2008 yılında trafik kazalarının başlıca nedenlerinden olan uykusuzluk ve dikkatsizliğe karşı önlem alan güvenlik sistemlerini tanıtmasından bu yana Volvo Kamyon, sürücünün kaza yapmasını önlemeye yardımcı olacak aktif güvenlik konusunda çalışmalar yürütüyor.
Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği’nden gelen son rapora göre, her yıl Avrupa genelinde 40.000 kişi trafik kazalarında hayatını kaybediyor. Ancak son 30 yılda trafik yoğunluğunun üçe katlanmasına rağmen, aynı süre içinde Avrupa’da trafik kazalarında can kaybı sayısının teknolojik gelişmelere bağlı olarak yarı yarıya azaldığı kaydediliyor.
Volvo Kamyon Trafik ve Ürün Güvenliği Direktörü Carl Johan Almqvist konu ile ilgili yaptığı açıklamada; “Aktif ve pasif güvenlik sistemlerini aynı anda uyguladığımızda, hiç şüphe yok ki sektördeki en güvenli araç Volvo. Son yıllarda güvenlik konusunda teknolojik olarak çok ciddi atılımlarda bulunduk. Uzun vadede kamyon kazalarını sıfıra indirmek konusundaki hedefimiz devam ediyor” dedi.
Kamyon ve çekicilerin devrilmesi veya yoldan çıkması gibi tek araçlık kazaların yarısı ölüm veya ciddi yaralanma ile sonuçlanıyor. Bu nedenle Volvo Kamyon, sürücünün zorlu sürüş koşullarında aracın kontrolüne hakim olmasını sağlayan ve hayati önem taşıyan denge sistemleri geliştiriyor. Volvo, bir veya daha fazla treyler çeken rijit kamyonlar için denge sistemi geliştiren tek üretici olarak ön plana çıkıyor.
Dijital yardımcı-pilot
Avrupa Birliği projelerinden HAVEit (Akıllı Taşımacılık için Yüksek Teknolojiye sahip Araçlar) çerçevesinde Volvo, kamyon ve çekiciler için dijital yardımcı pilot geliştirme projesinde yer alıyor. Sanal koruyucu melek, sürücü kontrolü yitirdiği zaman yardım etmeye hazır bir şekilde dikkatlice yolu ve trafiği izliyor.
Carl Johan Almqvist yaptığı açıklamada; “Başlıca amacımız sürücüye destek olmak ve işini kolaylaştırmak. Sıfır kaza vizyonumuza yaklaşırken teknoloji hiçbir zaman profesyonel ve yetenekli sürücülerin yerini alamayacak ancak en büyük destekleri olacak” dedi.
Volvo’nun güvenlik sistemleri ile ilgili bilgiler
Sürücü Uyarı Destek Sistemi, yoldaki çizgilerden sapma gördüğü anda sürücünün dikkatinin dağıldığını fark ederek devreye giriyor. Sistem aracın yolda dengesiz ilerlediğini fark ettiği anda uyarı veriyor.
Volvo Elektronik Denge Sistemi ESP, ABS fren sistemi, direksiyon sistemi, jiroskop gibi çeşitli kaynaklardan bilgi alan bir bilgisayar sistemi tarafından ayarlanıyor. Bu bilgileri esas alarak yol bilgisayarı çekicinin devrileceği veya kayacağı durumları ön görerek devreye giriyor. ESP sistemi devreye girdiğinde direkt olarak bir veya birden çok tekerleği frenliyor ve gerekirse motor devrini düşürüyor.
Şerit Değiştirme Desteği, her zaman tetikte olan bir göz olarak radar sensörleri ile sürücünün sağ rafından geçen ve kör noktadaki araçları fark etmesine yardımcı oluyor. Sürücü göstergelerde ışıklı ve sesli bir ikaz ile uyarılıyor.
Volvo’nun geliştirdiği sektörde ilklerden biri olan aracın içine entegre edilmiş alkolmetre ile sürücü alkol ölçme aletine üfleyerek testi geçtikten sonra ancak aracı çalıştırabiliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |