Irisbus Iveco GX127 şehir içi yolcu otobüsü, İtalya’da ilk olarak 2011 yılının Mart ayında tanıtıldı. 9.45m uzunluğundaki bu otobüs, Allison T280R tam otomatik şanzıman ve 264 hp TECTOR dizel motor ile sunuldu. Lansman sonrasında GX 127'nin İtalya'daki ilk müşterisi Floransa'nın toplu taşıma hizmetini veren Li-nea oldu. Li-nea, GX127 için sadece bir performans testi sağlamakla kalmayıp, filosunda ilk kez Allison tam otomatik şanzımanı kullanma şansını yakaladı. Teslim alınan ilk Irisbus Iveco GX127 çok yoğun bir güzergahta 67.000km yol yaptı ve gösterdiği üstün performansı nedeniyle Li-nea, Allison donanımlı iki yeni GX127’nin hemen siparişini verdi.
İlk GX127, Floransa eteklerindeki şehir güzergahında, Avrupa genelinde olduğu gibi her 300-400 metrede bir durağın, dar ve arabalarla çevrili sokakların bulunduğu bir rotada kullanılıyor. Bu koşullarda GX127’nin boyut ve manevra kabiliyetinin Allison şanzıman ile mükemmel uyumu test edilebiliyor. Adapte olan şanzıman, vites geçişleri daha rahat ve yolcular tarafından neredeyse fark edilmeyen yumuşak bir sürüş sunuyor. Dahası, şanzımandaki çıkış retarderı aracın sarsıntısız bir şekilde kademeli durmasını sağlıyor. Retarder ve servis frenleri arasındaki sorunsuz geçiş, daha iyi kontrol, daha az bakım, yağ ve filtre değişimleri için daha uzun aralıklar elde edilmesini sağlıyor.
Li-ena’nın 208 otobüs şoföründen biri olan Cappellini, Allison şanzıman donanımlı araçlar ile ilgili görüşlerini belirterek; “Allison tam otomatik şanzıman çok kullanışlı. Aracı sürmek çok kolay. Hem kesintisiz hem de yumuşak bir hızlanma sağlıyor. Vites değişimleri çok düzgün olduğundan, seyahat eden yolcular çok rahat ediyor. Ayrıca, Allison tam otomatik şanzımanlar çok sessiz ve günün sonunda biz araç şoförleri daha az yorulmuş oluyoruz'' diyor.
9.45m uzunluğunda ve 2.33m genişliğinde olan Irisbus Iveco GX127’nin iki çift kapısı bulunuyor. Bu aracın özel manevra kabiliyeti, engebeli yollar ve şehir merkezinin dar sokakları için mükemmel bir çözüm oluyor. 264 hp, 6 silindirli dizel Tector F4A EEV motor, mevcut yasal gerekliliklere göre daha iyi emisyon seviyeleri sağlıyor ve bir anti-partikül filtresi içeriyor. Otomatik şanzıman sistemi için de Allison’un 6 vites T280 Torqmatic® Serisi entegre retarderlı şanzımanı kullanılıyor.
Li-nea Makina İkmal Müdürü Roberto Saccardi konuyla ilgili olarak; “Irisbus Iveco GX127 otobüslerini büyük bir özenle seçtik. Hem caddelerde hem de şehrin eteklerinde kullanılmak üzere kompakt boyutu ile taşıma kapasitesine uyum sağlayan bir araca ihtiyacımız vardı. Filomuz ortalama 10 yıllık bir yaşam döngüsüne sahip. Bu yüzden, ne zaman yeni bir araç gelse bundan en iyi şekilde yararlanmaya çalışıyoruz. Yakıt tasarrufu sağlayan ve anti-partikül filtresine sahip EEV midi otobüs olması bizim izlenimlerimiz açısından kesinlikle çok önemli. Ayrıca Allison ile motor daha iyi nefes alıyor ve bu da yakıt tüketimini daha verimli hale getiriyor” diyor.
Li-Nea filosunda doğalgaz ve CNG ile çalışan Iveco Cityclass modeli dahil olmak üzere toplamda 125 otobüs bulunuyor. Bu otobüsler hem toplu taşımada hem de kiralama hizmetlerinde kullanılıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |