürü Hakkı Işınak 240 adam saat işçilik ve büyük emek harcayarak restore ettikleri Eurotech’i, İbrahim Hüner’e teslim etmekten büyük mutluluk duyduğunu ifade etmiş ve “Hüner Grup ile ilişkilerimiz çok eskilere dayanıyor, daha da geliştirdiğimiz işbirliğinden çok mutluyuz” demiştir

 

Hakkı Işınak ayrıca sorulan bir soru üzerine 2021 yılını 3,5 ton ve üzeri segmentde pazar paylarını  geçen yıla göre yaklaşık 2 puan artırarak %8,4 pazar payı ile kapadıklarını ifade etmiştir.

 

Türkiye’de %100 yerli sermayeli en büyük uluslararası taşımacılık firması olduklarını ifade eden İbrahim Hüner Eurotech araçlarına yenilenmiş olarak kavuşmaktan son derece mutlu olduğunu, çok duygulandığını ifade ederken aracın restorasyonunda emeği geçenlere ve IVECO’ya teşekkür etmiştir. İbrahim Hüner restore edilen ve kendileri için son derece yüksek bir duygusal değeri olan bu aracı şirketlerinde kapalı alanda ayrılan özel bir yerde sergileyeceklerini ifade etmiştir.

 

IVECO yetkili satıcısı İstanbul Fiat’ın tesisinde gerçekleşen Eurotech teslimat törenine Hüner adına İbrahim Hüner, Melisa Hüner katılırken IVECO adina IVECO Türkiye genel müdürü Hakkı Işınak, ağır vasıta satış müdürü Murat Uçaklı, ağır vasıta bölge satış müdürü Yusuf Pekel, pazarlama ve ürün genel müdür yardımcısı Tansu Giz, müşteri ve ürün destek müdürü Mustafa Er, Istanbul Fiat yönetim kurulu başkanı Cem Arı, İstanbul Fiat genel müdürü Hikmet Yılgör katılmışlardır.  

 

 

.

 

 

 
Yunanistan’da Maske ve Mesafe Kuralına Uymayanlara 300 Euro Ceza Uygulanacak
 
Macaristan Geçiş Belgesinin Arka Tarafına Herhangi Bir Bilgi Eklenmeyecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volvo, VNR Electric'i Güncelleyerek Yeni Konfigürasyonlar Ekledi
Volvo, VNR Electric'i 2021'in ikinci çeyreğinden beri ticari olarak üretiyor. ...
Borusan Cat, Kiralamada Mükemmellik Sertifikasyon Programı’nda Altın Seviyede
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Cat, Caterpillar’ın 32 ayrı kriterden ...
Elektrikli Kamyonlar: Kutup Kışında Volvo Trucks Testleri
Volvo Trucks İsveç'in kuzeyinde zorlu kış koşullarında e-kamyonunu test ediyor.
 
Gazelle NN Panel Van Türkiye’de Satışta
Rusya’nın en büyük endüstriyel grubu olan Basic Elements’in bir alt kuruluşu ...
Vito Tourer, 237 Hp'lik Yeni Motoruna Kavuştu
2020 itibarıyla yenilenmiş tasarımı, arttırılan donanımları, güvenlik ...
Opel Vivaro-e, 2021 Yılın Uluslararası Vanı Ödülünü Kazandı
Maksimum verimliliğin akıllı Alman teknolojileriyle buluştuğu Opel Vivaro-e, ...
 
Iveco Daily, Van Fleet World 2021 Yılın Hafif Ticari Aracı Seçildi
3.5 – 7.5 ton segmentindeki büyük rekabete karşın “Van Fleet World”, Yılın ...
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, "PROACE CITY Hem İş Hem de Özel Hayat İçin"
Toyota, kompakt hafif ticari araç segmentinde yeni PROACE CITY modeli ...
Ford Otosan’dan 2 Milyar Euroluk Yatırım
Ford Otosan, Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim üssü olan Kocaeli ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncunewstruckdikkatkamyonumbuslkwtürkiyesrc