Proje kapsamında; 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze mevcut hattın fiziki ve geometrik şartları Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek; hat ihata alınacak ve üzerinde hemzemin geçit bulunmayacak.
Hat üzerinde bulunan 9 tünel, 10 köprü, 122 menfezin tadillerinin yanı sıra 28 yeni menfez ve 2 adet alt geçit inşa edilecek, hemzemin geçit yer almayacak. Yapım kapsamında yaklaşık 1 milyon 800 bin metreküp kazı ve 1 milyon 100 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek.
Ülkemiz demiryollarında ilk defa AB IPA fonları bu projede kullanılacak. Sözleşme bedeli 146.825.952 Avro olan Köseköy – Gebze hattının yüzde 85’lik bölümü (124. 802. 059 Avro) Avrupa Birliği tarafından IPA kapsamında karşılanacak.
Arifiye’nin revize edilmesiyle toplam uzunluğu 533’ten 523 km’ye düşen ve Marmaray’la entegre olarak 2013’te bitirilmesi hedeflenen Ankara- İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi hayata geçtiğinde, Ankara – İstanbul 3 saate, Ankara-Gebze ise 2 saat 30 dakikaya inecek.
Başkentle İstanbul arasında yılda 17 milyon yolcuya hizmet verecek.
Aynı gün ayrıca, IPA ile finanse edilen Irmak –Karabük- Zonguldak Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi Finansman Anlaşması da imzalanacak. Bu proje ile hat modernize edilecek, tren hızları artacak, maliyetler ile kaza riski azalacak.
Kaynak:UlasimOnline