Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Ocak 2012 Cuma - 16:10

KAMYONCU YÜK BEKLİYOR

Kamyoncuların en büyük rakibi, sayıları son yıllarda artan lojistik firmaları. Söylediklerine göre, firmalar ikiye götürüyosa, onlar bir buçuğa... Bir de 2006'dan beri bireysel kamyoncuların almak zorunda olduğu K1 belgesi var; her yıl yaklaşık iki bin lira ödüyorlar.

Sirkeci`de, her gün yüzlerce erkek, yağmur, güneş demeden memleketlerine dönmek için kamyonlarında taşıyacak yük bekliyor. Serbest piyasa koşulları işliyor; rekabet had safhada.

Bu erkek kalabalığı ne bekliyor?
Sirkeci tren garının yanındaki parkta, günün hangi saati geçseniz, yüzlerce erkek ayakta bir ileri, bir geri yürüyor.

Kalabalığı görenler merakla bakıyor: "İşçiler eylem mi yapıyor, bir olay mı olmuş?"
Hayır. Parkta bekleyenler serbest kamyon şoförleri, "ayakçı" da deniyor onlara..
Türkiye'nin her yerinden gelen bu şoförler herhangi bir firmaya bağlı değil, kendi kamyonlarıyla, kendi hesaplarına çalışıyorlar.

Memleketlerinden yükleri alıp İstanbul'a taşıyorlar. Sonra da "Kamyoncular Borsası" denen Sirkeci'deki parkta, memleketlerine geri dönerken taşıyacak yük arıyorlar. Her şeyi taşıyorlar; kaldırım taşı, pamuk, balık.
Dört yıl öncesine kadar garın yanındaki bir depoda toplanıyorlarmış. Depoyu işleten kiracı çıkınca sokakta kalmış ve parkı kendilerine mesken tutmuşlar. Belediye'den karışan yok.

Yağmur, çamur, güneş demeden ayakta bekleyen kamyoncular, sabah 7'de gelip, akşam 4'e kadar iş bekliyor.

Bir şoför, "İleri, geri günde, 10 kilometre yürüyoruz, yanında çay, sigara" diyor. İş beş dakika sonra da, bir hafta sonra da çıkabilir; tamamen serbest piyasa koşulları işliyor, rekabet had safhada. İş çıkmazsa "yollardaki evleri" kamyonlarına uyumaya gidiyorlar.

Kamyoncuların en büyük rakibi, sayıları son yıllarda artan lojistik firmaları.
Söylediklerine göre, firmalar ikiye götürüyosa, onlar bir buçuğa...
Bir de 2006'dan beri bireysel kamyoncuların almak zorunda olduğu K1 belgesi var; her yıl yaklaşık iki bin lira ödüyorlar.

Ama asıl rekabet kendi aralarında. Mesela bir nakliyeci geliyor, gıda malzemesini Ordu'ya götürtecek. Ortalama fiyat bin lira, üç tane Ordulu aynı anda bekliyor. Birinden biri fiyatı düşürmek zorunda; yani ihtiyacı en çok olan.

Çünkü bazısı günlerdir bekliyor, geçen her gün masraf demek. Yemesi var, içmesi var; kamyonun garaj parası; aileden uzak kalmak da cabası.

Hal böyle olunca, evine bir an önce dönmek isteyen, paraya en çok sıkışan en düşük fiyatı veriyor.
İşte kamyoncuların en çok yakındığı şey fiyatların rekabet nedeniyle düşük olması. Mazotun litresi dört lira, araba lastiği bin beş yüz lira, masrafları da ekleyince şoförler, kendilerine bir şey kalmadığından yakınıyor. Bir de sahte mazotun haksız rekabete yol açtığını söylüyorlar; ayrıca alev alma riski var, çok tehlikeli.
Aralarındaki rekabet "Sen yakında tır alırsın hiç konuşma" şeklinde şakalaşmalara neden oluyor; tır, sınıf atlamak demek.

Kayıtlı oldukları Şoförler Federasyonu'nun kendilerine sahip çıkmadıklarını da söylüyorlar. Başka da bir örgütlülükleri yok zaten. İçlerinden biri, "Türkiye'nin dört bir yanından insanlar bir gelip, bir gidiyor, nasıl bir araya gelip de örgütlensinler" diyor.

En önemli talepleri, fiyatların kontrol altına alınması, gün içindeki altı saatlik sürüş yasağının kalkması; bekleyebilecekleri kapalı bir alan ise en insani ihtiyaçları.

Yanlarından ayrılırken medyaya seslenmeden edemiyorlar. "Sağımızda 70 kilometre ile gidenleri solladık diye fotoğrafımızı çekip 'Kamyoncu dehşeti' diyorlar; ayıptır."  

*Nilay Vardar'ın haberidir.

 
Çin'in Maserati çılgınlığı!
 
Borla çalışan arabayı denedi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Çin'in Maserati çılgınlığı!
İtalyan markası "Maserati", 2011'de Çin'deki satışlarını ikiye katladı. ...
AUDI A7 SPORTCOUPE MODELİ İÇİN YOKOHAMA’YI ORİJİNAL EKİPMANI SEÇTİ
Yokohama’nın Advan serisi lastikleri, sportif otomobillerin tercih edilen ...
Araç Takip Pazarı 2012’de Hızlı Büyüme Vaadediyor
Dünyada gelişmiş ülkelerin yatırım yapma kararı aldığı en kritik 10 teknoloji ...
 
THY JET YAKITI ÜRETECEK
THY'nin sadece 2012 değil 2023'e uzanan planlarını Yönetim Kurulu Başkanı ...
Meytaş Taşımacılık' ın tercihi Renault Trucks oldu.
Meytaş Taşımacılık filosunu toplamda 5 adet Renault Trucks Optidriver ...
'Türkiye'deki depo alanını 50.000 m2'ye çıkarmayı hedefliyoruz!'
DSV Kara ve Solution Taş. A.Ş. Genel Müdürü Morten Joergensen, DSV Türkiye ...
 
MEILLER ALÜMİNYUM DAMPER İLE DOĞA KORUNUYOR
Avrupa’nın önde gelen damper üretici şirketlerinden Meiller, alüminyum ...
52 yıllık Özkaymak tecrübesinin tercihi NEOPLAN
Karayolu yolcu taşımacılığında, 52 yıldır kalite ve konfor anlayışıyla ...
İŞTE SAAB'A TALİP OLAN TÜRK ŞİRKET
Brightwell adlı Türk şirketinin SAAB'ı almak istediği iddia edildi Mali ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikabustreyler haberler kamyoncutrucktürkiyeKamyonlkw