KEİ Karadeniz Çevre Otoyolu TIR Kervanı’nın finali olarak gerçekleştirilen ve Kervan filminin tanıtıldığı toplantıya IRU Genel Sekreteri Martin Marmy, IRU Bölge ve Ortadoğu Daimi Temsilcisi Haydar Özkan, KEİ Kara Taşıma Dernekleri Birliği Başkanı Vladimir Florea ve Genel Sekreter Yardımcısı ve Kervan Lideri Adrian Albu, KEİ Genel Sekreteri ve Büyükelçi Leonidas Chrysanthopoulos ve proje sponsorları katıldı.
19 Nisan’da Belgrad’dan yol çıkan ve 44 günlük yolculuğun sonrasında son durak İstanbul’a varan Kervan ile bölge taşımacılığında karşılaşılan birçok sorun ve yolculuk görüntülendi ve yaşanan sorunlar veri tabanı oluşturmak üzere kaydedildi. Toplantıda geçekleştirilen Karadeniz Çevre Otoyolu Tır Kervanı Filmi’nin gösteriminin ardından kuruluş temsilcileri birer konuşma yaptı.
En önemli sorun vizeler…
Kervanın liderliğini yapan Adrian Albu gerçekleştirdikleri çalışmalarla ilgili Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU), Karadeniz Ekonomik İşbirliği ve KEİ Kara Taşıma Dernekleri Birliği’ne (BSEC-URTA) bir rapor sunacaklarını belirtti. 44 gün süren bu yolculuk boyunca yol altyapısı ve işlemlerle ilgili bilgi topladıklarını belirten Albu, var olan sorunu azaltmak ve yol alt yapısını iyileştirmek için bu işi kendilerine misyon edindiklerini söyledi. Albu, yaşanan gecikmelerdeki en önemli nedenin vize uygulamaları olduğunu ve bu gecikmelerin bedelini Karadeniz Ekonomik İşbirliği’ndeki herkesin ödediğini, bundan ekonomilerimiz çok fazla zarar gördüğünü vurguladı.
Daha iyi bir geleceğe ancak birlikte çalışarak ulaşılabileceğini vurgulayan IRU Genel Sekreteri Martin Marmy ise, “Tırlar sadece eşya taşımıyorlar, eşya taşırken aynı zamanda ilerleme ve refah taşıyorlar, refah taşırken de aslında barış taşıyorlar ve benim en büyük hayalim TIR’ların barış taşıması” şeklinde konuştu.
“Yeni kervanlar için hazırız”
Kervanın inşa edilecek olan Karadeniz Çevre Otoyolu’nun KEİ halklarına tanıtılması ve bölge ile ilgili çeşitli verilerin toplanmasında etkin bir rol üstlendiğini belirten BSEC-URTA Başkanı Vladimir Florea, bunun henüz bir başlangıç olduğunu, daha önlerinde birçok fiziksel olmayan engellerin olduğunun altı çizdi. Ayrıca Florea yeni kervanlar için de hazır olduklarını aktardı.
BSEC Genel Sekreteri Leonidas Chrysanthopoulos ise çalışmalarının bir hikaye yaratmak amacı ile değil Karadeniz Çevre Otoyolu’nda yaşanan birçok sorunu ortadan kaldırmak için çalıştıklarının altını çizdi. Türkiye’de gerçekleştirilen KEİ zirvesinde tam not aldıklarını belirten Chrysanthopoulos, “artık harekete geçme zamanıdır, artık iş yapma zamanıdır.” dedi.
Konuşmacıların ardından kervanda katkıları bulunan taşımacılık derneklerine ve içlerinde Türkiye’den DAF-Tırsan’ın da bulunduğu proje sponsorlarına katkılardan dolayı plaket verildi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |