Altunyaldız, bu protokolün, Türkiye ihracatının rekabetçi bir düzeye getirilmesine yönelik önemli bir adım olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:
Tek Pencere Sistemi
''Bu protokolle tüm verilerin elektronik ortamda değişimi, süreçlerin ve bürokrasinin kısaltılması, ihracatçının tüm belgelerdeki işlemlerin kağıt ortamından elektronik ortama taşınması gerçekleştirilecektir. Aslında bu protokolün en önemli mihenk taşlarından biri de Tek Pencere Sistemi'nde yetkilendirilmiş Bakanlık olarak şöyle bir sisteme geçiyoruz; Tek Pencere Sistemi, 2013 yılında tamamıyla AB ülkelerinin geçeceği ve bugün itibariyle 9 ülkede uyguladığı bir sistemdir. Bu ihracatçının tek noktaya başvurması, bu başvuru sonucunda tüm paydaşların entegre olması ve sistemin tüm süreçleri çek etmesi, ihracatçının o noktadan onayını alarak ihracatını yapmasını sağlıyor. 40 belgeyi kapı kapı dolaşmadan, zaman kaybı olmadan, bürokrasiye kurban gitmeden süreçlerin online olarak hızlı bir şekilde yürütülmesidir. Bu protokol, aslında Tek Pencere Sistemini başlattığımız ilk protokoldür.''
“Maliyetler de Düşecek”
İhracatın başlama ve bitiş sürecine dikkati çeken Altunyaldız, ''Gümrükte geçen süreler çok az ama pek çok bakanlıktan kurum ve kuruluşlardan alınan onaylar ihracatta 14 gün ithalatta 15 günlük bir süreyi gerektiriyor. Tek Pencere Sistemini devreye aldığımızda, işlemlerde ihracatta 6 gün, ithalatta 7 gün azalma öngörüyoruz. Bu sisteme geçtiğimizde konteyner başına 990 dolar olan maliyetin 650 dolara inmesi söz konusu oluyor. Bu sistem sayesinde Bakanlık olarak yerinde gümrükleme sistemine geçeceğiz. İhracatçı fiziken mutlaka gümrük alanında işlem yapma sorunundan kurtulacak. Kendi deposunda gümrüklemesini yapacak ve ihracatını 7/24'e yaymış olacak. Gece gündüz ihracat yapar hale gelecek. Zaman sınırı, bürokrasi sınırı yok'' şeklinde konuştu.
''İhracatçı kendi deposunda mührünü basacak''
Altunyaldız, yetkilendirilmiş yükümlü uygulamasına bu yıl içerisinde geçmek istediklerini belirterek, ''Bu uluslararası statüdür. Sözleşme imzaladığımız ülkelerle aslında bir anlamda güvenli kanallardan geçebiliyor. Daha az kontrol oluyor, süreçler kısalıyor. İhracatçı, bir nevi yeşil hat gibi geçme imkanına sahip oluyor. Bu yıl içerisinde geçmiş olacağız'' diye konuştu.
Altunyalydız, ihracat aracının mutlaka mühürlenmesi için gümrüğe uğraması gerektiğini ifade ederek, ''Bu şehir trafiğinde kuyruklara sebep oluyor. Beklemeler, maliyetleri artırıyor. İzinli gönderici diye bir statü getiriyoruz. Hem taşıyıcıya hem de ihracatçıya statü vereceğiz. Tüm sistemlerini görebildiğimiz, kayıtlı olan, bugüne kadar işlemlerinde güven telkin eden taşıyıcı ve ihracatçıya izinli gönderici statüsü vermek üzere ihracatçı kendi deposunda mührünü basacak ve fiziki olarak mallarını gönderebilecek. Bakanlık olarak tüm paydaşlarımızla birlikte çalışmanın değerini anlamış durumdayız'' şeklinde konuştu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |