“Stralis” konsepti, sahibine verimliliği maksimize ederken, sürücüsüne en yüksek konfor ve güvenliği sağlamak üzere tasarlanmıştır. Stralis, sunduğu çok geniş yelpazedeki motor, şanzıman, aks ve süspansiyon seçenekleriyle sahibine verimlilik sağlarken; yine çok çeşitli kabin ve kabin donanımı seçenekleriyle en zor beğenen sürücüye bile memnuniyet verici konfor ve güvenlik sunmaktadır.
Yurtiçi taşımacılık için yeni versiyon: AT440S42T/P-RR
Bilindiği üzere, Türkiye’deki dahili taşımacılık büyük bir hızla Avrupa pazarında olduğu şekilde çekici tip araçlara yönelmektedir. Iveco da bu segmentteki pazar payını artırmak amacıyla özel olarak yurt içi taşımacığa yönelik tasarladığı yeni bir versiyonu pazara sunmaya başlıyor.
Düşük işletim maliyetleri ve üstün konforu ile bilinen, sağlamlığı konusunda da kendisini kanıtlamış Stralis bundan böyle, yurtiçi nakliyenin ihtiyaçlarına uygun olarak özel tasarlanmış yeni versiyonu ile yurt içi taşımacılarına hitap edecek: AT440S42T/P-RR.
Bu yeni versiyon Stralis, standart tenteli yarı-römorklardan, sıcaklık kontollü olanlara; inşaat malzemesi nakli yapanından, istasyon dolumu yapan tanker yarı-römorklara; konteyner taşıyanından sebze meyve nakliyesi yapanına kadar çok çeşitli yurtiçi yarı-römork kullanımında görev yapacak.
Model isimlendirmesindeki kısaltmaların anlamları
AT: Active Time (Yataklı Kabin)
440: Teknik AYA (44 ton)
S: Stralis Ürün Gamı
42: Motor Gücü (420HP)
T: Tractor (Çekici)
P: Arka pnömatik süspansiyon
RR: Zorlu Yollar versiyonu
Motor
Yeni versiyon Stralis 420hp’lik motor ile sunulmaktadır.
Stralis’lerde 420hp ve 450hp versiyonlarda 10 litrelik Cursor motor kullanılırken, 500hp ve 560 hp’lik versiyonlar 13 litrelik Cursor motorlarla donatılıyor. Stralis’in kalbi olan Cursor motorlar, lanse edildikleri 1998 yılından bu yana hem dayanıklıklarını, hem de ne kadar ekonomik olduklarını kanıtladılar. En yüksek tork seviyesine çok düşük devirlerde ulaşmayı başaran Cursor motorlar, yüksek enjeksiyon basıncı sağlayan pompa enjektörlerle donatılıyorlar ve aynı zamanda VGT olarak adlandırılan ve motorun her devrinde en yüksek performansı vermesini sağlayan Değişken Geometrili Turboşarj ünitelerine sahipler. VGT aynı zamanda motor freni performansını da artırmaktadır. Cursor motorlarda, enjeksiyon basıncı, enjeksiyon avansı, turbo kontrolü, dekompresyon freni ve cruise control gibi tüm motor fonksiyonları elektronik olarak kumanda edilmektedir.
Tüm Cursor motorlarda egzoz emisyonu Euro-5 standardını karşılamaktadır. Bu standardı karşılarken SCR teknolojisi kullanılmaktadır.
Söz konusu yeni versiyona ait Cursor 10 motor 420hp/309kw gücü 1550-2100d/d aralığında vermektedir. Bahsi geçen orta seviye devirlerde en yüksek gücün elde edilmesi yakıt tüketimini çok olumlu yönde etkilemektedir. Motor gücünün 500-600 devirlik bir bant boyunca sabit olarak elde edilmesi ise zorlu rampalarda çok sık vites değiştirmeden seyahat edebilmeyi sağlamaktadır.
Aktarma Organları
Yeni versiyon Stralis standart donanımda kalitesi dünyaca kanıtlanmış ZF markasının 16S1920TD 16 ileri mekanik şanzımanı ya da opsiyonel olarak 12 ileri vitesli 12AS1930TD otomatikleştirilmiş şanzımanı ile sunuluyor. Manuel şanzımanlarda standart olarak sunulan servo-shift ünitesi sayesinde sürücüler vites geçişlerinde zorlanmıyor, aynı zamanda “çift H” tipindeki vites seçim düzeni sayesinde de daha önce Iveco kullanmamış sürücüler dahi kolaylıkla aracı kullanmaya başlayabiliyor.
12 vitesli Otomatikleştirilmiş şanzımanın seçilmesi durumunda ise, vites seçimlerinin ve debriyaj operasyonunun elektronik olarak kontrol edilmesi sayesinde şanzıman ve debriyaj ünitelerinin hatalı kullanımı önlenmiş oluyor.
Arka aks oranı, düz yol ve rampa karışık, kısa ve orta mesafe kullanımı için optimize sonuç veren 3,08 olarak sunulmaktadır. Bu oran ile araç, -90km/h hız limitörlü olmakla birlikte- 134km/h teknik son sürat ve 40tonda yükte %47 tırmanma kabiliyeti değerlerine ulaşmaktadır (Standart donanım 315/80R22.5 lastiklerle).
Şasi
Bir ağır vasıtanın motor ve şanzıman kadar diğer önemli bir unsuru da şasisidir. Iveco, tüm ürünlerinde güçlü şasiye sahip olması ile ünlü bir markadır. Söz konusu versiyonda şasi kalınlığı, yurtiçi görevlere daha uygun olacak şekilde, 6,7mm’lik geleneksel Stralis şasi kalınlığından 1,0 mm fazla olarak 7.7mm’dir.
Yeni versiyonun dingil mesafesi de, yine misyonunun gerektirdiği şekilde seçildi: Yurtiçindeki dar yollarda işe yarayacak daha yüksek manevra kabiliyetini sağlamak üzere geleneksel 3800mm dingil mesafesi yerine 3650mm.
Bu versiyon yurtiçi taşımacığında en fazla kullanılan 1205mm beşinci teker yüksekliği ile sunulmaktadır.
Frenler
Yeni versiyonun fren sistemi -cerli HR versiyonu hariç tüm Stralis modellerde olduğu şekilde- EBS’li ön arka disk konfigürasyonunda sunulmaktadır. Araç freni, ITB (Iveco Turbo Brake) olarak adlandırılan dekompresyon valfli ilave fren sistemi ile desteklenmektedir.
Kabin
Söz konusu yeni versiyon, kullanıcısına sunduğu yüksek konfor ile tanınan AT kabine sahiptir ve standart olarak çift yatak, havalı sürücü koltuğu, statik yolcu koltuğu, merkezi eşya gözü ile donatılmaktadır. Kabin dışına gelince, ön tampon ve kabin alt kısmındaki plastik aksam standart olarak siyah renkte sunulmaktalar.
Bununla beraber, damper ve silobus yarı römork uygulamalarında kullanılmak üzere Iveco’nun HR (Hub Reduction) harfleri ile adlandırılan poyra redüksiyonlu (cerli) özel bir versiyonu bulunmaktadır. Bu versiyon, Trakker’da kullanılan tipte kampana frenli arka akslarla donatılmaktadır.
Uluslararası taşımacılık için yeni versiyon: AS440S45T/P
Halihazırda ürün gamında bulunan ve uluslararası nakliyede “üst sınıf” çekici olarak kullanılan AS440S50T/P modelin yanına Iveco, “üst sınıf” araç kullanmaktan ödün vermeyen ama bununla beraber ilk satın alma fiyatına ve işletme giderlerine hassasiyet gösteren uluslarası nakliye müşterileri için de ürün gamına yeni bir versiyon ekliyor: AS440S45T/P.
AS kabin, kabinde daha rahat hareket kabiliyeti, daha büyük dinlenme bölümü, daha fazla eşya saklama hacmi özetle “daha fazla yaşam alanı” demek. Sürücü mahallinin üst kısmında çok büyük hacimli eşya dolapları bulunduğu gibi, kabinin her iki tarafında yine büyük hacimli dört ayrı dış yan eşya dolabı yar almaktadır. Bu dolaplardan iki tanesine hem içeriden hem dışarıdan ulaşılabilmektedir. AS kabin, üç parçalı yatağının merkez modülünün bir masaya dönüşmesi gibi detaylarıyla sürücüsüne evine en yakın konforu sunmak üzere tasarlanmıştır.
Bu yeni versiyon motor olarak 1600-2100rpm aralığında 450hp güç ve 1050-1550rpm aralığında 2100Nm tork üreten 10,3lt hacminde Cursor 10 motorla donatılmaktadır. Araçta ZF 12 ileri vitesli 12AS2330TD otomatikleştirilmiş şanzımanın yanında, 16 ileri vitesli ZF 16S2220TD manuel şanzıman da alternatif olarak sunulmaktadır. Araçta Avrupa yönündeki uluslararası taşımacılıkta en iyi yakıt tüketim oranını sağlayan 2,85 tahvil oranlı arka aks bulunmaktadır.
Model isimlendirmesindeki kısaltmaların anlamları
AS: Active Space (Üst Sınıf Yataklı Kabin)
440: Teknik AYA (44 ton)
S: Stralis Ürün Gamı
45: Motor Gücü (450HP)
T: Tractor (Çekici)
P: Arka pnömatik süspansiyon