Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Haziran 2012 Perşembe - 17:12

“Uygun Üretilmeyen Silobaslar Tehlike Saçıyor”

Ülkemizin önemli silobas üreticilerinden TREDER üyesi OKT Trailer Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Maraş, silobasların ilgili yönetmeliğe uygun üretilmeleri gerektiğini dile getirdi. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile 20 Nisan 2012’de yapılan toplantıda silobasların 97/23/AT Yönetmeliği kapsamında değerlendirilmesi kararının alındığını hatırlatarak, silobasların basınçlı kap olduğunu ve ilgili yönetmeliğe göre üretilmeyen ve hâli hazırda yollarda dolaşan pek çok silobasın, potansiyel olarak büyük tehlike yarattığını söyledi.

 

“Sorun Tasarım Aşamasında Çözülmeli”

 

Silobasların katı faz, dökme toz veya granül malzemelerin taşınması ve boşaltılmasına yönelik, yüksek mukavemetli, alaşımlı malzemelerden üretilmiş, kendinden şasili yarı römork ve araç üstü seçenekleri mevcut bulunan taşınabilir basınçlı ekipman türü olduğunu dile getiren Maraş, silobasların çalışma basıncı 2 bar olmakla birlikte, üretim süreci 97/23/AT Kategori III ve IV Basınçlı Ekipmanlar Yönetmeliği’ne göre tasarımlanmak durumunda olduğuna dikkat çekti. Maraş, silobasların, insan sağlığını ve güvenliğini etkileyecek potansiyel tehlikeler içerdikleri için kullanım sırasında doğabilecek sorunların önceden tasarım aşamasında belirlenip çözülmesi ve bunun için, basınçlı kap tasarımında dikkatli ve ayrıntılı bir analiz yapılması ve sistemin çalışma şartlarında etkili olabilecek tüm yüklerin doğru olarak belirlenip hesaplamalara dahil edilmesi gerektiğini vurguladı.

Silobaslarda Yapılması Gereken Kontroller

Maraş, karayollarında tasarım hatası, işletme hatası, emniyet, kontrol ve gösterge cihazlarının çalışmaması, korozyon, hatalı ve yetersiz bakım, test ve kontrollerin yapılmaması gibi sebeplerden dolayı her yıl onlarca silobasın patlayarak birçok kişinin ölümüne sebebiyet verdiğini belirten, hazır beton sektöründe faaliyet gösteren basınçlı kaplar yönetmeliğindeki bu silobasların, iş sağlığı ve güvenliğini koruyabilmek adına kontrolünün sağlanmasının gerekli olduğunu ifade etti. Maraş, basınçlı kabın, hem mukavemet hem de emniyet ve kontrol cihazlarının testi yapılmasının gerektiğini belirterek, “Böylece eğer varsa işletme sırasında olabilecek tehlikeler önceden tespit edilip önlem alınabileceğini söyledi.

Şekil 1’de görüleceği üzere, iş sağlığı ve güvenliği açısından silobasların bakım periyotlarını takip etmek gerekmektedir” dedi.

 

                     HER BİR

              5.000 km

Esnek boru ve eklerin yay sağlamlığı kontrol edilmeli

 

               2 hafta

Hava tanklarının tahliye vanaları çalıştırılarak kontrol edilmeli

Tank bünyesinde basınca maruz kalan bölümlerde herhangi bir çatlak veya yırtılma olup olmadığı gözle kontrol edilmeli

                 1 ay

Boşaltım boruları gözle kontrol edilmeli

                 2 ay

Çek valflerin etkinliği kontrol edilerek arıza durumunda değiştirilmeli

               

                3 ay

Emniyet valfinin çalışması kontrol edilmeli

Periyodik olarak boşaltma tesisatının conta sızdırmazlığı kontrol edilmeli

Manometrelerin doğru alıştığından emin olunmalı

HER BİR

                6 ay

Boşaltma hortumlarının aşınma düzeyleri muayene edilmeli

HER BİR

               12 ay

Tüm vanaların uygun takılıp sağlamlığını koruduğu kontrol edilmeli

 

Şekil 1: İş sağlığı ve güvenliği açısından silobasların bakım periyotları

 

Yetkili denetim kuruluşu şart

“Bakımların belirtilen periyotlarda yapılarak aracın, söz konusu yönetmeliğe uygunluğunu onayacak yetkili bir denetim kuruluşunun olması, sektör bakımından kaçınılmazdır” diyen Maraş,  sözlerini şöyle sürdürdü: “Basınçlı kaplar yönetmeliği olan 97/23/AT üçüncü bölümünde, malzemeler için Avrupa onayı, onaylanmış kuruluşlar, tanınmış üçüncü taraf kuruluşlar, kullanıcı denetmenleri ve CE uygunluk işareti ile ilgili izlenmesi gereken yol maddeler halinde ele alınmıştır.”

 

CE işareti infilak riskini minimize eder

Maraş, yönetmelikte de belirtildiği üzere, basınçlı kaplar statüsünde ele alınan silobasların, üzerlerinde CE işaretini taşıyor olmasının tüm üretim süreçlerinin yönetmeliğe uygun yapıldığını ve bundan dolayı, karayollarında görülen denetim eksikliğine bağlı infilak olarak ölüme sebebiyet veren kazaların nedeninin ortadan kaldırılacağına işaret edildiğini vurguladı. Maraş şöyle devam etti: “Bundan böyle, her silobasın üzerinde CE işareti olması gerektiği kararının bakanlıkça alınmasıyla, söz konusu araçların üretimi yalnızca yetkili kuruluşlar tarafından denetime tabi tutularak bu denetimleri kullandığı süreç ve yöntemlerle geçerek uygunluk onayını almış üreticiler tarafından yapılabilecektir. Böylelikle, basınçlı kaplar statüsünde ele alınan silobasların gereksindiği periyodik bakım ve kontrollerin de düzenli takibi yapılabilecek ve araçların yönetmeliğe uygunluğu her aşamada izlenebilir duruma gelecektir.”

 

 
Honda, Karbon Emisyonunu %30 Azaltacak
 
İhracatta 6, İthalatta 7 Gün Azalma Öngörülüyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Honda, Karbon Emisyonunu %30 Azaltacak
Yayınladığı yıllık çevre raporuna göre Honda, 2020 yılına kadar tüm dünyadaki ...
EY-MET, DAF İle Büyümeye Devam Ediyor
EY-MET Nakliyat, DAF-Tırsan Otomotiv Samandıra tesislerinde düzenlenen ...
Iveco Irisbus “Avrupa Yolcu Taşımacılığı” Fuarında
Iveco Irisbus otobüsler 5-7 Haziran tarihleri arasında Paris’de düzenlenen ...
 
DİYARBAKIR DÖNÜŞÜMÜNÜ CITIBUS’LARLA TAMAMLADI
Başbakanlığın 2005’te yayınladığı ve 01 Temmuz 2012’den itibaren toplu ...
Avusturya- A 11 Karawanken Tüneli Sürüş Kısıtlaması
IRU'dan alınan bilgiye göre, Avusturya Karawanken Tüneli'nde 7.5 ton üzeri ...
Önce Geçiş Belgesi Alınmalıdır!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin resmi internet sitesinden yaptığı ...
 
ExxonMobil’in “Yağlama Teknolojileri” Eğitimleri Sürüyor
Dünyanın önde gelen sentetik yağ üreticisi ExxonMobil, sektör gelişimine ...
Meral İnci Zaim: “Olumlu Değişimin Elçileri Olacaklar”
İnci Holding, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Merkezi ile birlikte ...
Iveco’dan Akran Nakliyat’a 15 adet Stralis
Iveco’nun Bursa yetkili satıcısı Özgözde Otomotiv 15 adet Stralis’i Bursa’da ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler dikkatsondakikaşoförkamyonumfahrersrclkwbus