THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, THY'nin jet yakıtı üretimi konusunda planları olduğunu anlattı:
"Petrol fiyatları her zaman risk. Doların yükselmesi de bize yaramaz. Jet yakıtı konusunda arayış içerisindeyiz. Sadece biz değil, bütün dünya havacılığında bu arayış var. Bio jet yakıtı kullanma denemeleri yapılıyor. Biz de bu konuda Opet ve Tüpraş ile birlikte hazırlanıyoruz. Bakarsınız Harran ovasına petrol ekeriz. Bio yakıt yetiştiririz. Neden olmasın? Örneğin, Hint fıstığından çok kaliteli bio jet yakıt yapılıyor. Fiyatlardaki aşırı dalgalanmalara karşı maliyet dengeleme unsuru olarak bu tür arayışlara sıcak bakıyoruz. THY geldiği noktada bütün bu fırsat pencerelerini değerlendirmek durumunda"
AFRİKA'DAN DAVET ALDIK
Topçu, Havayolu şirketi kurma konusunda Afrika da bir ülkeden davet aldılarını ve görüşmelerin halen sürdüğünü dile getirdi. Bir fizibilet raporu hazırlayacaklarını ve şu anda 10'dan fazla ülkenin başbakanı, bakanı, dış işleri bakanı, havacılık şirketi yöneticileri, büyükelçilerinin gelerek "Bizim şirketimizi de siz çalıştırın, yönetin diye teklif verdiklerini anlatan Topçu, "Bunları değerlendiriyoruz. Avrupa'da 2012 ilk çeyreğinde verimli bulduğumuz takdirde yönetime getireceğim" diye konuştu.
THY İÇİN KRİZ BÜYÜMEK İLE EŞANLAMLI
Kriz kelimesini duyduklarında akıllarına ilk önce büyümek kelimesi geldiğini belirten Topçu, şöyle konuştu:
"Krizde kendini kontrol edersin" teorisi bizim için "krizde büyürsün" kuralına döndü. Bu büyüme cesaretini de bu ülkenin dinamiklerinde buluyoruz. Bugün dünyanın en hızlı büyüyen ekonomisine sahibiz. İhracat yapmayan şehrimiz kalmadı. Dünya siyasetinde söz sahibiyiz. Artık dünya fırsatlarını da değerlendirmek istiyoruz ve Türkiye'nin hak ettiği trafiği THY ile taşımak istiyoruz.
DÜNYA HAVAYOLLARI KÜÇÜLDÜ, THY BÜYÜDÜ
2008 krizi olduğu dönemde yönetim olarak bir karar aldık. Krizde sorduk; savunmaya mı geçeceğiz? yoksa büyümeyi mi tercih edeceğiz? Büyümeyi tercih ettik. Aynı dönemde dünyanın diğer büyük havayolları uçak siparişlerini ya iptal etmeye ya da ötelemeye çalıştılar. Böylece bizim için ancak 2015'te alabileceğimiz Boeing 777 uçaklarında bir fırsat doğdu. İlk önce başka bir havayolunun iptali ile 5 uçaklık bir paket geldi; aldık. Hemen ardından 7'lik bir paket daha geldi.
Aynı dönemde Airbus'tan da 330-300 uçaklarında böyle bir fırsat düştü. Hepsini değerlendirdik. 2009'un sonunda 2010'un başında bu anlaşmaları yaptık. Uçaklar 2010'un 9'uncu ayından 2011'in ağustos ayına kadar olan dönemde peyderpey filomuza girdi. Filomuza ilk defa 66 tonluk 330 kargo uçakları girdi. THY'nin geniş gövde filosu da kargo kapasitesi de yüzde 100'den fazla büyüdü. Uçak altı kargoda büyüme yıl sonunda yüzde 200 artışa tekabül edecek. Bir baktık ki 2015 hedeflerini 2011'de yakalamışız. Bunu bize kriz hediye etti."